AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 Mannen og jeg har et barn på 1,5 år, barnet har aldri sovet borte fra oss, og vi har kun vært sammen ute som et timer om gangen (veldig få ganger) om kvelden etter vi ble foreldre. Spurte besteforeldrene som bor her (de andre bor på andre siden av landet) om de kunne passe han en natt mens vi reise på julebord i byen her med jobb. Da fikk vi til svar at «Må dere på julebord da?» , «Dere kan jo eventuelt dra å spise, så rett hjem» Og slike ting.. Altså det er jo litt gøy å faktisk kunne drikke litt, samt ikke se på klokka eller føle på plikter for EN gangs skyld.. Blir så lei meg bare, fordi jeg og samboer har ingen tid alene utenfor huset, og lite annen familie her, så det er kun disse vi "kan" bruke, men de er så vanskelige. Elsker barnet, men man må jo også få være kjærester utenfor hjemmet :( Er jeg urimelig som tenker slik jeg gjør? Hva tenker dere? Anonymkode: 68d58...293 9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #2 Skrevet 21. november 2019 Ser jeg skrev feil over her. Skulle så klart stå «har kun vært ute et par ganger sammen om kvelden, og det var kun noen få timer» Anonymkode: 68d58...293
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 21. november 2019 Besteforeldre har ingen plikt til å passe barnebarna. Hvis det ikke passer for dem, så passer det ikke for dem. Få heller en annen barnevakt, som dere betaler. Anonymkode: a4715...7bf 59
Populært innlegg Ulven Skrevet 21. november 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 21. november 2019 Jeg synes de gjør seg vanskelige når det bare er snakk om å passe en natt. Hadde det vært mye passing, evnt faste passedager, hadde det stilt seg annerledes. 83
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #5 Skrevet 21. november 2019 Tja- om jeg var besteforeldre som fikk ikke passe på eller være med uten dere opp i nakken hele tiden ville jeg nok ikke ønsket det plutselig når de var 1,5 år. Anonymkode: f6deb...910 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 Populært innlegg #6 Skrevet 21. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Besteforeldre har ingen plikt til å passe barnebarna. Hvis det ikke passer for dem, så passer det ikke for dem. Få heller en annen barnevakt, som dere betaler. Anonymkode: a4715...7bf Det er ingen plikt, men det er da strengt talt helt normalt å stille opp som besteforeldre. Det skulle bare mangle. Anonymkode: 39044...c9f 52
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #7 Skrevet 21. november 2019 Hadde ikke villet sitte barnevakt over natten første gang når foreldrene skal på fylla. Siden dere ikke vet hvordan barnet kommer til å reagere på å overnatte der. Anonymkode: 84e4a...0eb 37
SoWhat? Skrevet 21. november 2019 #8 Skrevet 21. november 2019 Jeg tenker at du må respektere at de ikke vil passe over natten. Du vet at mennesker skal kunne si nei uten å bli klandret, og at det skal respekteres uten at en skal synes at det er dårlig gjort. Det er ikke en gang sikkert at de tør å passe barnet over natten. De er heller ikke pliktige til å være barnevakt. Syns det er fint at dere har fått være på flere dates allerede, selv om det "bare" varte noen timer. For mange er det luksus. Det kan bli lettere når barnet blir eldre. Det kan være flere grunner til at de sier nei. Og du bør ikke klandre noen for å svare det. 26
Chantielle Skrevet 21. november 2019 #9 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Jeg tenker at du må respektere at de ikke vil passe over natten. Du vet at mennesker skal kunne si nei uten å bli klandret, og at det skal respekteres uten at en skal synes at det er dårlig gjort. Det er ikke en gang sikkert at de tør å passe barnet over natten. De er heller ikke pliktige til å være barnevakt. Syns det er fint at dere har fått være på flere dates allerede, selv om det "bare" varte noen timer. For mange er det luksus. Det kan bli lettere når barnet blir eldre. Det kan være flere grunner til at de sier nei. Og du bør ikke klandre noen for å svare det. Enig 7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #10 Skrevet 21. november 2019 Besteforeldre er som mennesker flest - de kommer i alle farger og fasonger. Noen er så opptatt av barn og barnebarn at det blir plagsomt, andre føler at deres tid som omsorgstakere for små barn er over, og vil helst ikke ha slike forpliktelser igjen. De fleste er midt i mellom. Jeg forstår dere veldig godt, men er det slik, så må dere nok se på andre løsninger. Er det noen tenåringer i nabolaget som dere tror kunne passe som barnevakt? Det kan uansett vært lurt å komme i kontakt med en eller flere ansvarlige tenåringer, som ser på dette som en måte å tjene penger og dermed vil være interessert ved andre anledninger. Om du er urimelig? Egentlig ikke - vi trenger alle å være noe annet enn bare foreldre. Men som andre skriver - besteforeldre har ingen plikt til å stille opp. Anonymkode: d5744...2e9 8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #11 Skrevet 21. november 2019 Jeg føler med deg Ts! Selvsagt har ikke besteforeldre noe plikt til å passe eller noe men jeg syns det er rart med besteforeldre som ikke ønsker å være sammen med barnebarna og ikke ønsker å hjelpe når man spør, så lenge man ikke spør hele tiden. Jeg hadde følt meg skuffet og lei meg hvis jeg hadde fått det svaret du fikk. Jeg tenker at det er helt normalt å stille opp for familie, og det gjelder selvsagt begge veier. Og syns det er leit at noen føler det som plikt å måtte være sammen med barnebarn og hjelpe familie. men hvis de er så vanskelig hadde jeg bare latt være å spørre de igjen om hjelp, heller funnet med en billig barnepasser. Anonymkode: 05005...b84 18
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #12 Skrevet 21. november 2019 Det svaret fra besteforeldrene betyr jo ikke at det ikke blir noe julebord på dere. Dere må bare belage dere på å betale for en barnevakt i stedet, noe som er helt normalt. Men det skal vel helst være gratis barnepass? Anonymkode: 7b738...5c1 5
Gjest Albbas Skrevet 21. november 2019 #13 Skrevet 21. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det svaret fra besteforeldrene betyr jo ikke at det ikke blir noe julebord på dere. Dere må bare belage dere på å betale for en barnevakt i stedet, noe som er helt normalt. Men det skal vel helst være gratis barnepass? Anonymkode: 7b738...5c1 Det skal vel helst være noen barnet kjenner. Trenger jo ikke gå så hardt inn for å tro at TS er en kynisk kjerring, eller?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #14 Skrevet 21. november 2019 Det er da vel ikke besteforeldrenes ansvar og sørge for at dere får kjærestetid. Antar at barnet blir lagt ganske tidlig, og det er da dere kan ha kjærestetid. Det er det som er normalt. Når man velger å få barn så må man også belage seg på noen år der man ikke kan dyrke kjærleiken utenfor heimen eller være med på fester og aktiviteter som dere vil. Det er dere som har valgt å få barn, og barnet er deres ansvar. Anonymkode: 13fcd...800 9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #15 Skrevet 21. november 2019 Ja du er urimelig. Hva om de føler seg utrygge og usikre. Synes du det er greit å overlate barnet ditt til slike barnevakter? Årsaken spiller egentlig ingen rolle. Det må være lov å si nei. Anonymkode: e1ac4...c2d 11
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #16 Skrevet 21. november 2019 Jeg har en 16 mnd baby, og veldig engasjerte besteforeldre på begge sider. Men jeg tror ikke de hadde ønsket å passe hele natta egentlig.. Jeg ville foreslått at en av dere kom hjem i rimelig tid, relativt edru. Anonymkode: b62ba...d5e 13
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #17 Skrevet 21. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg føler med deg Ts! Selvsagt har ikke besteforeldre noe plikt til å passe eller noe men jeg syns det er rart med besteforeldre som ikke ønsker å være sammen med barnebarna og ikke ønsker å hjelpe når man spør, så lenge man ikke spør hele tiden. Anonymkode: 05005...b84 Men her spørre ts om overnatting mens de blir bortreist og i tillegg har ikke ungen overnattet med noen som helst før. Jeg personlig synes det er mer rart at ts vil at de skal ha ungen overnatt for første gang uten å ta noe prøve runder før. Anonymkode: f6deb...910 18
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #18 Skrevet 21. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler med deg Ts! Selvsagt har ikke besteforeldre noe plikt til å passe eller noe men jeg syns det er rart med besteforeldre som ikke ønsker å være sammen med barnebarna og ikke ønsker å hjelpe når man spør, så lenge man ikke spør hele tiden. Jeg hadde følt meg skuffet og lei meg hvis jeg hadde fått det svaret du fikk. Jeg tenker at det er helt normalt å stille opp for familie, og det gjelder selvsagt begge veier. Og syns det er leit at noen føler det som plikt å måtte være sammen med barnebarn og hjelpe familie. men hvis de er så vanskelig hadde jeg bare latt være å spørre de igjen om hjelp, heller funnet med en billig barnepasser. Anonymkode: 05005...b84 For alt vi vet så skal besteforeldrene også på julebord den dagen. Du vet, dagens besteforeldre er yrkesaktive. Så du unner ikke barna dine en barnevakt som får anstendig betaling for å passe de - bare du får gått på fest. Å du unner heller ikke en barnevakt annet enn småpenger for å passe barna? Anonymkode: 13fcd...800 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #19 Skrevet 21. november 2019 Jeg mener julebord der begge foreldrene blir ute sent, og drikker, er en brå introduksjon til overnatting. Har dere i det hele tatt foreslått en overnatting bare for kosen? Der dere er hjemme, edru, og kan hente om det blir behov for det? Det er veldig viktig at barn og barnepasser er trygge i denne situasjonen. Anonymkode: 4e5da...1dc 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå