Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når blir hull i CV’en såpass stort at ingen vil ansette en? Altså at man bare kan gi opp å få seg jobb? 

Anonymkode: 280f6...48f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør jo uansett ikke gi opp. Hva er alternativet? Leve på sosialstønad? 

Anonymkode: cd850...144

• Liker 1
Skrevet

Søke på statlig stillinger, da de må ansette folk med hull i CVen. 5 % av alle stillingene må bli besatt av folk med hull i CV. Nav definerer 2 år utenfor arbeidsmarkedet som hull i CVen.

Anonymkode: b124a...bcb

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søke på statlig stillinger, da de må ansette folk med hull i CVen. 5 % av alle stillingene må bli besatt av folk med hull i CV. Nav definerer 2 år utenfor arbeidsmarkedet som hull i CVen.

Anonymkode: b124a...bcb

Shit, da er vel jeg fucka jeg som har 10 år stort hull.

Anonymkode: 9e3b8...ae5

Skrevet

Det er ingen hull i cven som er så store at det ikke finnes håp. Det kommer an på hvem man er og hvilken kompetanse man har. Kanskje må man jobbe litt hardere for å finne en jobb, da det er enklere å ansette noen som aldri har hatt hull og har samme kvalifikasjoner. Kanskje må man lene seg mer på sitt nettverk. Men det er ingen periode som er så lang at den automatisk diskvalifiserer en. De som tar i mot søknader og sorterer dem er like forskjellige som alle andre.

Hvis jeg hadde hatt et hull på 10 år ville jeg frisket opp utdannelsen min, eller tatt noen kurs. I de fleste bransjer er det kontinuerlig endring og utvikling. For å bedre sjansene bør man skaffe seg ny kunnskap. 

Anonymkode: 92fd3...a70

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvorfor man har vært ute, hva man har gjort i den perioden og hva man gjør for å komme seg tilbake i arbeidslivet. Jeg har hatt kollegaer som har vært ute av arbeidslivet lenge, fått NAV-tiltak hos oss og så fått fast stilling. Vet også om folk som gikk rett i fast stilling etter mange år ute.

Det er aldri for sent!

Anonymkode: e4991...08d

Skrevet

Det som er viktig er jo det andre som står på CV'en: Hva HAR du jobbet med, hvilken utdannelse HAR du, hvilke personlige egenskaper du har. Ikke fokuser på det du ikke har. 

Jeg har masse hull i CV'en (på grunn av ting jeg har bevisst utelatt), og har aldri blitt spurt om dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...