AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #1 Skrevet 20. november 2019 Nå er det på tide at friheten på internett innskrenkes. Internett er fylt av søppel, uriktige antakelser, hat, misforståelser og en gigantisk mengde uvesentlig og fordummende informasjon. Det er etter mitt syn på tide å gjøre noe med dette. En stor mengde brukere av internett bør fratas muligheten til å skrive på internett. De bør kun få tilgang til å lese. Så kan disse få muligheten til å ta en årlig kunnskapsprøve som vil avgjøre om de skal få lov å skrive om utvalgte temaer. Hvis man består temaet så kan man få lov å skrive om det. Stryker man så blir det ett år til med bare lesing. Det er her snakk om grunnleggende kunnskaper. Det bør også være en prøve for grunnleggende rettskriving i språket man ønsker å skrive på. De som ønsker å få tilgang til å skrive bør også bestå en prøve i grunnleggende folkeskikk. Slik at vi slipper at diskusjoner plutselig handler om noe helt annet enn trådstarters tema, at diskusjoner ender i skittkasting, hersketeknikker og hodeløs kverulering. På en slik måte vil 95% av all svadaen som postes på internett bli borte. KG ville ha fått et par poster i måneden men de ville til gjengjeld være verdt å lese. Og ikke minst de som kun får tilgang til å lese vil faktisk lære noe. Noe som er verifiserte fakta og ikke oppspinn og konspirasjoner fra mennesker som ikke interesserer seg for sannheten i det hele tatt. Anonymkode: 9b278...f25 2
Gjest Fjeud Skrevet 20. november 2019 #2 Skrevet 20. november 2019 Du ser ikke at det vil være problematisk at myndighetene skal gis rettigheter til å innskrenke folks ytringsfrihet etter kriterier de selv kan sette, bare fordi du er misfornøyd med avsporinger i tråder på kvinneguiden? Forøvrig er ingen av kunnskapen vi forholder oss til den dag i dag verifisert fakta, det er bare teorier og påstander som enda ikke er blitt falsifisert, så det ville vært svært lite igjen å lese. (Det hadde ikke vært noe igjen å lese). Håper ellers dagen din blir fin.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #3 Skrevet 20. november 2019 Strålende ide TS. Jeg foreslår at du straks starter dette med å ekskludere deg selv totalt fra internett. Både lese og skrive rettigheter må du fratas med umiddelbar virkning. Anonymkode: 69f91...1f4 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #4 Skrevet 20. november 2019 2 minutter siden, Fjeud skrev: Du ser ikke at det vil være problematisk at myndighetene skal gis rettigheter til å innskrenke folks ytringsfrihet etter kriterier de selv kan sette, bare fordi du er misfornøyd med avsporinger i tråder på kvinneguiden? Ytringsfriheten er i behold selv om internett ikke er fritt frem. Slik er det i dag også. Det er en rekke meninger man ikke kan ytre og en rekke steder man ikke kan ytre meningene sine. Stiller man seg opp på et kjøpesenter og roper rasistiske ytringer så vil man bli fjernet. Og hvis man sender et tåpelig leserbrev til en avis så blir det ikke trykket. Er det en innskrenking av ytringsfriheten? At internett skal være et fristed for alle mulige gærninger ser jeg ingen grunn til. Anonymkode: 9b278...f25
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #5 Skrevet 20. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Strålende ide TS. Jeg foreslår at du straks starter dette med å ekskludere deg selv totalt fra internett. Både lese og skrive rettigheter må du fratas med umiddelbar virkning. Anonymkode: 69f91...1f4 Selvsagt. Hvis jeg ikke har det som skal til så får jeg bare lese. Akkurat slik skal det være. Anonymkode: 9b278...f25
SoWhat? Skrevet 20. november 2019 #6 Skrevet 20. november 2019 Heter det grunnleggende kunnskaper? Trodde det het ut "er" til slutt. Og hva betyr å bestå temaet? Men det bare ser rart ut, mulig du skriver riktig. Hadde jo vært interessant med iq-sperre, men det hadde blitt lite underholdende. Ikke irriter deg så mye. Internett har avslørt mye ved menneskenaturen. Det er jo en kunnskap som kan være nyttig. 1
Gjest theTitanic Skrevet 20. november 2019 #7 Skrevet 20. november 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det på tide at friheten på internett innskrenkes. Internett er fylt av søppel, uriktige antakelser, hat, misforståelser og en gigantisk mengde uvesentlig og fordummende informasjon. Det er etter mitt syn på tide å gjøre noe med dette. En stor mengde brukere av internett bør fratas muligheten til å skrive på internett. De bør kun få tilgang til å lese. Så kan disse få muligheten til å ta en årlig kunnskapsprøve som vil avgjøre om de skal få lov å skrive om utvalgte temaer. Hvis man består temaet så kan man få lov å skrive om det. Stryker man så blir det ett år til med bare lesing. Det er her snakk om grunnleggende kunnskaper. Det bør også være en prøve for grunnleggende rettskriving i språket man ønsker å skrive på. De som ønsker å få tilgang til å skrive bør også bestå en prøve i grunnleggende folkeskikk. Slik at vi slipper at diskusjoner plutselig handler om noe helt annet enn trådstarters tema, at diskusjoner ender i skittkasting, hersketeknikker og hodeløs kverulering. På en slik måte vil 95% av all svadaen som postes på internett bli borte. KG ville ha fått et par poster i måneden men de ville til gjengjeld være verdt å lese. Og ikke minst de som kun får tilgang til å lese vil faktisk lære noe. Noe som er verifiserte fakta og ikke oppspinn og konspirasjoner fra mennesker som ikke interesserer seg for sannheten i det hele tatt. Anonymkode: 9b278...f25 Her i virkelighetens verden har vi ytringsfrihet for alle uavhengig av etnisitet, kjønn, psykisk helse og kunnskapsnivå. Hva vi vil luke vekk er hat og fiendtlighet. Det får vi ikke luket vekk med årlig test ettersom ingen kommer til å skrive " ja jeg skriver hatinnlegg og liker å tråkke på andre."
