Gå til innhold

Erfaring med mobbing i barn- eller ungdommen?

Anbefalte innlegg

Gjest Familytree
Skrevet (endret)

Mobbing eller bullying. Kjenner du folk som fikk mobbing, eller har du erfaring med det? Hvordan kom de over det?
Hvis du var en bully, hvorfor gjorde du det?

Endret av Familytree
Videoannonse
Annonse
Gjest Heartgirl
Skrevet

Jeg har aldri blitt mobbet selv, og takk og lov for det. 

Var venninne med ei som ble mobbet, og jeg var ikke redd for å si fra til de som mobbet henne. En gang de drev med mobbing sa jeg rett ut hva jeg mente om deres oppførsel. Sa fra til treneren vår i idrettslaget hvor vi gikk der mobbingen foregikk. Det endte med at mobberne ble utvist fra idrettslaget. 

Venninnen min har aldri kommet helt over det. Hun sliter med psyken i dag :( 

Som venn skal man ikke være redd for å gi beskejd at mobbing ikke er i orden. Jeg mener at hvis man står og ser på at mobbing foregår er man medskyldig i at man ikke får stoppet mobbingen. 

Skrevet

Jeg ble mobbet og er ufør i dag. Sliter mye med psyken. Av de jeg kjenner som ble mobbet er alle utenom 1 uføre. Veldig trist.

Anonymkode: 9c9f5...2a5

Gjest Familytree
Skrevet

Verbal eller fysisk vold forblir hos barn og unge, dessverre visste ikke skolene hvordan de skulle gå videre med disse hendelsene. Jeg angrer på at du og vennene dine har vært igjennom dette, jeg forsvarte alltid vennene mine som ble mubbet. Jeg kan ikke bli uten å gjøre noe når jeg ser dette. Takk for alt som delte opplevelsen. Stor klem!❤

Skrevet (endret)

Vi var mange som ble mobbet. Jeg også. Er nok en av grunnene til at jeg hatet skolen og var så dårlig.

Endret av Kvelertak
Skrevet

Jeg ble mobbet omtrent fra barnehagen, gjennom barneskolen, ungdomsskolen, videregående og arbeidsplasser. Både fysisk, verbalt, psykisk og sosialt. Har ennå ikke kommet over det, sliter mye psykisk. 

Skrevet

Jeg ble grovt mobbet av en lærer når jeg gikk på barneskolen, og jeg sliter med psyken i dag. Har gått til psykolog i mange år, og har etterhvert blitt noe bedre, men sliter fremdeles mye og er delvis ufør. 

Anonymkode: 8ae7e...86b

Skrevet (endret)
11 timer siden, Familytree skrev:

Mobbing eller bullying. Kjenner du folk som fikk mobbing, eller har du erfaring med det? Hvordan kom de over det?
Hvis du var en bully, hvorfor gjorde du det?

Alle har erfaring med fenomenet mobbing selv om man ikke ble mobbet eller var en mobber. 

Endret av AlkoMann
Gjest Familytree
Skrevet
1 minutt siden, AlkoMann skrev:

Alle ar erfaring med fenomenet mobbing selv om man ikke ble mobbet eller var en mobber. 

Jeg forstår😊 Hva kunne du sier om dette så?

Skrevet
1 minutt siden, Familytree skrev:

Jeg forstår😊 Hva kunne du sier om dette så?

Hva mener du ?

Gjest Familytree
Skrevet (endret)
29 minutter siden, AlkoMann skrev:

Hva mener du ?

Alle har erfaring med mobbing, du sier. Hva er din erfaring hvis kan jeg spør?😊

Endret av Familytree
Skrevet
10 timer siden, Familytree skrev:

Alle har erfaring med mobbing, du sier. Hva er din erfaring hvis kan jeg spør?😊

Jeg har vært feig . Har opplevd litt mobbing selv fordi jeg ikke vil engasjere meg i andres mobbing av andre. Jeg har i noen tilfeller mobbet selv. Mobbing er helt klart et spill. Jeg vil tro at de fleste av dagens samfunnstopper har vært/er mobbere eller godtar mobbing. 

Skrevet

Jeg ble mobbet gjennom hele barneskolen noe som førte til at jeg mobbet en jente som var svakere enn meg. Mobbingen mot meg fikk aldri skolen slutt på.

Anonymkode: 63db4...b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...