AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #1 Skrevet 20. november 2019 Det er tilbud på 4 kg medisterfarse her nå, og vi skal ha mye besøk i jula. Lønner det seg å kjøpe nå, steke det opp og så fryse de. Eller kan jeg putte farse rett i fryseren og steke den opp til jul? Anonymkode: bc763...462
vscare Skrevet 20. november 2019 #2 Skrevet 20. november 2019 Mamma har alltid brukt å kjøpe disse 4kg-pakkene, porsjonere i passe bokser og fryse de ned, funker helt supert Men går helt fint an å steke opp og deretter fryse ned, hvis du heller vil det! 1
Jerry Lee Skrevet 20. november 2019 #3 Skrevet 20. november 2019 Selvsagt kan du fryse den. Eller steke kakene og fryse. Akkurat som du sier. Begge deler går fint. Men lettest er det vel å ha kakene ferdige til tining og oppvarming. 😀 2
Dråpe Skrevet 20. november 2019 #4 Skrevet 20. november 2019 Du kan fryse farsen som den er, dersom den er fersk. Har den vært fryst så må du steke medisterkaker før du fryser dem.
Jerry Lee Skrevet 20. november 2019 #5 Skrevet 20. november 2019 2 minutter siden, Dråpe skrev: Du kan fryse farsen som den er, dersom den er fersk. Har den vært fryst så må du steke medisterkaker før du fryser dem. Sant. Men farse kjøper man vel som regel fersk, ikke frossen?!
Dråpe Skrevet 20. november 2019 #6 Skrevet 20. november 2019 Dessverre finnes det de som selger frossen farse som tint - uten at det kommer tydelig fram.
MarianneE Skrevet 21. november 2019 #7 Skrevet 21. november 2019 Jeg steker opp og fordeler i fryseposer og har da klar til middag.
Jadzia Skrevet 21. november 2019 #8 Skrevet 21. november 2019 Jeg lager lunsjkaker ut av dem da jeg ikke synes farsen i seg selv er noe god. Bruker grov medisterdeig og lager grove medisterkaker til jul. Men jeg lager opp og fryser ned. Funker fjell.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #9 Skrevet 21. november 2019 20 timer siden, Jerry Lee skrev: Sant. Men farse kjøper man vel som regel fersk, ikke frossen?! Det kommer vel an på hvor i landet. Her jeg bor (på vestlandet) er det ikke vanlig med medisterkaker, så medisterfarse er omtrent kun frossen farse å få kjøpt. Anonymkode: 71707...dcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå