Gå til innhold

Overta gammelt hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil i løpet av relativt kort tid overta et eldre hus. Hus ligger i en kommune/byen i midt Norge og bygd på 50 tallet. Dessverre ligger eiendommen vanskelig til, dvs man må over naboens tomt for å komme inn og det er ikke lov å kjøre til huset.Ei heller parkplass i nærheten. Huset bærer preger av lite vedlikehold de siste årene og tomten er liten og skyggefull. Dvs det er lite som er positivt ved plassen. Dog er det sentralt med kort vei til sentrum og butikker. 

Jeg stiller med en del spørsmål ved hva jeg skal bruke denne eiendommen til. Å pusse opp frister lite da tomten og omgivelsene er lite fristende å bosette seg på. Det er også et dårlig forhold til nærmeste nabo pga veien som man krysser for å komme inn til huset. Dette vanskeliggjør salg og for å komme seg inn til plassen. 

Tidligere eier har et ønske om at huset skal stå til forfall pga krangel med naboen, mens det finner jeg lite positivt. Da er det bedre å rive huset og la tomta ligge brakk. Er det noen som har ideer om hva jeg kan gjøre med en slik eiendom?

Anonymkode: 582e3...3ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er jeg faktisk enig med forrige eier. La huset stå til forfall, til forargelse for naboen.

Det koster en del å rive også.

Anonymkode: b8855...1aa

Skrevet

Er det slik at du ville vurdert å bo der dersom du hadde ankomstvei til huset? 

Jeg ville spurt kommunen om hva de mener er mulighetene for denne tomta. 

Er det en liten kommune og du faktisk kunne tenkt deg å bo der, ville jeg ha tatt kontakt med dem og sagt noe slikt som « Jeg kunne egentlig ha tenkt meg å pusse opp, flytte hit og bo, men fordi huset mangler ankomst i form av vei, ser jeg meg nødt til å la det ligge og la huset stå til det dukker opp bedre alternativer. 

Skrevet

Er det mulig å felle trær for å få bedre solforhold? 

Mulig å kjøpe jord fra naboer slik at du får din egen vei til tomten? 

Anonymkode: d1791...7fd

Skrevet

Det hjelper ikke å felle trær, og det finnes ingen mulighet til annen adkomst da det vil gå over andres eiendom, eller stoppes av naturen (skrenter og fjell). Det vil da koste betydelig mer en hva eiendommen er verdt. 

Anonymkode: 582e3...3ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...