Gå til innhold

Blått rom til jente?

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har en liten baby som vi nå ser at vi har valgt feil rom til utifra planløsning. Vi må altså bytte rom slik at hun får vårt soverom som er malt i deco blue (mørk blå) jeg hverken orker eller ønsker å male rommet hennes før byttet (ingen vil sove i malingslukt, det er vinter og dårlig timing) 

tror dere det kan bli koselig selv om det er blå vegger? Har mye gammelrosa stæsj til henne(gardiner, gulvteppe, sengekant osv.) vil dette hjelpe på?
Forslag til triks for å gjøre det mer jentete? 

Anonymkode: ebc51...548

Jeg har hørt at jenter ikke får til å sove i blåmalte rom.:ironi:

Dette må være et trolleinnlegg.

Anonymkode: cc0d7...a30

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene våre har ikke hatt eget rom før de var 3-4 år gamle. Kanskje du kan bruke tiden på å lese deg opp på tilknytningsomsorg istedetfor å bruke tiden på utdaterte ideer om kjønnsdefinering av farger? 

Anonymkode: f5e5e...e23

• Liker 4
Skrevet

Jeg har blått rom, og har hatt det omtrent i hele oppveksten, og jeg overlevde👍 Dette får fint, TS. Det finnes ikke kjønnsdeling innefor fsrgespekteret, vi er i 2019.

Anonymkode: 8ed54...75f

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har blått rom, og har hatt det omtrent i hele oppveksten, og jeg overlevde👍 Dette får fint, TS. Det finnes ikke kjønnsdeling innefor fsrgespekteret, vi er i 2019.

Går og fargespekteret* KG rett etter nattevakt er ikke så lurt😅

• Liker 2
Skrevet

Blått er flott 🥰 så kan jenta di få velge farge selv når hun blir større. 

Dekorer med vimpler i forskjellige farger, posters, gardiner, sengetøy. Blir nok kjempefint 😊 

Synes okergul og gammelrosa passer bra til mørkblå 😊 

Anonymkode: d339d...900

Skrevet

Jeg tror jenta i magen her kommer til å ende opp med soverommet som har himmelblå vegger. Jeg har egentlig ikke tenkt over at det er blått. Og jeg liker blått og rosa sammen. Det husker jeg til og med fra jeg var barn og inne i en skikkelig rosa-periode. Jeg syntes egentlig at rosa var mye finere sammen med blått enn alene, men ville ikke helt innrømme det. 

Anonymkode: fb709...ac3

• Liker 2
Gjest Promqueen
Skrevet

Blir oppgitt... det finnes ikke gutte og jentefarger... vi lever tross alt i 2019 og om litt over en måned i 2020!!!

Skrevet

Vi malte også rommet til jenta vårt lyseblått og dekorerte taket fult av stjerner.  Vi valgte bevist å ikke male rommet rosa. 😊

Skrevet

Går nok helt fint for en liten jentebaby å ha blått rom 

Anonymkode: 37108...36b

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Nå har jeg  byttet og det ble kjempefint. Ser jeg formulerte meg litt dumt.
Jeg skrev jentete, som i barn. Tenkte at deco blue var litt mer voksenfarge å ha på soverommet. 
og til deg som snakket om tilknytningsomsorg; hele grunnen til at vi byttet var for å få plass til å snekre vegger rundt en 120 cm seng som jeg og babyen sover i, da jeg ser at samsoving er det som funker for oss, og vi får ikke foreldresengen trygg nok til at jeg tør å samsove i den. 😊

Anonymkode: ebc51...548

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror nok babyen bryr seg fint lite om hvilken farge det er på veggene. ;)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Promqueen skrev:

Blir oppgitt... det finnes ikke gutte og jentefarger... vi lever tross alt i 2019 og om litt over en måned i 2020!!!

Dessverre så er det ikke sant, selv om det burde være det. Vi venter vårt første barn, og etter å ha babyshoppet en stund ser jeg at ting veldig ofte kommer i enten blått eller rosa, og generelt kjønnsdelte farger og mønster. 

Anonymkode: 9dac9...c3d

• Liker 1
Skrevet

Blått virker beroligende og det er den beste fargen til en liten baby.

Skrevet
11 hours ago, Fuglemor said:

Herregud dette er ikke en sånn diskusjon!! Og selvsagt vil man ha et søtt rom til ei lita jenta:) 

Deco blue er en kjempefin farge til gammelrosa og lyserosa!! Her kan du leke deg frem med rosa og gull og hvitt 😍 dette kommer til å bli kjempefint ❤️

Hvorfor vil man ha andeldes rom til jente.

Anonymkode: 89edc...048

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ungene våre har ikke hatt eget rom før de var 3-4 år gamle. Kanskje du kan bruke tiden på å lese deg opp på tilknytningsomsorg istedetfor å bruke tiden på utdaterte ideer om kjønnsdefinering av farger? 

Anonymkode: f5e5e...e23

Enig!

Anonymkode: aca38...638

• Liker 1
Skrevet

Det ville jeg ikke ofret en tanke engang. Blått er en kjempefin veggfarge til soverom – beroligende og avslappende. Vi malte alle soverommene før vi fikk barn og ville aldri vurdert å male dem på nytt avhengig av kjønn på barna vi etter hvert fikk.

Anonymkode: b60b2...8b4

Skrevet
54 minutter siden, Keikolina said:

Håper bv blir involvert 🤣

Ja!! Det er groveste omsorgssvikt å la jenta vokse opp i blått rom!

Anonymkode: 357d7...ded

Skrevet

Jeg hadde faktisk en GUL farge på rommet mitt, da jeg var barn / ungdom! :nisse:                    

Fungerte selvfølgelig helt greit det altså...                  

Anonymkode: e7440...7bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...