Gå til innhold

Merkelige cravings som gravid, kjør!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er uke 34 og liker spesielt den jordlige smaken i grønnsaker (vaskes godt altså), men du vet feks i agurk og den ytterste delen som smaker litt ekstra jord! Nam. Spiser ikke jord altså, men det er det hintet som finnes i grønnsaker som jeg elsker. Vet det ikke er rart å ville ha grønnsaker, men det at jeg liker den jordsmaken så godt er jo kanskje litt spesiell.

Av lukt har jeg lyst å bo i en kjeller, den muggene fuktige lukten, som også kommer fra et håndkle som har lugget på badet en natt fuktig. Det er en så nydelig lukt jeg har lyst å rulle meg i det, jeg blir å sniffe på håndklæra da. Det var så voldsomt at jeg faktisk likte lukten av dusjsluken når jeg rensa den.... Jeg elsker også lukten av klor, du kan tenke deg hvor mye jeg vasker badet.... CATNIP. 

Dere da? 😁 

Anonymkode: e68ed...680

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bare dilla på syltet løk og grønne epler. Anbefaler at du nevner dillene dine for jordmor/lege, det kan være tegn på mangel på feks jern å ha dilla på ting som ikke er mat. 

Anonymkode: 71fab...c2e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Antibac, og spesielt sånne engangs-antibac-servietter som lukter skikkelig sterkt

edit: ikke til å spise altså, men lukte på 🙈

Endret av mangolassie
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke noe spesielt men husker jeg hadde problemer med å sitte i skinnsofaen vår fordi den luktet skinn! Har aldri kjent den lukten siden😊

Anonymkode: fd65a...33e

Skrevet

Åååh, kjellerlukta ja! Hatt det med alle tre - men denne gangen bor vi i nytt hus, så finner den ingen plass 😂😂😂

Og isbiter! Kan tygge isbiter herfra til evigheten ❤️

Og så anti-lyst på boksmais 🤮

Anonymkode: 26224...882

• Liker 1
Skrevet

I første svangerskap hadde jeg mest aversjoner mot både mat og lukter, men lukten av ferskt trevirke (sagbruk, at noen hadde saget i planker eller hugget ved eller noe som var bygget av ferske planker) var fantastisk. Det kunne nesten kurere kvalmen. Jeg var gravid i jula, og juletreutsalg luktet også veldig godt. I dette svangerskapet har jeg ikke det samme. Nå går det i sure epler. 

Anonymkode: b9f51...3c3

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, mangolassie skrev:

Antibac, og spesielt sånne engangs-antibac-servietter som lukter skikkelig sterkt

edit: ikke til å spise altså, men lukte på 🙈

🤣 Nei nå tenkte jeg at du knasket antibac-servietter sammen med et glass antibac til kveldsnacks 🤷🏼‍♀️ Bra du oppklarte det 😂

Anonymkode: 1ed6c...a8a

Skrevet

Hadde ingen cravings.. men taklet ikke laks, mais og søtpotet da jeg var gravid. Var heeelt krise 😅 spiste det igjen etter fødselen og da var det plutselig null problem. Bestevenninnen min har cravings på tran!! 🙈

Anonymkode: 8e10b...130

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en merkelig craving på krittet som er inni blyanten😂🤷‍♀️ Smakte det selvsagt aldri men hadde veldig lyst! Nå har jeg craving på snø... det skal ikke være lett!

Anonymkode: e4027...7fd

Skrevet

Jeg hadde det motsatte. Null matlyst i det hele tatt! (Dette snakkes det ganske lite om)  Når det er sagt så var vel frisk frukt det nærmeste jeg kom en såkalt cravings 🙈

Anonymkode: b5ab5...b7b

• Liker 2
Skrevet

Forrige svangerskap så digga jeg lukta av gjødsel, gikk gjerne ut bare for å lukte den lukten, det var heldigvis i gjødselsesong så fikk lukte det masse 

Anonymkode: 3a306...a76

• Liker 1
Skrevet

Det med kjellerlukt kjenner jeg då igjen! Svangerskap nr to var jeg i boden hos søstra mi - som da bodde i kjellerleilighet - og tok dype åndedrag. Boden hadde murgulv og murvegger, hadde mer lyst til å stå der inne enn å sitte i sofaen på stua da jeg var på besøk 😬

Grønne epler, gulrot og svart, salt lakris fra smågodten var det jeg likte best å spise. Så ferskengodteri, sånn gelegodt, varmet litt i mikroen så den ble bløt og klissete 🤪 Utrolig ekkelt å tenke på å spise nå. 

