Gå til innhold

Noen andre som mister kraft i hendene når de ler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt dette problemet, om man kan kalle det det, hele livet. Når jeg ler så mister jeg nesten all kraft i hendene. De blir ubrukelige, jeg har ikke sjans til å f.eks skrive noe, eller bruke de til noe som helst. Jeg kan såvidt holde fast i noe, men det krever mye. 

Noen andre som opplever dette og kanskje vet hvorfor det skjer? 

Anonymkode: ff0c7...b50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever at jeg har vanskelig for å kontrollere latter om jeg først begynner å le. Det er veldig voldsomt og som at jeg bare mister kontroll over hjernen, lyder og pusten og av og til begynner å gråte av redsel. Men akkurat det har jo ikke noe med å miste kraft å gjøre, slik du beskriver. 

Mister du kraften uansett hvordan/ hvor mye du ler? Er det slik at du fortsatt klarer å bevege dem, såfall hvor mye?

Anonymkode: 10258...a46

Skrevet

Ja. Dette kan jeg oppleve også. Har lurt på hvorfor jeg også. Da er vi to ihvertfall😁

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever at jeg har vanskelig for å kontrollere latter om jeg først begynner å le. Det er veldig voldsomt og som at jeg bare mister kontroll over hjernen, lyder og pusten og av og til begynner å gråte av redsel. Men akkurat det har jo ikke noe med å miste kraft å gjøre, slik du beskriver. 

Mister du kraften uansett hvordan/ hvor mye du ler? Er det slik at du fortsatt klarer å bevege dem, såfall hvor mye?

Anonymkode: 10258...a46

Nei, problemet øker dess mer/kraftigere jeg ler. Jeg klarer fint å bevege hendene, men jeg har liksom mistet all styrken i dem. 

Skrevet

Jeg har det som deg TS, men aner ikke hvorfor. Har bare antatt at det er helt normalt.

Anonymkode: 99b05...ca6

Skrevet
10 timer siden, Minya skrev:

Det er ikke en form for katapleksi da? https://en.wikipedia.org/wiki/Cataplexy

De fleste med katapleksi har det i forbindelse med narkolepsi, men det må da finnes tilfeller der de to ikke går hånd i hånd også.

Har tidligere lest om katapleksi, men har jo ikke narkolepsi, så jeg har ikke tenkt mer på det.

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo dette et gammelt emne, men akkurat sånn har jeg det også. Helt kraftløs og kan ikke løfte en kopp engang! Har alltid lurt på hvorfor og om vi er flere. 

Anonymkode: c03db...07e

• 1 år senere...
Skrevet

Samme her. Helt kraftløs og kan ikke løfte noe. Har vært sånn hele livet jeg også. 

Skrevet

Skjer noen ganger hvis jeg ler og skal skrive noe samtidig 

Anonymkode: dba29...292

Skrevet

Jeg har aldri sett eller hørt noen snakke høyt om dette før, likevel har jeg gått ut ifra at det er slik for alle 🤔

Jeg mister kraft i hele kroppen når jeg ler. Må ofte sette meg ned faktisk. Men det er verst i hender og armer ja!

Anonymkode: 87712...15a

Skrevet

Har aldri tenkt over det. Blir svak og kan deise overende av latter 😄

Anonymkode: b8de7...e8b

Skrevet

Ja jeg og, men det er vel ganske naturlig er det ikke?

Anonymkode: cda84...e90

Skrevet

Jeg har også vært sånn hele livet, og det samme har datteren min. Vi kaller det «latterkrampe i hendene». Mannen min skjønner ingenting av hva vi snakker om, så tror ikke alle opplever det🤣 

Jeg har fått endel bivirkninger etter vaksine og endel av det går på at jeg også opplever dette innimellom ellers. Samme med bena, men det er annerledes fordi jeg da ikke mister kraften, det bare føles sånn. Har derfor nylig vært på nevrografi hvor man med elektriske støt måler kraften og farten i nervene for å se om nettopp denne typen symptomer kan være noe alvorlig. Alt var heldigvis fint! Angrer nå på at jeg ikke spurte om dette med latter! Håper noen har et godt svar!

Anonymkode: e7167...498

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...