Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kanskje tidlig å tenke på nå, men helt ærlig så har jeg begynt å grue meg til jula, og særlig nyttårsaften. 

Jula går kanskje i boks da jeg mest sannsynlig kan reise hjem, men på nyttårsaften ser det desverre ut til at jeg blir være alene. Jeg jobber og studerer på andre siden av landet i forhold til hjemstedet mitt. På grunn av jobben min må jeg være i den nye byen i romjula og nyttår. Jeg har bodd her i snart 1,5 år. Siden jeg er student er nettverket mitt her studenter - og de reiser da hjem til sitt når juleferien starter. Med andre ord kjenner jeg ingen som er her fra, og det betyr at jeg er ganske alene her. 

Å feire nyttår alene er min største skrekk. Jeg hater generelt å være alene, og dette er min første nyttårsaften uten eksen.. Allerede nå får jeg ikke sove om kveldene for tanken på en forferdelig avslutning av dette året gjør meg urolig og stresset. 

Men dette er vel helt normalt? Å være alene under høytider mener jeg. Jeg er jo blitt passelig voksen, og er derfor nødt til å jobbe. Alle har ikke mulighet til å reise hjem bestandig, og denne gang er det min tur... Det er i allefall det jeg prøver å si til meg selv for å føle meg bedre. Men det hjelper ikke, for tanken på at jeg er mislykket som ikke har noen å være med den siste dagen i året gnager og gnager. Jeg føler meg sikkelig mislykket, og jeg skammer meg. 

Anonymkode: 2046c...a15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kjenner ikke noen på jobben som er eller blir i tilsvarende situasjon?

For 15 år siden satt jeg noen ganger alene både juleaften og nyttårsaften, så jeg kjenner meg igjen så godt i det du skriver. i fjor ba jeg en venn til middag på nyttårsaften, jeg visste hen satt alene. Jeg har vel aldri fått så mye takk av en person før...grinepause...

Hvis vi alle hadde gitt mere omsorg og tenkt på de som sitter alene, skal jeg garantere at vennskapet styrkes. I år blir jeg selv sittende alene igjen på nyttårsaften, og vurderer og be noen ensomme venner på festmiddag. Det spiller ingen rolle hvem det er, og jeg tror pinnekjøttet smaker enda bedre i år, når jeg vet hva det betyr for dem💚

• Liker 6
Skrevet

Mange sitter alene, både jul og nyttår. Det er veldig vanlig. Se en serie på nettflix og legg deg når du blir trøtt-og Vipps er de dagen over- som alle andre dager.

Anonymkode: 9465d...795

• Liker 5
Skrevet

Du er ikke mislykket fordi om du sitter alene på nyttårsaften. Det er jo ikke fordi du ikke har venner. Det er fordi du prioriterer studier og jobb. Du satser og er dyktig og prioriteringen din er både nødvendig og riktig for å nå målet ditt om å fullføre utdannelsen du har begynt på.

Hvis du kjenner noen på jobb eller andre som blir alene nyttårsaften så gjør noe med dem. Det syns jeg var et godt råd. Men hvis det ikke passer for deg så ta det med ro hjemme. 

Når dere venner møtes og hvis det blir et tema så si det var litt trist men nødvendig at det ble slik i år pga jobb. 

Du er overhodet ikke mislykket. Men et ungt og smart og ambisiøst menneske. Hold fast ved den tanken. 😊👍

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

En ting som hjalp meg med lignende tanker av at spesielle dager er mer betydningsfulle og om du var alene DA ja da var du virkelig alene, det var tanken om at dager uker og feire dager sosialt skapt. Dagene vet ikke om det er lørdag eller tirsdag eller julaften. Det blir morgen, det blir kveld og det er et vær den dagen. Nyttårsaften er en kveld som ender i morgen som ender i kveld og på ny og ny. Den ideen hjelper meg litt. 

Skrevet
3 timer siden, Sensi skrev:

Du er ikke mislykket fordi om du sitter alene på nyttårsaften. Det er jo ikke fordi du ikke har venner. Det er fordi du prioriterer studier og jobb. Du satser og er dyktig og prioriteringen din er både nødvendig og riktig for å nå målet ditt om å fullføre utdannelsen du har begynt på.

Hvis du kjenner noen på jobb eller andre som blir alene nyttårsaften så gjør noe med dem. Det syns jeg var et godt råd. Men hvis det ikke passer for deg så ta det med ro hjemme. 

Når dere venner møtes og hvis det blir et tema så si det var litt trist men nødvendig at det ble slik i år pga jobb. 

Du er overhodet ikke mislykket. Men et ungt og smart og ambisiøst menneske. Hold fast ved den tanken. 😊👍

TUSEN TAKK❤️ dette var veldig oppmuntrende! Og ikke minst motiverende. You made my day! 

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

TUSEN TAKK❤️ dette var veldig oppmuntrende! Og ikke minst motiverende. You made my day! 

Så bra ❤️  Nå ble jeg også glad ❤️

• Liker 1
Skrevet

Hvis du forteller hvor du studerer så kanskje det er noen her på KG som vil feire nyttårsaften sammen med deg/invitere deg med på festen de skal ha.

Anonymkode: 09c14...997

• Liker 4
Skrevet

Jeg gruer meg også til nyttårsaften. Kunne tenke meg å gått på byen og sett hva som skjedde. Men trist å gå alene 

Hvor bor du?

Anonymkode: 0f8f5...502

Skrevet

Jeg er i tilsvarende situasjon og jeg er i Lillehammer.

Anonymkode: c639e...47c

Skrevet

Er mange som er i samme situasjon som deg! Jeg tror at hvis flere var åpne om dette, så kunne man kanskje funnet folk i sin egen omgangskrets som heller ikke hadde planer.

Hadde jeg vært tøff nok så hadde jeg kanskje sendt meldinger og forhørt meg litt rundt. Men skjønner det er vanskelig!

Anonymkode: ab568...2ea

Skrevet

Du må slutte å sammenligne deg med hva andre gjør, snu rundt på hele situasjonen din. Hva kan du gjøre ut av det?

Må jo ikke feire nyttår, mange år jeg ikke har gjort det. 

Ikke synes synd på deg selv, du har godt av å være alene. 🙂 

Anonymkode: 3f573...9f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...