Gå til innhold

Hvordan skal jeg gjøre dette? Leie bolig, oppsigelsestid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke hvilken plass på forumet dette innlegget hører hjemme, så jeg prøver her.  Beklager hvis det er helt på jordet. 

Jeg leier bolig og er på boligjakt et annet sted. Fortsatt å leie. Huseiere utlyser sine ledige leiligheter gjerne samme dag boligen er klar for utleie og max en mnd i forveien. Og med dagens oppsigelsesvaner på 3 mnd. Er det umulig å finne noe nytt. Man må vel si opp først og så håpe at noe dukker opp innen tiden er ute. Det er jo alt for risikabelt iallefall med barn. 

Det er utrolig fortvilende. Jeg vil hjem til hjemstedet mitt, en veldig liten bygd. Men der er det sjeldent noe ledig. Og når det dukker opp noe skal dem ha leietaker inn i hu og hast. Jeg har ikke råd til og betale dobbel husleie i en mnd en gang og fatter ikke hvordan jeg skal klare å komme meg ut her i fra. :(

er ganske lei meg nå fordi så mange muligheter har glippet unna pga min lange oppsigelsestid. :(

hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 53313...60a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg ut annonse selv på Finn.no.  Vi gjorde det. Da kom vi i kontakt med noen som hadde ledig leilighet løpet av fire måneder . Vi hadde også tre månder oppsigelsetid.

Anonymkode: 15866...9ff

Skrevet

Jeg hørte med utleier om jeg kunne slippe unna før, om vi fant en som kunne overta tidligere. Det var ikke noe problem. Utleier vil jo bare ikke risikere å ikke få leid ut/inntekter. Tviler på om utleier bryr seg om det er du eller den nye leietakeren som betaler den siste perioden av din oppsigelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...