AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #1 Skrevet 20. november 2019 Har i mange år slitt med vondt i beina , spesielt et ben.. det startet når jeg var 3 år , og begynte å gå og har vært siden, den gangen fikk jeg beskjed at det kun var « voksesmerter» så det ble aldri utredet.. men nå i voksen alder , har jeg også det samme symptomene , men kjennes ut som en kraftig (voksensmerte). Da jeg startet å jobbe, kom det mer og mer symptomer , startet først med magen, var løs og hard og gikk mye med vondt i magen.. til jeg så begynte å få vondt i hodet , ulike former .. som (smelling) i hodet , som jeg samtidig fikk synsforstyrrelser og øresus .. i ettertid har jeg slitt med nakke smerte som føles ut som stråler i hodet , som en (nakkehodepine) og muskelsmerter i begge armer , mest den bare ene av gangen .. som stråler ned fra nakken og ned til fingrene , er ømt å kjenne på armene , når jeg kjenner på de kjennes det ut som det «brenner» inni de dyp smerte .. Går jeg i butikken og det er sterkt lys, kan jeg plutselig starte å stresse og få synsforstyrrelser og klarer ikke å konsentrere meg eller følge med på hva folk sier, og glemmer veldig fort . Hatt mye vondt i magen i det siste.. Får plutselige smerter i halebeinet , så det gjør vondt å reise seg og sitte .. Leamus i øyet og lår.. Fryser mye, og sover med t shorte eller ull undertøy hver natt nesten og vond rygg .. Er VELDIG mye sliten , trøtt (utmattet . Kan være oppe i noen timer og føle meg nogenlunde uthvilt til å måtte legge meg å sove igjen etter 3 timer , fordi jeg blir veldig sliten.. Er et helv**** og komme meg opp på morgenen da kroppen er helt død, og føler meg aldri opplagt, så må ha hjelp til å stå opp på morgenen .. Er under utredning for ME, og har vært gjennom undersøkelser uten funn. Har ikke vært hos revmatiker ennå.. men usikker på om det det kan være det eller noe annet.. har veldig lite energi , til å være 25. En nær i min familie har forresten Systemisk sklerose (revmatisk sykdom) . Legen hans har sagt jeg bør undersøke for «revmatisk sykdom» men vet ikke hvordan jeg skal legge fram det til legen .. Håper noen som har vært gjennom det samme har noen tips eller råd! Anonymkode: 682f4...7ad
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #2 Skrevet 21. november 2019 Hadde iallfall begynt med MR av hodet om du ikke allerede har gjort det. Anonymkode: e89a8...689 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #3 Skrevet 21. november 2019 Ingen her inne kan svare deg på akkurat det. Du må testes for mye annet før man får den diagnosen, iallefall måtte jeg det! Anonymkode: 4e31e...491
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #4 Skrevet 21. november 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde iallfall begynt med MR av hodet om du ikke allerede har gjort det. Anonymkode: e89a8...689 Det har jeg allerede vært gjennom Anonymkode: 682f4...7ad
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #5 Skrevet 21. november 2019 Jeg hadde tak tak i kostholdet og prøvd meg frem om det er noe man reagerer på. Så hadde jeg fått sjekket stoffskifte nøye hos en lege som kan dette godt. De færreste fastleger kan det godt nok og mange får diagnosen ME eller FM når det egentlig er stoffskifte som er lavt. Man kan få vondt i muskler og ledd ved lavt stoffskifte samt de andre plagene du har. Umulig å si hva du har da det er diffuse symptomer, men jeg hadde ihvertfall startet der hvis ikke legen finner noe annet, noe jeg regner med siden du ble utredet for ME. Anonymkode: d564e...d0b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #6 Skrevet 21. november 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde tak tak i kostholdet og prøvd meg frem om det er noe man reagerer på. Så hadde jeg fått sjekket stoffskifte nøye hos en lege som kan dette godt. De færreste fastleger kan det godt nok og mange får diagnosen ME eller FM når det egentlig er stoffskifte som er lavt. Man kan få vondt i muskler og ledd ved lavt stoffskifte samt de andre plagene du har. Umulig å si hva du har da det er diffuse symptomer, men jeg hadde ihvertfall startet der hvis ikke legen finner noe annet, noe jeg regner med siden du ble utredet for ME. Anonymkode: d564e...d0b Stoffskifte prøvene er helt fine , har tatt blodprøver og fått sjekket det , så ingen feil der . Anonymkode: 682f4...7ad
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #7 Skrevet 21. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stoffskifte prøvene er helt fine , har tatt blodprøver og fått sjekket det , så ingen feil der . Anonymkode: 682f4...7ad Har du tatt det hos en lege som kan det gått (som regel lege som har spesialisert seg i stoffskifte) og tatt alle nødvendige prøver? Anonymkode: d564e...d0b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #8 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du tatt det hos en lege som kan det gått (som regel lege som har spesialisert seg i stoffskifte) og tatt alle nødvendige prøver? Anonymkode: d564e...d0b Nei, det har jeg ikke.. bare hos legekontoret har vært igjennom endel utredninger allerede , hjerte og lunge undersøkelse , mr, avføringsprøver , blodprøver (Uten funn) mangler bare øre, nese hals. Anonymkode: 682f4...7ad
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #9 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det har jeg ikke.. bare hos legekontoret har vært igjennom endel utredninger allerede , hjerte og lunge undersøkelse , mr, avføringsprøver , blodprøver (Uten funn) mangler bare øre, nese hals. Anonymkode: 682f4...7ad Det finnes egne sider på facebook for lavt stoffskifte som jeg anbefaler deg å bli medlem i. Masse gode råd og tips. Veldig greit å utelukke det da så mange går med dette uten at legen fanger det opp. Jeg gikk 10 år med lavt stoffskifte helt til jeg faktisk ikke fungerte mer. Ingen av de tre fastlegen jeg hadde hatt igjennom tiden fanget dette opp selv om de tok stoffskifte prøver. Hadde like symptomer som deg. Måtte gå privat og er i dag symptomfri. Vet jo ikke om det er det, men veldig greit å få sjekket ordentlig. Anonymkode: d564e...d0b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #10 Skrevet 21. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes egne sider på facebook for lavt stoffskifte som jeg anbefaler deg å bli medlem i. Masse gode råd og tips. Veldig greit å utelukke det da så mange går med dette uten at legen fanger det opp. Jeg gikk 10 år med lavt stoffskifte helt til jeg faktisk ikke fungerte mer. Ingen av de tre fastlegen jeg hadde hatt igjennom tiden fanget dette opp selv om de tok stoffskifte prøver. Hadde like symptomer som deg. Måtte gå privat og er i dag symptomfri. Vet jo ikke om det er det, men veldig greit å få sjekket ordentlig. Anonymkode: d564e...d0b Takk! Skal sjekke det opp jeg! 😊 Anonymkode: 682f4...7ad
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #11 Skrevet 21. november 2019 Mr av rygg/ sakraledd for å utelukke reumAtisme i ryggen er lurt ser jeg Anonymkode: 37b3f...6ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå