Gå til innhold

Blått rom til jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten baby som vi nå ser at vi har valgt feil rom til utifra planløsning. Vi må altså bytte rom slik at hun får vårt soverom som er malt i deco blue (mørk blå) jeg hverken orker eller ønsker å male rommet hennes før byttet (ingen vil sove i malingslukt, det er vinter og dårlig timing) 

tror dere det kan bli koselig selv om det er blå vegger? Har mye gammelrosa stæsj til henne(gardiner, gulvteppe, sengekant osv.) vil dette hjelpe på?
Forslag til triks for å gjøre det mer jentete? 

Anonymkode: ebc51...548

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja... om dere setter en rosa teppe og annet rosa blir det sikkert helt fint ☺️ blå og rosa er to farger som funker fint sammen. Forresten så blir veggfargen, spesielt om den er lyseblå, alltid mindre dominerende enn selve interiøret.

Endret av ana0603
Skrevet

Blått er ikke mindre «jentene» enn hva rosa er! Det finnes ikke «guttefarger» og «jentefarger»! Det er bare noe handelsstanden har kommet opp med for å tjene mer penger! Fyll rommet med mer farger dere! Oker er forresten en veldig fin farge til deco blue!

Anonymkode: f09ce...f27

• Liker 28
Skrevet

Nei og nei. Den lille babyen din blir sikkert lesbisk og det som verre er av å sove i ett blått rom. Total krise. Dere må selvsagt male. Sørg for å få inn en interiørkonsulent som forstår seg på slikt. 

:sarkasme:

• Liker 25
Skrevet

Blått soverom var barndomsdrømmen min 😍

K28

Anonymkode: c3467...9b8

Skrevet

Trodde vi var kommet lenger. Skuffende lesning🤦‍♀️

• Liker 27
Gjest Lilli My
Skrevet

Dere liker vel fargen om dere valgte den til eget rom? Da har det vel ingenting å si hvilken farge det er...

Skrevet

Ikke rart det vokser opp så mange barn som føler seg fanget i feil kjønn når de blir så hardt kjørt inn i en stereotype

Anonymkode: 144e6...0b0

• Liker 9
Skrevet

Herregud dette er ikke en sånn diskusjon!! Og selvsagt vil man ha et søtt rom til ei lita jenta:) 

Deco blue er en kjempefin farge til gammelrosa og lyserosa!! Her kan du leke deg frem med rosa og gull og hvitt 😍 dette kommer til å bli kjempefint ❤️

Skrevet
Akkurat nå, Fuglemor skrev:

Herregud dette er ikke en sånn diskusjon!! Og selvsagt vil man ha et søtt rom til ei lita jenta:) 

Deco blue er en kjempefin farge til gammelrosa og lyserosa!! Her kan du leke deg frem med rosa og gull og hvitt 😍 dette kommer til å bli kjempefint ❤️

Den dagen jeg kjøper hus, vurderer jeg faktisk denne fargen nå til jenta vår:) kommer til å fremheve rosafarge på interiøret mye mer :)

Anonymkode: 2a836...e15

Skrevet

Blir nesten litt trist hvis dette er et seriøst spm! Vi er i 2019, gutter må ikke ha blått og jenter må ikke ha rosa. Gutter kan leke med dukker, og jenter med biler. 

Anonymkode: aca38...638

• Liker 16
Skrevet

Herregud. Kjønn og farger har da ingenting med hverandre å gjøre. Selvsagt er rommet godt nok. 

• Liker 4
Skrevet

Før i tiden var blå en guttefarge, og rosa en jentefarge. Blå vegger gir bedre søvn, så jeg hadde definitivt holdt meg til det. 

Anonymkode: 29899...1c5

• Liker 5
Skrevet

Malte rosa rom til ei lita tulle på 2,5 år. Klagingen på fargen begynte ca ett , maks to år etter. Vi tok jobben med å male da hun nærmet seg slutten på barneskolen. Hun valgte 3 turkise og én knallblå vegg. Det gikk noen år, og hun sparte til ny maling selv... hun camper nå på et kremfarget rom og tennårene er fremdeles i første halvdel. Poenget mitt er at dere har valgt feil farge uansett hva dere har valgt. Når hun kan snakke, først da får dere vite hvilken farge hun vil ha, og selv da vil det mest sannsynlig bli feil noen år etter. Behold det blå er mitt tips, dere må tidsnok male det igjen...og igjen😀 Gratulerer med beibissen, forresten.❤

• Liker 4
Skrevet

Blå vegger er alltid feil, det er depressivt. Grønne vegger er mye bedre.

Anonymkode: 1377d...930

Skrevet

Du sover det nå og du er jo jente

• Liker 6
Skrevet

Vi malte rommet til frøkna mellomblått med vilje vi Jeg liker fargen, minner meg om Thomas toget, som jeg elsket som liten. 

Anonymkode: 75b2f...48c

Skrevet

Vi har deco blue i stua, og jeg har heldigvis ikke tatt skade av det enda 🤭

Det blir nok kjempefint. Deco blue og gammelrosa høres nydelig ut sammen. 

Anonymkode: 0b373...b69

• Liker 1
Skrevet

Dette var Flaut, TS

Anonymkode: 67bed...918

• Liker 10
Skrevet

Vi har malt rommet til jenta som bor i magen lyseblått helt med vilje, vi. Tenk det 😜

Anonymkode: 9dac9...c3d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...