Gjest Fjeud Skrevet 20. november 2019 #8 Skrevet 20. november 2019 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ytringsfriheten er i behold selv om internett ikke er fritt frem. Slik er det i dag også. Det er en rekke meninger man ikke kan ytre og en rekke steder man ikke kan ytre meningene sine. Stiller man seg opp på et kjøpesenter og roper rasistiske ytringer så vil man bli fjernet. Og hvis man sender et tåpelig leserbrev til en avis så blir det ikke trykket. Er det en innskrenking av ytringsfriheten? At internett skal være et fristed for alle mulige gærninger ser jeg ingen grunn til. Anonymkode: 9b278...f25 Ja, det er en innskrenking av ytringsfriheten som mange er i mot. Dette er derimot en avveiing mellom hensynet til menneskers følelser og egenverdi og samfunnsverdien av friheten til å komme med slike ytringer. En diskusjon om ytringsfriheten blir en avsporing. Forøvrig besvarte du ikke det andre argumentet mitt, sannsynligvis fordi du ikke klarte å komme med en godt argument i mot det. Så selv om det gir mening for deg i din irritasjon mot "kunnskapsløse" mennesker er hele forslaget idiotisk, og plasserer deg godt i samme kategori som de menneskene du gir uttrykk for å mislike. Endret 20. november 2019 av Fjeud
Honey Dew Skrevet 20. november 2019 #9 Skrevet 20. november 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Strålende ide TS. Jeg foreslår at du straks starter dette med å ekskludere deg selv totalt fra internett. Både lese og skrive rettigheter må du fratas med umiddelbar virkning. Anonymkode: 69f91...1f4 Støttes 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #10 Skrevet 20. november 2019 10 minutter siden, Fjeud skrev: JForøvrig besvarte du ikke det andre argumentet mitt, sannsynligvis fordi du ikke klarte å komme med en godt argument i mot det. Så selv om det gir mening for deg i din irritasjon mot "kunnskapsløse" mennesker er hele forslaget idiotisk, og plasserer deg godt i samme kategori som de menneskene du gir uttrykk for å mislike. Det gjorde jeg ikke fordi det ikke er nødvendig å besvare. Det faller på sin egen urimelighet. Men ok, jeg gjør det likevel. 38 minutter siden, Fjeud skrev: Forøvrig er ingen av kunnskapen vi forholder oss til den dag i dag verifisert fakta, det er bare teorier og påstander som enda ikke er blitt falsifisert, så det ville vært svært lite igjen å lese. (Det hadde ikke vært noe igjen å lese). Vitenskapen er full av verifiserte fakta. Jorden er f.eks. rund. Dette vet vi. De som da hevder at jorda er flat farer med usannheter. Videre er gravitasjonen verifisert. De som mener at den ikke eksisterer farr med usannheter. Anonymkode: 9b278...f25
Gjest Fjeud Skrevet 20. november 2019 #11 Skrevet 20. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det gjorde jeg ikke fordi det ikke er nødvendig å besvare. Det faller på sin egen urimelighet. Men ok, jeg gjør det likevel. Vitenskapen er full av verifiserte fakta. Jorden er f.eks. rund. Dette vet vi. De som da hevder at jorda er flat farer med usannheter. Videre er gravitasjonen verifisert. De som mener at den ikke eksisterer farr med usannheter. Anonymkode: 9b278...f25 Det er åpenbart at du heller ikke har noen form for høyere utdanning, da dette er grunnleggende kunnskap man lærer på exphil. Forøvrig er ikke høyere utdanning en forutsetning for å inneha kunnskap, men om man verken har høyere utdanning eller noen form for kunnskap taler det dårlig for dine intellektuelle evner. Sitat Every genuine scientific theory then, in Popper’s view, is prohibitive, in the sense that it forbids, by implication, particular events or occurrences. As such it can be tested and falsified, but never logically verified. Thus Popper stresses that it should not be inferred from the fact that a theory has withstood the most rigorous testing, for however long a period of time, that it has been verified; rather we should recognise that such a theory has received a high measure of corroboration. and may be provisionally retained as the best available theory until it is finally falsified (if indeed it is ever falsified), and/or is superseded by a better theory. Det eneste som faller på sin egen urimelighet er dine argumenter som verken er utledet fra logiske gyldige premisser eller følger logisk av de premissene du postulerer.
Silva Pluvialis Skrevet 20. november 2019 #12 Skrevet 20. november 2019 (endret) . Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
Gjest Fjeud Skrevet 20. november 2019 #13 Skrevet 20. november 2019 1 minutt siden, Gorilla skrev: Jeg har mange ganger vært inne på tanken ‘tenk hvis vi kunne slette hele internet?’ fordi det er så mye søppel, kriminalitet, avsporinger osv. Skulle ønske det var mulig å slette alt bortsett fra typisk banker, digitale bøker og oppslagsverk. Slette alt, for å starte på nytt med mye større overvåkning for hva som publiseres. Du kan starte med å slette dette innlegget😊
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #14 Skrevet 20. november 2019 4 minutter siden, Fjeud skrev: Det er åpenbart at du heller ikke har noen form for høyere utdanning, da dette er grunnleggende kunnskap man lærer på exphil. Forøvrig er ikke høyere utdanning en forutsetning for å inneha kunnskap, men om man verken har høyere utdanning eller noen form for kunnskap taler det dårlig for dine intellektuelle evner. Det eneste som faller på sin egen urimelighet er dine argumenter som verken er utledet fra logiske gyldige premisser eller følger logisk av de premissene du postulerer. Nå strøk du på kunnskapstesten og må ta en ny om et år. Kun lesetilgang fra nå av. Ja jeg har høyere (HØYere) utdanning. Uten at det spiller noe som helst rolle. Som du selv sier like etter at du har gjort et poeng av nettopp det. Anonymkode: 9b278...f25
Gjest Fjeud Skrevet 20. november 2019 #15 Skrevet 20. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå strøk du på kunnskapstesten og må ta en ny om et år. Kun lesetilgang fra nå av. Ja jeg har høyere (HØYere) utdanning. Uten at det spiller noe som helst rolle. Som du selv sier like etter at du har gjort et poeng av nettopp det. Anonymkode: 9b278...f25 Igjen evner du ikke å svare på argumentet mitt, kanskje du så hvor irrasjonelt forslaget ditt var når du fikk roet deg ned.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #16 Skrevet 20. november 2019 8 minutter siden, Gorilla skrev: Jeg har mange ganger vært inne på tanken ‘tenk hvis vi kunne slette hele internet?’ fordi det er så mye søppel, kriminalitet, avsporinger osv. Skulle ønske det var mulig å slette alt bortsett fra typisk banker, digitale bøker og oppslagsverk. Slette alt, for å starte på nytt med mye større overvåkning for hva som publiseres. Enig! Anonymkode: 7c973...538
Gjest Familytree Skrevet 20. november 2019 #17 Skrevet 20. november 2019 (endret) 10 minutter siden, Gorilla skrev: Jeg har mange ganger vært inne på tanken ‘tenk hvis vi kunne slette hele internet?’ fordi det er så mye søppel, kriminalitet, avsporinger osv. Skulle ønske det var mulig å slette alt bortsett fra typisk banker, digitale bøker og oppslagsverk. Slette alt, for å starte på nytt med mye større overvåkning for hva som publiseres. Nei, Internett-frihet har sine konsekvenser. Og du snakker om det svarte markedet og vold, du snakker om dark web. Så tror du at internett er det eneste stedet som er ikke kontrollert av media og politikk. Banker har gjort mer skade i verden enn internett!!! Endret 20. november 2019 av Familytree
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #18 Skrevet 20. november 2019 4 minutter siden, Gorilla skrev: Jeg har mange ganger vært inne på tanken ‘tenk hvis vi kunne slette hele internet?’ fordi det er så mye søppel, kriminalitet, avsporinger osv. Skulle ønske det var mulig å slette alt bortsett fra typisk banker, digitale bøker og oppslagsverk. Slette alt, for å starte på nytt med mye større overvåkning for hva som publiseres. Det er akkurat sånn intranettet i Nord-Korea fungerer, myndighetene kontrollerer alt innholdet og det er nesten umulig å hente informasjon fra WWW. Venstresiden og kommunistenes våte drøm, tenk å kunne kontrollere absolutt alt av informasjon som befolkningen har tilgang til. Det ultimate må være å kunne kontrollere tankene til befolkningen. Anonymkode: bada3...de3 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #19 Skrevet 20. november 2019 4 minutter siden, Fjeud skrev: Igjen evner du ikke å svare på argumentet mitt, kanskje du så hvor irrasjonelt forslaget ditt var når du fikk roet deg ned. Hersketeknikk. Nok et minuspoeng. Anonymkode: 9b278...f25
Gjest Fjeud Skrevet 20. november 2019 #20 Skrevet 20. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hersketeknikk. Nok et minuspoeng. Anonymkode: 9b278...f25 Hva med å faktisk svare på argumentet, i stedet for å avspore diskusjonen? Vet ikke om noen har lært deg hva ordet hykler betyr enda, men det kan være du får deg en overraskelse om du søker det opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå