Milly:) Skrevet 27. mai 2005 #1 Skrevet 27. mai 2005 I dag oppdaget jeg at katten min (10 år gammel kastrert hannkatt) har fått en del slimete puss på begge øynene. Ikke bare slikt som samler seg i "hjørnet", det sitter på en måte over pupillene også. Er det øyebetennelse? Bør jeg dra til dyrlegen med ham straks eller skal jeg vente og se om det blir bedre?
Gjest katteeier Skrevet 27. mai 2005 #2 Skrevet 27. mai 2005 Jeg mener å huske at en av sykdommene man vaksinerer katter mot er en som gir blant annet rennende øyne, men jommen ikke sikker. Du kan jo ringe til dyrlegen og høre. Ellers ville jeg ventet et par dager - men ikke for lenge. Øyebetennelser kan lett bli kroniske (selv om det kanskje tar lengre tid), og er ubehagelige. Se forresten etter om det er rift i hornhinna (altså på øyeeplet), eller om han har noe fremmedlegeme på øyet. Og hvilken farge har gugga?
Milly:) Skrevet 28. mai 2005 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2005 I dag var det borte, så da venter jeg og ser om det kommer igjen. Kunne ikke se verken rift eller fremmedlegeme.. og han er vaksinert (selv om det er en stund siden nå). Takk for hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå