AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #1 Skrevet 20. november 2019 Syklusdag 16, fsh 9,0, østradiol 147. Kvinne 31, prøver å bli gravid. Legens eneste kommentar var at det ser «helt normalt ut». Er det noen her som får noe ut av disse opplysningene eller trengs det blodprøver gjennom hele syklus for å si noe som helst? Anonymkode: c4a19...665
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #2 Skrevet 20. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Syklusdag 16, fsh 9,0, østradiol 147. Kvinne 31, prøver å bli gravid. Legens eneste kommentar var at det ser «helt normalt ut». Er det noen her som får noe ut av disse opplysningene eller trengs det blodprøver gjennom hele syklus for å si noe som helst? Anonymkode: c4a19...665 Men fikk du ikke oppgitt vanlige resultater etter hvor du er i syklus sammen med prøvesvarene? Jeg tok mine i tidlig folikkelfase, så det er ikke sammenliknbart med dine resultater. Eks min FSH var 3 IU/L, men det var innenfor intervallet 1-13 i tidlig folikkelfase. Men ellers ville jeg vel stort sett stolt på legen, om han sier at alt ser bra ut. Anonymkode: 75dc8...fc8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #3 Skrevet 20. november 2019 Takk for svar. Nei jeg fikk ikke noe brev, bare en SMS fra legen at det så normalt ut. Ringte og fikk høre verdiene på tlf.. 🤪 Anonymkode: c4a19...665
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #4 Skrevet 20. november 2019 Jo, og så testet du vel for mer enn disse to verdiene? AMH, progesteron, stoffskifte? Legen min slang også på en test av HCG (graviditetstest), men den var negativ, gitt 😛 Anonymkode: 75dc8...fc8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #5 Skrevet 20. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Nei jeg fikk ikke noe brev, bare en SMS fra legen at det så normalt ut. Ringte og fikk høre verdiene på tlf.. 🤪 Anonymkode: c4a19...665 Jeg ba om å få dem på mail. Dama i resepsjonen nølte litt, men sa at om jeg kunne bekrefte skriftlig at jeg ville ha resultatene sånn, så var det Ok. Ellers kan de helt sikkert sende det i posten til deg. Anonymkode: 75dc8...fc8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #6 Skrevet 21. november 2019 Slike hormonprøver er vanskelige å tolke, siden man ikke nødvendigvis bare kan gå ut fra referansenivået. De må ses på ift syklusdag (som du har gjort), er det regelmessig syklus, hvorfor de er tatt, og ut fra personen de er tatt på... Når vi fikk utredning tok vi bare prøver en gang, men på syklusdag 2. https://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-gynekologisk-forening/Veileder-arkiv--utgatte-versjoner/veileder-i-generell-gynekologi-2004/kapitler/infertilitet/ Anonymkode: f6e81...756
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå