Husholdning1 Skrevet 21. november 2019 #21 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, CAPS LOCK skrev: Med "offentlige", mente jeg "statlige", sånn som NrK selv om NrK formelt sett er en stiftelse Jeg også ...
CAPS LOCK Skrevet 21. november 2019 #22 Skrevet 21. november 2019 3 minutter siden, Husholdning1 skrev: Jeg også ... Flott! Da er vi enige om at argumentet om at siden veiene og helsevesenet er skattefinansiert, så må også NrK være det, ikke holder
Husholdning1 Skrevet 21. november 2019 #23 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, CAPS LOCK skrev: Flott! Da er vi enige om at argumentet om at siden veiene og helsevesenet er skattefinansiert, så må også NrK være det, ikke holder Absolutt! 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #24 Skrevet 22. november 2019 On 11/21/2019 at 10:53 AM, AnonymBruker said: ts her. Har sjekket grenseinntektene på hvor mye man skal betale. Jeg er student og alenemor og for meg blir det 1400kr å betale via skatten. Betyr det at jeg kan kjøpe et abonnement f.eks hos canal digital (koster 249kr) fordi jeg uensatt kommer til å betale høyere skatt pga de nye reglene? Jeg tenker at det er kjipt å må gå glipp av TV mens man betaler 1400kr som er inkludert i skatten og som egentlig er ment for tv lisensen? Anonymkode: eb3ab...07b Med rikstv, så kan du få NRK uten å betale månedsavgift. Du må muligens kjøpe en mottakerboks, men det er et engangsbeløp. https://www.rikstv.no/tv-kanaler/nrk1/ Anonymkode: 8b9e3...da3
A-hunter Skrevet 22. november 2019 #25 Skrevet 22. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med rikstv, så kan du få NRK uten å betale månedsavgift. Du må muligens kjøpe en mottakerboks, men det er et engangsbeløp. https://www.rikstv.no/tv-kanaler/nrk1/ Anonymkode: 8b9e3...da3 Propagandakanalen NRK. Klimakrise. Trump-hat. Og ekstremt hat mot hvite menn over 40 år. 24/7. Neppe noe noen frivillig ville betalt for heller.
dainty Skrevet 22. november 2019 #26 Skrevet 22. november 2019 Jeg hater NRK; rart ingen har angrepet kvartalet deres til dags dato.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #27 Skrevet 23. november 2019 Alle kan få inn NRK sine kanaler, helt uten noe som helst TV abonnement. Det er bare å logge på NRK TV. Du kan for så vidt lage deg en bruker også, så har du dine egne favoritter og finner enkelt det du foretrekker. Det koster deg ingenting utover "lisensskatten". Men vil du ha flere kanaler enn NRK 1, 2 og 3, så må du ha et abonnement. Da kan du velge CD, RiksTV, Telenor osv. Hva dette koster, og hva du får inkludert, vil sikkert variere. Men poenget er, at du kan fint se TV uten å ha et abonnement. Du trenger ikke kjøpe et fjernsyn heller. Du ser det på en PC skjerm (eller mobil, nettbrett). Anonymkode: 8efbc...cec 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #28 Skrevet 23. november 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle kan få inn NRK sine kanaler, helt uten noe som helst TV abonnement. Det er bare å logge på NRK TV. Du kan for så vidt lage deg en bruker også, så har du dine egne favoritter og finner enkelt det du foretrekker. Det koster deg ingenting utover "lisensskatten". Men vil du ha flere kanaler enn NRK 1, 2 og 3, så må du ha et abonnement. Da kan du velge CD, RiksTV, Telenor osv. Hva dette koster, og hva du får inkludert, vil sikkert variere. Men poenget er, at du kan fint se TV uten å ha et abonnement. Du trenger ikke kjøpe et fjernsyn heller. Du ser det på en PC skjerm (eller mobil, nettbrett). Anonymkode: 8efbc...cec Poenget er jo at "lisensskatten" også skal bidra til å dekke NRK's nettilbud, og tilbud tll de som kun har dekoder uten abonnement på andre kanaler. Slik har det jo prinsipielt vært hele tiden, forskjellen nå er at det tas over skatteseddelen i stedet for en eksplisitt innkrevd lisens. I tillegg til at alle må betale uavhengig av om de bruker NRK's tilbud eller ei. For de som syntes det er urettferdig: shit happens, det var ganske mange som snek seg unna lisensen, hadde ikke folk gjort det, så hadde man kanskje ikke fått noen medieskatt. Kanskje kunne lisensen vært en del lavere også. Det er sånt som skjer når man forsøker å dytte regningen over på noen andre (De som faktisk har betalt TV-lisens underveis) Anonymkode: f767e...448
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå