Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det i det hele tatt noen som gjør dette? 
Greien er at jeg gikk rett fra vgs og videre til høyere utdanning. Jeg er nå ferdig utdannet og begynt i jobb. Da jeg var ferdig på vgs vurderte jeg folkehøyskole, men jeg turte ikke fordi jeg var sjenert og redd jeg ikke skulle få venner osv. Helt idiotisk, jeg vet... Nå i ettertid angrer jeg skikkelig, fordi jeg tror jeg hadde hatt skikkelig godt av den utfordringen. Kanskje jeg hadde blitt mer sosial og mindre sjenert. Jeg er hvertfal veldig klar for folkehøyskole nå. Jeg er heller ikke like sjenert lenger som jeg var på vgs. Men jeg føler det blir så dumt med tanke på at jeg allerede er kommet ut i arbeidslivet. Er det helt på trynet å ta et friår (fra jobb) og begynne på folkehøyskole?? Føler jeg trenger det rett og slett. Jeg har så sinnsykt lyst til d, ååå... hjelp

Anonymkode: e1bc4...b7d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva ville DU gjort?

Anonymkode: e1bc4...b7d

Skrevet

Gjør det! Et år på folkehøyskole er så gøy, venner for livet :)

Skrevet

Ikke dumt i det hele tatt! Det som kan være dumt er å ikke ta noen sjanser, eller å ikke følge drømmene sine!

Jeg gikk selv et år på folkehøgskole etter studier, og det er den beste avgjørelsen jeg kunne tatt for meg selv! Og selv om det kalles et friår, fikk jeg veldig mye ut av det som jeg tok med meg videre inn i arbeidslivet. Så har du råd og mulighet, bare gjør det 😄

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er du TS? Har inntrykk av at det er mange som er unge, rett fra videregående på disse skolene. Koster jo en del også. https://www.folkehogskole.no/pris-lan-og-stipend#info-1

Personlig hadde jeg ikke sluttet/tatt fri et år etter jeg hadde begynt i jobb i og med at det mange steder i Norge det er så vanskelig å finne en jobb en trives i. Tapt inntekt hadde også hatt stor betydning for meg.

• Liker 4
Skrevet