Gå til innhold

Dette med at menn alltid vil ha sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser ofte her inne at kjæresten/mannen gjerne vil ha sex så ofte som mulig, at han maser litt, tar initiativ og hinter. Gjelder dette alle men? 
Har mannfolk generelt alltid lyst på sex? 

Jeg spør fordi, vel helt ærlig er sexlivet mellom meg og kjæresten litt lite. Vi har sex kanskje en gang i mnd, og vi har kun vært sammen et år. Det har vært slik siden februar. Det skal sies at vi har hatt mye å styre med (psykiske diagnoser, jobbskifte, sykemeldinger, dødsfall og en god del annet) og mistenker litt at dette er grunnen. Vi har god kjemi og mye fysisk kontakt ellers i hverdagen.

Så klart mistenker jeg at det er meg som er problemet, at jeg kanskje ikke er like flott og tiltrekkende som jeg var ( jeg ser akkurat lik ut som jeg gjorde i starten) men jeg vet ikke. Legger også til at jeg har relativt lite erfaring og har sagt klart i fra til han at jeg ikke er helt trygg og flink på å ta initiativ

Så kommer Og går sexlysten hos andre også eller har vi problemer? 

Anonymkode: b1a9f...c8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres litt rart ut, ja.

Her har vi vært sammen i 20 år. Vi har nok litt sjeldnere sex nå, men i snitt ligger det på vel én gang i uka. Det har vært noen «nedeperioder», men kun når jeg har vært høygravid, samt ukene etterpå. Vi har i all hovedsak holdt det gående, også når det har vært tøffe perioder.

Men folk og par er forskjellige.

Anonymkode: e72cd...c55

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser ofte her inne at kjæresten/mannen gjerne vil ha sex så ofte som mulig, at han maser litt, tar initiativ og hinter. Gjelder dette alle men? 

Jeg spør fordi, vel helt ærlig er sexlivet mellom meg og kjæresten litt lite. Vi har sex kanskje en gang i mnd, og vi har kun vært sammen et år. Det har vært slik siden februar. Det skal sies at vi har hatt mye å styre med (psykiske diagnoser, jobbskifte, sykemeldinger, dødsfall og en god del annet) og mistenker litt at dette er grunnen. Vi har god kjemi og mye fysisk kontakt ellers i hverdagen.

Så klart mistenker jeg at det er meg som er problemet, at jeg kanskje ikke er like flott og tiltrekkende som jeg var ( jeg ser akkurat lik ut som jeg gjorde i starten) men jeg vet ikke. Legger også til at jeg har relativt lite erfaring og har sagt klart i fra til han at jeg ikke er helt trygg og flink på å ta initiativ

Dette påvirker selvsagt sexlysten! Klassiske sexdrepere!

Høres ikke ut som det er noe galt mellom dere ellers, så det tar seg sikkert opp igjen når dere er mer ovenpå.

Uansett er sexlyst forskjellig og mange kvinner har mer lyst på sex enn sin mann har.

• Liker 3
Skrevet

Høres ikke helt bra ut det der. Det at det er utseende ditt som er grunnen trenger du ikke å tenke på, for det er garantert ikke grunnen. 

Anonymkode: 0706a...0b9

• Liker 3
Skrevet

Slutt å bekymre deg. Det er sikkert ikke noe galt med dere. Noen par har bare sjeldnere sex og enn andre, uten at det er unormalt.  Ingen er like.

Anonymkode: 247c4...2d6

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet (endret)

Sexlysten kommer og går. Når den møter motstand fra slike ting du ramser opp, så går den. Løser dere problemene, kommer den. Noen ganger kan dere bruke sexlysten for å skaffe energi til å komme gjennom saker og ting. Det kan være til hjelp. Men det er ikke en strategi som passer for alle.

Endret av Paramount
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i alle fall ikke alltid lyst på sex, og det er ikke noe mål med oftest mulig/noe jeg maser meg til. Så påvirkes jo lysten naturligvis veldig om det er masse negativt som skjer - slik som de tingene du skisserer. Det essensielle er uansett hva dere syns om situasjonen. Er begge fornøyd og har hovedfokus på å takle utfordringene dere står i sammen, så er jo det 👌 og så vil det nok bli en naturlig oppsving i sexlysten når ting rundt og hverdagen blir bedre. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke helt bra ut det der. Det at det er utseende ditt som er grunnen trenger du ikke å tenke på, for det er garantert ikke grunnen. 

