AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #1 Skrevet 20. november 2019 Jeg har vært på besøk i barnehagen datteren vår skal begynne i i desember, og sitter igjen med en litt vond følelse. Jeg har barn fra før , vært gjennom ett helt barnehage - løp allerede. Pedagogen vet også at jeg studerer til å bli barnehagelærer. Vi snakker om lenge på barnehahe-dagen, hvor hun sier at hun forstår man har skole og jobber, men at de anbefaler å hente barna tidlig når de er små. Da kanskje rundt to. For det første, så vet jeg at dette er det beste for barna, men for det andre er det ikke lett å få til daglig. Da må man jobbe deltid. Jeg er fulltidsstudent, jeg håper jeg får det fleksibelt, men jeg vet enda ikke hvordan timeplanen blir. Er kommer noen tårer ikveld , fordi jeg synes dette var vanskelig. Jeg gruer meg til barnehagestart. Burde jeg ta det opp med vedkommende? At det ikke er noe som er ok å si til foreldrene? At det skaper ett stress hos foreldrene og får oss til å føles maktesløse? Anonymkode: b7372...a87 34
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #2 Skrevet 20. november 2019 Hvor gammelt vil barnet være når starter barnehage? Mine var ca 13 mnd. Og vi prøvde å hente tidlig ved at vi foreldre jobbet skjevt. Men 14 var litt vanskelig. Mine barn sov 1-2 ganger om dagen da, så ble kortere dag av den grunn også. Levere 08:30-09, dupp 10-11:30, lunsj, leke, dupp 13:30/14:00-15:00, hjem 15:30. Tror jeg det var. Anonymkode: d0715...d2e 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 20. november 2019 Med mindre hun mente i oppstartsperioden eller noe sånt, var dette en veldig dårlig ting å si. Foreldre har barna i barnehagen av en grunn, fordi de må på jobb, ikke for moro skyld. Det er derfor vi har barnehager. (Dessuten sover de minste barna midt på dagen. Hadde ikke vært noen vits i å hente min klokka to, da sov hun fortsatt.) Anonymkode: 7045c...e82 77