Gå til innhold

Øm ved armhulen og utover i armen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner meg øm ved armhulen, og litt smerter/ubehag som går utover i armen. Aner ikke hva det kan være? Har prøvd å kjenne om det er lymfene som er ømme eller musklene som sitter der, men har egentlig ikke helt klart å skjønne hvor lymfene faktisk sitter og hva man skal kjenne og ikke? Eller hvordan musklene eller området der skal kjennes ut til vanlig?

Har aldri merket noe til lymfeknuter uansett om jeg har vert forkjølet eller annet, når jeg kjenner etter er jeg øm og trykker jeg hardt og prøver å kjenne etter kjennes det knudtrete ut (små områder som kjennes annerledes ut),  men usikker på hvordan det er til vanlig da jeg aldri har kjent ordentlig etter.

Så vidt jeg skjønner skal en lymfeknute være i armhulen, kjennes som en kul/klump, og er synlig? Er ikke det jeg kjenner, i tillegg til at det er mer ved armhulen. Beklager at det er så dårlig forklart, er ikke så lett å forklare presisit. 

Anonymkode: 0397a...7f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser det sikkert er vanskelig å skjønne. Kanskje lettere med bilde? Kjenner smerten ca. der det står T6 og T7 på bildet  (røde tall).

500px-Surface_projections_of_the_organs_

Skrevet

Det kan være hundrevis av ting. Større sjans for at du har sovet skjevt enn at det er en lymfeknute som er synderen. 

Anonymkode: 04ace...4a6

Skrevet

Ikke i ribbenene altså, men ved selve talletbare for å være klar på det, får bare ikke til å gjøre markering selv 😶

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være hundrevis av ting. Større sjans for at du har sovet skjevt enn at det er en lymfeknute som er synderen. 

Har vart i et par dager, og er ikke slik at jeg tenker det må være lyme. Bare kjenner meg litt sår i halsen osv og, så tenkte kanskje det var det. 

Skrevet

Hva skjer med folk som over analyserer helt normale ting på kg for tiden? Helt vanvittig som det har tatt seg opp. Om det er samme person som står bak hver tråd så må du seriøst skaffe deg hjelp for dette her er fullstendig meningsløst. 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer med folk som over analyserer helt normale ting på kg for tiden? Helt vanvittig som det har tatt seg opp. Om det er samme person som står bak hver tråd så må du seriøst skaffe deg hjelp for dette her er fullstendig meningsløst. 

Er ikke det kategorien er til da? Hva mener du man ellers skulle spørre om?

Spør fordi jeg ikke vet, ikke finner svaret på google og tenker kanskje andre kan ha erfaringer eller vite noe om det. Hvor mener du jeg skal spørre i stedet? 

Skrevet

Hvis du er dame og bruker feil BH størrelse eller fasong så kan en få sånn vondt der. 

Anonymkode: ca09c...f16

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er dame og bruker feil BH størrelse eller fasong så kan en få sånn vondt der. 

Har hatt de samme BH'ene i alle fall 3 år, ikke kjøpt noe nytt. Men kan jo være de nå er feil størrelse da .

Skrevet

Kan godt være muskelvondt. Mange ulike muskler som strekker seg alle veier i det området der. Typisk hvis du spenner deg, er kortpust/puster annerledes enn vanlig, holder deg annerledes enn vanlig (eller kjenner veldig hardt etter). 

Anonymkode: a827b...30d

Skrevet

Antakeligvis er det muskulært. Lege kommer nok til å si at du skal se om det går over. 

Anonymkode: d386e...360

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt de samme BH'ene i alle fall 3 år, ikke kjøpt noe nytt. Men kan jo være de nå er feil størrelse da .

Kroppen endrer seg hele tiden så det er lurt og sjekke om de strammen anderledes. Etter 3 år er de som regel utslitt. Noen ganger merker man det ikke før man får en ny. Hvis man har feil passform så kan det presse på muskler og skape problemer. 85% av kvinner bruker feil størrelse av bh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...