Gå til innhold

"Kjekke gutter lærer deg data"

Fremhevede innlegg

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Man kan de virkelig love meg at de er kjekke da? Hva hvis jeg skal bli lært opp .. og den som skal lære meg dette ikke er kjekk i mine øyne .. får jeg da tilbake pengene mine??? :wink:

Jeg tror nok forumet er gratis, kjære lille bille. Så svaret blir vel ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok forumet er gratis, kjære lille bille. Så svaret blir vel ja.

.. eller da vil jeg kanskje heller ha en ny mann :sjarmor:

(ser ikke reklamen her hjemmefra - den er blokkert .. så jeg fikk ikke sjekket)

Gjest adsfhajh
Skrevet
Typisk at reklame er utformet på en måte som underbygger fordommer' date=' og det er nok tydelig at reklamen bommer litt; de fleste brukerne av dette forumet føler vel dessuten at de kan LITT om data, all den tid de (vi) sitter foran den store deler av fritida...[/quote']

Å ja, det er derfor jeg treffer så mange damer som har peil på bil. De kjører jo den hver eneste dag.. ;)

Gjest HS-bruker
Skrevet

Tenk deg den annonsen på herresalongen, bare med

"Deilige damer lærer deg matlaging" som reklame for en eller annen matside. Arg!

haha :)

Tror du vi hadde reagert på tilsvarende måte som deg?

Jeg kan lage mat, jeg, men en deilig dame kan alltids få lov til å lære meg noe jeg allerede kan :) Det handler om å gi bittelitt for å få veldig mye igjen ;)

Skrevet

haha :)

Tror du vi hadde reagert på tilsvarende måte som deg?

Jeg kan lage mat, jeg, men en deilig dame kan alltids få lov til å lære meg noe jeg allerede kan :) Det handler om å gi bittelitt for å få veldig mye igjen ;)

Nei vet du, det kal jeg levende forestille meg at dere ikke hadde gjort! :ler:

Men mente vel først og fremst at damene hadde reagert.

Gjest HW-jente
Skrevet

.. eller da vil jeg kanskje heller ha en ny mann :sjarmor:

(ser ikke reklamen her hjemmefra - den er blokkert .. så jeg fikk ikke sjekket)

Er det da jeg skulle fortelle at jeg neste år skal gifte meg med en jeg fant på nettet? Og som er verdens kjekkeste (selvfølgelig), og lærer meg ett og annet både nå og da, selv om jeg regner meg som relativt habil selv?

Hold kjeft og lær, kvinnfolk!

(Sorry, kunne ikke dy meg!)

Skrevet

Er det da jeg skulle fortelle at jeg neste år skal gifte meg med en jeg fant på nettet? Og som er verdens kjekkeste (selvfølgelig), og lærer meg ett og annet både nå og da, selv om jeg regner meg som relativt habil selv?

Hold kjeft og lær, kvinnfolk!

(Sorry, kunne ikke dy meg!)

:klø: Lære hva .. data .. eller at det går an å finne en mann på nettet :roll:

Gjest PSkard
Skrevet

Hei alle,

Morsomt å se at annonsen vår har skapt så stor debatt hos dere. Annonsen er selvsagt humoristisk ment, på lik linje, med Kvinneguiden sine annonser hos oss.

Vi i Hardware.no ønsker å tiltrekke oss flere kvinnelige lesere (vi har 99% menn), men dersom annonsen bommer på det skal vi selvsagt endre den.

Forslag til ny tekst/budskap mottas med stor takk. Send det gjerne til peroivind (at) hardware.no

Ærbødigst,

Per Øivind Skard

Daglig Leder

Hardware.no

PS: Klart at alle HW sine forumlesere er kjekke ;)

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Kan være selvironiske. Si noe om at det er mange gutter å treffe der, og ha et bilde av en ubernerd.

Skrevet
He-he!

Både Kvinneguiden og Hardware eies delvis av Orkla media, så vi bytter litt annonser for å gi hverandre trafikk :)

Jeg er stolt over å kunne si at jeg har bidratt med 0 hit til HW.

Jeg har hatt IT som hobby de siste 15-17 år, er utdannet og har jobbet innen feltet de siste 8-9 år. HW hadde sikkert vært ett interresant fagforumet for meg. Derimot å bli belært av kjekke, fordomsfulle menn inntresserer meg svært lite. Omtrent der ryggen skifter navn faktisk.

Slik jeg ser det gjør den reklamen fire ting:

- Fremstiller menn i IT bransjen som "mannsgriser"

- Fremstiller kvinner som noen dumme nek/teknologiske krøplinger

- Støtter fordommen om at "datanerder" mangler sosiale antenner

- Undergraver forumet som et fagforum

Provoserer meg helt hemningsløst....

At daglig leder for forumet finner veien hit, og tar selvkritikk på markedsføringen er forsåvidt bra. Samtidlig passer han på å gjenta at hans forum har kjekke medlemmer, noe som igjen understreker idiotien i det hele. Jeg har i alle fall ingen planer om å delta i et fagforum der daglig leder tilsynelatende nærmest vil "pimpe" deg.

Gjest Gjest (mann)
Skrevet

Slik jeg ser det gjør den reklamen fire ting:

- Fremstiller menn i IT bransjen som "mannsgriser"

- Fremstiller kvinner som noen dumme nek/teknologiske krøplinger

- Støtter fordommen om at "datanerder" mangler sosiale antenner

- Undergraver forumet som et fagforum

Provoserer meg helt hemningsløst....

Er det så ille at man spøker litt med fordommer da? Jeg ble ikke provosert av kvinneguidens tilsvarende reklame hos hw.no, og det tror jeg ingen av de andre gutta "over hos oss" gjorde heller. Jeg synes du trekker dette alt for langt, når du faktisk påstår at dette undergraver forumet som et fagforum. Er det slik at man ikke kan tillate en spøk i et forum der store deler av praten er fagprat?

At daglig leder for forumet finner veien hit, og tar selvkritikk på markedsføringen er forsåvidt bra. Samtidlig passer han på å gjenta at hans forum har kjekke medlemmer, noe som igjen understreker idiotien i det hele. Jeg har i alle fall ingen planer om å delta i et fagforum der daglig leder tilsynelatende nærmest vil "pimpe" deg.

Dersom du faktisk har erfaring med IT som hobby i 15-17 år er synes jeg det er godt gjort å ha gått glipp av betydningen av en blunke-smily. Jeg tror alle de 6970 andre brukerne av Kvinneguidens forum forstod den spøken der. Når du så går så langt som å påstå at Per Øivind Skard nærmest er ute etter å "pimpe" deg blir det hele litt komisk. Heldigvis kjenner jeg Per Øivind ganske godt, og vet at han ikke er like hårsår som det du gir inntrykk av å være. Ellers hadde vi hatt en skikkelig flamewar på gang her fortere enn du kan si "Moderator"...

Gjest Kari N
Skrevet

Vi i Hardware.no ønsker å tiltrekke oss flere kvinnelige lesere (vi har 99% menn), men dersom annonsen bommer på det skal vi selvsagt endre den.  

Hvordan finner dere ut at leserene av Hardware.no er menn/kvinner? Har aldri opplevd å måtte oppgi kjønn for å komme inn på siden deres. :ler::tunge1:

Mente du registrerte brukere på forumet eller?

Og artikler som Computex i bilder - del 4 øker ikke min interesse akkurat, selv om det heldigvis fantes en del gode kommentarer til bildene.

Og som tips til angående annonse, så har jeg ikke annet å si enn at det ikke er verre enn å tenke på kvinner som brukere og ingenting annet. Hva er fordelen med nettstedet deres? Hva kan jeg som bruker få nytte av å være der?

Generelt så kan jeg bare si at skal en reklame bruke stereotyper på en humoristisk måte, må de være sabla gode om de ikke enten skal bli irriterende eller provoserende.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Kari N du har et godt poeng. Heller ikke de registrerte brukerne sier noe om kjønn.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Men hva f***? Nå har jeg lett og lett, men kan ikke finne den annonsen det snakkes om. Noen som kan peke den ut for meg? Vil se jeg også :sur:

• 3 uker senere...
Gjest pskard
Skrevet

Hei,

Da har vi endret annonsen igjen til å være en feed av nyhetene vi har hos oss.

Hardware.no har 99% mannlige lesere i følge vår siste leserundersøkelse.

Mvh,

Per Øivind

Skrevet

Synes den er skummel for dette forumet. Var endel der før, men fant ut av det var mye umodne drittunger og useriøse innlegg der. Det få gangene jeg trengte hjelp var det aldri (bortsett fra en gang) noen som kunne hjelpe. Det fungerte mest som et "shout-board" for fjortiser.

Det som er skummelt med det er at med slik reklame vil umodne pubertetsgutter tiltrekkes som fluer til fluepapir og trekke dette eminente forum ned på deres banale nivå. (satt på spissen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...