Gå til innhold

Hvor mye skal en bonusmamma bry seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bonusmamma, og har egne barn. Jeg er veldig glad i bonusbarna mine, og pga at far ikke er på Facebook og andre sosiale medier har jeg, med hans godkjenning, blitt med i grupper som gir info om barnas aktiviteter, skole osv. Dette synes visst ikke barnas mor noe om, og jeg opplever å bli "kasta ut" av grupper, noe som vel strengt tatt kun kan komme av én ting.. Selv har jeg, i samarbeid med far, kun gjort det for å kunne gjøre ting enklere, og ikke for å "overta" noen rolle som mor. 

Selv har jeg også som sagt barn, og jeg hadde vært veldig glad hvis deres far nye kjæreste hadde ville involvert seg i mine barns liv, og hadde ikke syntes det var noe annet enn veldig positivt. Hvor mye synes dere andre er greit at ei bonusmor involverer seg? 

Anonymkode: bada0...569

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spiller liten rolle hva andre synes er greit.

Far kan lage seg en profil som du kan bruke til det formålet, evt kan du trekke deg tilbake og la far finne ut av hvilke informasjonskanaler han vil benytte for å holde seg oppdatert på barnas liv. 

• Liker 23
Skrevet

Har dere ikke hørt om SMS? Du må trå forsiktig, hvis mor klikker pga noe så lite så kan du bare tenke deg hvordan det blir, når /hvis du tråkker henne på tærne i en annen sammenheng.

Anonymkode: 1097c...565

Skrevet

Litt vanskelig å følge med på Facebook-gruppene hvis du blir kastet ut hele tiden 😕 Støtter forslaget over her. Kanskje far kan følge med selv.

Bonusmoren til mine barn er også med i grupper og engasjerer seg. Det setter jeg pris på siden far trolig hadde glemt bort både aktiviteter og beskjeder 😛

Anonymkode: 79e9a...037

• Liker 1
Skrevet

I alle Facebook gruppene knyttet til mine barns aktiviteter er både foreldre og bonusforeldre medlem. Noen barn er representert med 4 foresatte. Synes dette er helt supert. 

Anonymkode: 07e35...b0c

• Liker 13
Skrevet

Det lureste her, er at far begynner å ta ansvar for egne barn. Å lage seg en FB profil er fort gjort, å plutselig kan han være med i aktuelle grupper angående barna selv.

Litt over kanten hvis det er mor som får deg kastet ut av slike grupper. Men, jeg forstår henne litt, er far som bør ta ansvar for sine barn. Så kan du ta ansvar for dine.

• Liker 11
Skrevet

Tenker også at han må ta ansvar for å delta i disse gruppene, men det er jo litt sært at hun ikke vil at du skal være i gruppene da. Er det dårlig relasjon mellom dem?

Anonymkode: 68f89...7a6

• Liker 3
Skrevet

Jeg har selvfølgelig ikke meldt meg inn i gruppene igjen etter jeg er blitt kasta ut, jeg skjønner jo at mor ikke synes dette er noe særlig, og at det er derfor jeg blir kasta ut, og det respekterer jeg selvsagt. 😊 

Far har ingen ønske om å være i sosiale medier, og det tenker jeg man også skal respektere. Jeg har ingen problem med at mor holder seg oppdatert, sålenge han faktisk får infoen som står der via henne. Det finnes jo ingen krav til at man skal være på sosiale medier, så at mye av infoen foregår der og ikke via feks sms, synes jeg ikke spesielt mye om, på generelt grunnlag. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle Facebook gruppene knyttet til mine barns aktiviteter er både foreldre og bonusforeldre medlem. Noen barn er representert med 4 foresatte. Synes dette er helt supert. 

Anonymkode: 07e35...b0c

Jeg tenker akkurat det samme. Jo fler som har mulighet til å stille opp for barna, jo bedre er det.. Men det er nok ikke alle som føler det slik. TS. 

• Liker 1
Skrevet

Sånn enkelt sagt så syns jeg ikke at hun skal bru seg mer enn pappaen ihvertfall. Det er jo ikke ok. Du gjør ikke noe galt, her er det en sløv far. Ellers går det vel an å gi beskjeder på andre måter. Faren bør våkne opp. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker også at han må ta ansvar for å delta i disse gruppene, men det er jo litt sært at hun ikke vil at du skal være i gruppene da. Er det dårlig relasjon mellom dem?

Anonymkode: 68f89...7a6

Neida, de og vi har god relasjon, så det burde ikke være der problemet ligger.. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Sånn enkelt sagt så syns jeg ikke at hun skal bru seg mer enn pappaen ihvertfall. Det er jo ikke ok. Du gjør ikke noe galt, her er det en sløv far. Ellers går det vel an å gi beskjeder på andre måter. Faren bør våkne opp. 

Far er ikke sløv, vil jeg påstå, men imot at han skal tvinges inn i sosiale medier bare fordi all info foregår der.. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Far er ikke sløv, vil jeg påstå, men imot at han skal tvinges inn i sosiale medier bare fordi all info foregår der.. 

Når all info forgår der, så bør han vokse opp og legge bort trassen når det gjelder barna syns jeg. 

Han trenger ikke gjøre annet der enn å være i de gruppene. Så hva er nå problemet? 

• Liker 19
Skrevet

Han kan jo melde seg inn i Facebook, og ikke legge til venner. Og så bare melde seg inn i de gruppene som gjelder ungene. Med mindre han har sterke meninger om spionering etc, så tenker jeg at det er ganske avslappende at andre holder styr på barnas aktiviteter så han slipper.

Anonymkode: 79e9a...037

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Når all info forgår der, så bør han vokse opp og legge bort trassen når det gjelder barna syns jeg. 

Han trenger ikke gjøre annet der enn å være i de gruppene. Så hva er nå problemet? 

Helt enig, og det er selvfølgelig informert videre. 😝 Man kan dog ikke tvinge folk, så han er fortsatt like sta på det området. Så da ble da altså denne løsninga det nest beste, trodde jeg i beste mening. Men jeg skjønner jo at det er sårt for mor, så da får de sende infoen seg imellom. Jeg respekterer at mor ikke ønsker at jeg involverer meg, selv om jeg synes det er litt sårt da jeg er der 50% av barnas liv.

Ts

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, og det er selvfølgelig informert videre. 😝 Man kan dog ikke tvinge folk, så han er fortsatt like sta på det området. Så da ble da altså denne løsninga det nest beste, trodde jeg i beste mening. Men jeg skjønner jo at det er sårt for mor, så da får de sende infoen seg imellom. Jeg respekterer at mor ikke ønsker at jeg involverer meg, selv om jeg synes det er litt sårt da jeg er der 50% av barnas liv.

Ts

Men jeg tror ikke at hun ikke vil du skal involvere deg? Men det er fedre som overlater litt vel mye til bonuskort, og om det ikke er sårt, så er det irriterende. Fedre må jo engasjere seg mer enn partneren syns jeg. Mener fremdeles ikke at du gjør noe galt. Det er han

Ikke bonuskort 😄 bonusmødre! 

Endret av SoWhat?
  • Liker 5
Skrevet

Jeg er bonusmamma selv, men slike ting for mannen holde styr på. 

Er han ikke på FB så får han skaffe seg en konto da. 

Anonymkode: 14f49...922

• Liker 5
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selvfølgelig ikke meldt meg inn i gruppene igjen etter jeg er blitt kasta ut, jeg skjønner jo at mor ikke synes dette er noe særlig, og at det er derfor jeg blir kasta ut, og det respekterer jeg selvsagt. 😊 

Far har ingen ønske om å være i sosiale medier, og det tenker jeg man også skal respektere. Jeg har ingen problem med at mor holder seg oppdatert, sålenge han faktisk får infoen som står der via henne. Det finnes jo ingen krav til at man skal være på sosiale medier, så at mye av infoen foregår der og ikke via feks sms, synes jeg ikke spesielt mye om, på generelt grunnlag. 

Det finns ingen krav og lovverk som tilsier at man skal følge opp barnas sosiale liv med skole og fritidsaktiviteter heller, men man er en bedre forelder hvis man gjør det. Hvis det er et ufravikelig prinsipp for ham, må han jo alliere seg med en av de andre fedrene da, og be om å bli oppdatert om alt som skjer på some. Tungvint og mye å be om. Bedre hvis du tar deg av det. Men nå kan ikke du. Lag en falsk profil som kun brukes til dette, og ikke delta i diskusjonene, bare beskjeder han kunne ha skrevet: Leo kommer i bursdag, vi tar med kaffe til julefrokosten. 

Anonymkode: 8c77d...f88

• Liker 1
Skrevet

Kan vi snu denne litt og spørre mødrene hvorfor bonusmammaen ikke kan involvere seg på den måten i barnas aktiviter? Altså hennes grunnlag for tankegangen.

• Liker 9
Skrevet

Her ligger jo ansvaret litt hos de som organiserer aktivitetene. De kan ikke bruke en plattform som ikke alle er på, og så kaste ut bonusmor når familien har funnet en løsning. Far burde kontakte de ulike administratorene av gruppen og be de om å løse problemet.

Anonymkode: 80154...cc5

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...