Gå til innhold

Få besøkshjem som en kvinne i slutten av 20 år eneggede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er en kvinne i slutten av tyveårene og lurer på om jeg er kvalifisert til å få en besøksvenn av og til? Jeg sliter psykisk og ikke fysisk men jeg sliter så mye at jeg har blitt ufør. Jeg har en frisk samboer men jeg kan og vil ikke avgjøre all min sosiale omgang gjennom han. 

Jeg har sett på røde kors sine sider i min kommune. Der står det at er besøsvenn på et bo og servicesenter( for eldre). Jeg aner egentlig ikke om det er noen mulighet for meg. Jeg har veldig lyst å komme meg ut av huset, med støtte av en som ikke har sosial angst, for det har jeg. 

Jeg aner ikke hvor eller til hvem jeg skal henvende meg til. 

Anonymkode: 9e8cc...48c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med kommunen, kanskje du kan få en støttekontakt?

• Liker 5
Skrevet

Ta kontakt med kommunen din og hør om du kan få en støttekontakt? Ellers så vet jeg at det er en del frivillighetssentraler som tilbyr besøksvenn. Jeg syns også at du kan høre med røde kors selv om det står det som du skriver, det er jo besøksvenner som drar hjem til eldre mens de ennå bor i sitt eget private hjem!

Anonymkode: af89f...7f3

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar dere! ❤️Koster det noe å ha en støttekontakt? Noen steder ser jeg det er gratis og hos andre er det baserer det seg på lønn/inntekt

• Liker 1
Skrevet

Det skal selvfølgelig stå som ufør i hovedteksten, ikke eneggede. Aner ikke hvordan det ble til ☺️

• Liker 2
Skrevet

Sjekk frivillig.no, kanskje det kan være noe.

Skrevet
54 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Sjekk frivillig.no, kanskje det kan være noe.

Takk for tips, men jeg har sjekket frivillig. No :)

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, men jeg har sjekket frivillig. No :)

Har du sjekket røde kors da? 

Anonymkode: 333c8...001

Skrevet

Du kan snakke med fastlegen din og han kan avgjøre om du kan ha krav på støttekontakt. Har du det vil han sende brev til kommunen, så tar kommunen kontakt med deg. Du kan fortelle fastlegen hva du ønsker. Mtp alder osv på hun som skal være støttekontakt. 

Kjenner ei dame som har vært gjennom dette 

Anonymkode: 1dbd0...76c

Skrevet

Har du vurdert om det kanskje kan være noe for deg å bli besøksvenn i røde kors? Vet det ikke er det du spør om, og jeg er kanskje ikke helt nøytral ettersom jeg er med i hjelpekorpset i Røde kors og slik kjenner mange som er besøksvenn og. Vet du skriver du har sosial angst så er mulig jeg bommer totalt med å skrive dette, og om du tenker det ikke er aktuelt for deg så må du så klart bare overse svaret mitt 🙂

Men har aldri møtt en så immøtekommende og åpen gruppe mennesker enn de jeg har møtt gjennom røde kors (varierer jo så klart). Skjønner jo at med sosial angst kanskje det siste man har lyst til er akkurat dette, men slik besøksvenn fungerer her så drar de alle som en gruppe sammen til omsorgssenteret på faste dager og spiller spill og småsnakker. Det er også slik at du velger selv når du vil delta, du sier bra fra når du kan og hvis ikke er det ingen som spør. Nå vet jeg ikke om det er noe for deg i det hele tatt, men tenkte bare jeg skulle komme med forslaget 🙂(Har en venninne som er ufør som jeg ble kjent med gjennom røde kors, så mulig jeg bare baserer meg for mye på hennes erfaring og det at hun synes at det har hjulpet mye å ha noe å gå til). 

Anonymkode: c8cb0...863

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...