Anonymkode: 0706a...0b9

Ts spør om råd hvorfor mannen hennes ikke er intr og du som kvinne som ovethodet ikke cet hvordan dey er å være mann svarer på vegne av menn??!

Jeg som man derimoy kan svare. Og det at utseende ikke teller et helt feil. Utseende har alt å si. Om ikke ts er seksuelt tiltrekkende lengre så finner han nok unnskyldninger for ikke å ha sex. Sry baby men menn og kvinner er skrudd sammen annerledes.

Mens menn trenger fysisk tiltrekkning , snerten rumoe og bra pupper så trenger kvinner som oftest bare de riktige følelsene. For menn spiller det ingen rolle hvor mye følelset man har om kjæresten har lagt på seg 10 kg. Been there done that. Sluttet selv å ha sex med exen min da hun la på seg og sluttet å trene og stelle seg

Det forholdet gikk fort i dass og jeg slo opp. Så JO. Det kan godt være det er utseende

Men det kan være mange  andte grunner som dempet sexlysten. Så man kan ikke bare tenke at ts ikke er deilig lengre

Stress, lite søvn, dårlig kosthold, lave testosteronverdier and the list goes on.

Hadde jeg vært ts så hadde jeg tatt mannen med på en blodprøve. Lave testosteronverdier synker sexlysten dramatisk. Enten er det hormoner, ellers tror jeg han ikke er så seksuelt intr i ts lengre

Sry, men ikke strø sukker over sannheten. Det kan godt hende det er ts. Men ta mannen med til legen først

Skrevet
2 timer siden, sjwslayer skrev:

Ts spør om råd hvorfor mannen hennes ikke er intr og du som kvinne som ovethodet ikke cet hvordan dey er å være mann svarer på vegne av menn??!

Jeg som man derimoy kan svare. Og det at utseende ikke teller et helt feil. Utseende har alt å si. Om ikke ts er seksuelt tiltrekkende lengre så finner han nok unnskyldninger for ikke å ha sex. Sry baby men menn og kvinner er skrudd sammen annerledes.

Mens menn trenger fysisk tiltrekkning , snerten rumoe og bra pupper så trenger kvinner som oftest bare de riktige følelsene. For menn spiller det ingen rolle hvor mye følelset man har om kjæresten har lagt på seg 10 kg. Been there done that. Sluttet selv å ha sex med exen min da hun la på seg og sluttet å trene og stelle seg

Det forholdet gikk fort i dass og jeg slo opp. Så JO. Det kan godt være det er utseende

Men det kan være mange  andte grunner som dempet sexlysten. Så man kan ikke bare tenke at ts ikke er deilig lengre

Stress, lite søvn, dårlig kosthold, lave testosteronverdier and the list goes on.

Hadde jeg vært ts så hadde jeg tatt mannen med på en blodprøve. Lave testosteronverdier synker sexlysten dramatisk. Enten er det hormoner, ellers tror jeg han ikke er så seksuelt intr i ts lengre

Sry, men ikke strø sukker over sannheten. Det kan godt hende det er ts. Men ta mannen med til legen først

Ikke dra alle menn under en kam. Det er ditt perspektiv, finnes menn som tenker litt anderledes enn deg også. 

Anonymkode: 15f9b...bf5

• Liker 1
Skrevet

Det er bare tull at menn har noe høyere sexlyst enn kvinner. Sånt er ulikt fra person til person, ikke avhengig av kjønn. Hvis begge trives er alt greit. Men det er såpass lite at det kanskje kan tenkes at dere passer bedre som venner enn kjærester?

Anonymkode: e4acc...a8a

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke dra alle menn under en kam. Det er ditt perspektiv, finnes menn som tenker litt anderledes enn deg også. 

Anonymkode: 15f9b...bf5

Dette er tatt fra egne erfaringer, andre sine erfaringer og forskning. Redusert sexlyst hos menn er direkte årsak av lavere testosteron produksjon. I tilegg så påvirker stress, lite søvn og dårlig kosthold også.

Og når det gjelder utseende er dette også sant. Forskning viser at menn er mye mer opptatt av utseende enn kvinner og at menn må ha seksuell tiltrekkning for å ha sex mens kvinner bare må ha de rette følelsene på plass

Slutt å strø sukket over sannheten fordi det kan være behagelig for ts, det er en farlig politisk korrekt trend idag h or man ikke kan si sannheten fordi det stltet sarte kvinnesjeler.

Kan godt hende ts ikke er litt fin engang lengre og at han ikke tennet på henne. Eller så er det de andre tingene

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er bare tull at menn har noe høyere sexlyst enn kvinner. Sånt er ulikt fra person til person, ikke avhengig av kjønn. Hvis begge trives er alt greit. Men det er såpass lite at det kanskje kan tenkes at dere passer bedre som venner enn kjærester?

Anonymkode: e4acc...a8a

Uriktig. Det aller meste av forskning viser at som gruppe har menn mer sexlyst enn kvinner. Det er individuelle avvik, men hvis vi skal generalisere tyder det på at dette er avhengig av kjønn.

(https://www.dagbladet.no/nyheter/ny-sexundersokelse-forbloffer-forskerne/71775742/amp)

Anonymkode: b1b96...70d

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har mannfolk generelt alltid lyst på sex

Ordet alltid, gjør denne setninga usann. Den blir mer stereotyp enn setninga: Ingen skikkelige kvinner har glede av sex. 

Så er det sånn at sex er noe man gjør, det skal dele energi med alt det andre man gjør. Kall det den mekaniske biten. 
Den kommer i tillegg til den romantiske biten, begjæret, men er ofte oversett.

Skrevet

Som man blir jeg litt oppgitt av å lese ting som dette. Myten fester seg, og om man ikke alltid har lyst, eller litt mindre lyst enn en eller annen eks, tror dama at er er noe alvorlig galt med meg, og må skriver tråder på kvinneguiden.

Ikke alle menn vil ha sex hele tiden. For noen er en gang i uka mer enn nok.

Anonymkode: c4ed4...ae3

Skrevet
6 timer siden, sjwslayer skrev:

Dette er tatt fra egne erfaringer, andre sine erfaringer og forskning. Redusert sexlyst hos menn er direkte årsak av lavere testosteron produksjon. I tilegg så påvirker stress, lite søvn og dårlig kosthold også.

Og når det gjelder utseende er dette også sant. Forskning viser at menn er mye mer opptatt av utseende enn kvinner og at menn må ha seksuell tiltrekkning for å ha sex mens kvinner bare må ha de rette følelsene på plass

Slutt å strø sukket over sannheten fordi det kan være behagelig for ts, det er en farlig politisk korrekt trend idag h or man ikke kan si sannheten fordi det stltet sarte kvinnesjeler.

Kan godt hende ts ikke er litt fin engang lengre og at han ikke tennet på henne. Eller så er det de andre tingene

Tror ikke det er så vanlig altså. Jeg har vært i en del forhold gjennom livet og bare møtt en mann som hadde sin sexlyst knyttet til hvordan jeg så ut, og han dumpet jeg raskt. Ellers har de vært kåte mens jeg har gått rundt i joggebukse, oppsatt fett hår, kanskje en gulpeklut over skulderen, når jeg har vært syk, snørrete, med herpesutbrudd osv osv. Det må være trist å styres av seksuelt av utseendet til partneren sin.

Anonymkode: 4af7c...3b7

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er så vanlig altså. Jeg har vært i en del forhold gjennom livet og bare møtt en mann som hadde sin sexlyst knyttet til hvordan jeg så ut, og han dumpet jeg raskt. Ellers har de vært kåte mens jeg har gått rundt i joggebukse, oppsatt fett hår, kanskje en gulpeklut over skulderen, når jeg har vært syk, snørrete, med herpesutbrudd osv osv. Det må være trist å styres av seksuelt av utseendet til partneren sin.

Anonymkode: 4af7c...3b7

Ja. Men fyren er sikkert 20 år og tror det blir sånn for alltid ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...