AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #1 Del Skrevet 20. november 2019 Mannen og jeg hadde en diskusjon i går der vi kom inn på hvordan vi skal løse ferien til sommeren. Han mener det må bli Norge ferie, mens jeg mener vi kan reise utenlands med litt ekstra godt med planlegging og reserch. Vi har da en ca 6 mnd gammel baby. Noen som har erfaringer med badeferie med så små barn? Hvilke land er greie å dra til ift helsevesen, sykdom, mat osv? Å ikke minst med tanke på varmen i juli mnd. Anonymkode: 56282...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #2 Del Skrevet 20. november 2019 Personlig dropper jeg ferie utenlands med barn til de har fått mmr-vaksinen rundt 15 mnd. Anonymkode: 68e81...b88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. november 2019 #3 Del Skrevet 20. november 2019 Jeg ville ikke dratt til utlandet med en så liten og UVAKSINERT baby. Bare i Italia for eksempel herjer det meslingeutbrudd. Det er mange steder der befolkningen ikke er så godt vaksinerte som oss her i Norge. Barnet ditt er så lite at det ikke kan ta vaksinene som er nødvendige enda på det tidspunktet, så jeg ville faktisk hørt på mannen. En Norgesferie kan være artig den også. Besøk en landsdel dere har hatt lyst til å se. Bor dere på østlandet, reis til Lofoten for eksempel. Eller Tromsø. Masse fin natur. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #4 Del Skrevet 20. november 2019 Dro til syden første gang når baby var 5 mnd og alle storkoste seg. Dette var i alicante området og der finnes det jo til og med norske leger hvis man skulle trenge det. Pass på at dere bor en plass med basseng og air condicon hvis dere drar midt på sommeren. Vi reise en del før barnet var to år, må betale for eget sete og generelt i dem verste aktive perioden. Så min erfaring at det er enklere å reise med baby! Anonymkode: ab64e...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #5 Del Skrevet 20. november 2019 Har også vært i syden med en baby på 6 mnd. Med god planlegging gikk det meget bra. Ikke hør på mammapoliti som mener det ikke går bra! Babyen storkoste seg i bassenget og trilleturer på kveldene. Sov mye bedre på kveldene også fordi det skjedde mye Anonymkode: e14f8...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #6 Del Skrevet 20. november 2019 Nå har det jo vært meslingutbrudd i norge også, og dere holder dere vel ikke inne pga det? Reis og nyt permisjonen! Anonymkode: ab64e...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #7 Del Skrevet 20. november 2019 Klart du kan reise til utlandet med seks måneder gammel baby, men akkurat meslinger ville jeg vært bekymret for. Sydenferie med baby på seks måneder er uansett mest for foreldrene (ikke noe galt i det, altså). Vi kommer til å ha baby på fem-seks måneder i juli neste år (avhengig av når han blir født), og planlegger å reise på hytta i Norge, pluss kanskje en tur til England (mannens hjemland) for å besøke familie. Vi ser an etter at babyen er født. Men det blir ingen sydentur, og helst ingen tur til utlandet i det hele tatt. Anonymkode: 8a54a...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå