Gå til innhold

Rusavvenning og terapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er 29 år gammel og begynte å misbruke alkohol når jeg var rundt 26 år (tiden da jeg gikk fra studier til fast jobb). Blodprøvene mine hadde i sommer dårlige leververdier, så jeg valgte å være ærlig med fastlegen min og si at ja, jeg misbruker alkohol fordi jeg føler jeg fungerer bedre slik (bekymrer meg mindre, har høyere terskel for å melde meg syk fra jobb, føler meg generelt mindre trist/utilpass osv.) Fastlegen min henvendte meg til ruspoliklinikk, men jeg misliker veldig behandleren jeg er sendt til. Hun er utdannet psykologisk sykepleier (jeg vet ikke egentlig hva det har å si, men ok). Hun bruker størstedelen av timene på å stirre intenst på meg, selv om jeg har sagt at en stor del av angsten min kommer fra sosial angst og min generelle mangel på å komme på noe å si hvis det blir helt stille mellom meg og en annen. Og selv når jeg føler jeg svarer det jeg har å si sitter hun bare der og iakktar meg i opptil flere minutter etter at jeg er ferdig å snakke, selv om jeg synes det er veldig ukomfortabelt og begynner å plukke i jakken min eller andre ting jeg gjør når jeg føler meg ukomfortabel. Nå som jeg snakket med henne sist foreslo hun å få meg innlagt i månedsvis, noe jeg er veldig i mot fordi jeg føler jeg fungerer greit på jobb og ikke føler jeg kan forsvinne i månedsvis uten å gi noen forklaring til kollegene mine. Jeg har vært rusfri i en måneds tid nå, men jeg burde tydeligvis fortsatt innlegges i følge henne. Føler egentlig jeg får null utbytte av disse timene, og om noe føler jeg de gjør det verre fordi hun har en måte å føle meg skamfull på som jeg ikke har kjent på før. Burde jeg slutte i disse timene? Kan jeg slutte i disse timene, selv om de er anbefalt av fastlegen? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men disse timene gjør bare livet mitt verre om noe.

Anonymkode: 05bc9...0b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...