Klarte ikke stekeos, lukta av stearinlys som nylig var blåst ut eller lukta fra ovnene på butikken som stekte slike halvstektbrød og rundstykker. Lite av disse ovnene nå, men da hadde hver matbutikk dem. Lukter brente brødsmuler. 

• Liker 2
Skrevet

I hvert svangerskap har jeg hatt noen ting jeg ikke takler lukten eller smaken av og andre ting jeg ikke har klart meg uten. Første gang var jeg veldig dårlig. Alt var grusomt, men lakris (som jeg ikke liker) luktet og smakte himmelsk. Dessuten elsket jeg alt av vaskemidler med sitronduft. I andre svangerskap var det veldig opp og ned hva som var godt, men sjokolademelk, bringebær, vaniljeyoghurt og kiwi var noe jeg skulle ha daglig. Nå er jeg ganske dårlig igjen, og det meste gir meg totalt sperre fra å spise. To ting har jeg ekstremt lyst på hele tiden, tomatsaus til pizza/pasta (og den lukten er himmelsk!!!) og sjokolade (kun ren Freia melkesjokolade. 

Anonymkode: fd237...b8a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det motsatte. Null matlyst i det hele tatt! (Dette snakkes det ganske lite om)  Når det er sagt så var vel frisk frukt det nærmeste jeg kom en såkalt cravings 🙈

Anonymkode: b5ab5...b7b

Jeg sliter også veldig med dette. Jeg hadde som nevnt over dilla på lukt av trevirke i første svangerskap, men ikke noe spiselig. Jeg slet med å få i meg mat. Denne gangen har jeg lyst på sur frukt, men jeg kan jo ikke leve på det. Middager er et mareritt. 

Skrevet

Forkullet ved. 🙈 

Anonymkode: 1da49...f2f

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter også veldig med dette. Jeg hadde som nevnt over dilla på lukt av trevirke i første svangerskap, men ikke noe spiselig. Jeg slet med å få i meg mat. Denne gangen har jeg lyst på sur frukt, men jeg kan jo ikke leve på det. Middager er et mareritt. 

Sånn har jeg det og! Jeg spiser på trass for tida. Det eneste som smaker noenlunde okei er epler, kiwi og klementin. Spesielt middag er helt pyton. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bare måtte spise isbiter. Knasket og tygget i vei. Hele tiden. Å lage isbiter var det 'husarbeidet' som ble høyest prioritert. Tok med meg en boks med isbiter når jeg skulle noe sted. 😂

Merkelig, har ikke noen glede av det når jeg ikke er gravid. 

Skrevet

Hadde ingen voldsomme cravings, men mange aversjoner. Kaffelukt var satans skaperverk. Og jeg som egentlig elsker kaffe! 
Men én natt vekket jeg mannen. Da truet jeg den stakkaren til å gå ut å kjøpe en Pepsi til meg. 😂

Anonymkode: 28aef...6c9

• Liker 1
Skrevet

Hadde og har dilla på saftis(friskis) har fortsatt så cravings 8 mnd etter fødsel 🙈😂 når jeg var gravid spiste jeg rundt 20-30 stk om dagen. Nå har jeg begrenset meg til noen få om dagen pga vekta. Er redd jeg aldri blir kvitt suget. Jeg tenker på saftis døgnet rundt og smugspiser det på badet i skam. 

Anonymkode: 68ef4...7e7

• Liker 2
Skrevet

Hadde dårlig matlyst, var mye kvalm og kastet opp. Nudler var min store greie 🤷‍♀️

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...