Gå til innhold

Separasjon uten "tillatelse" til å date andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vold endrer ikke denne problemstillingen. Du kan date hvem du vil, og han kan la være å ta deg tilbake om han vil.

Anonymkode: d0de2...859

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS

Oppklaring. Tar ut separasjon pga vold.

Håpet mitt består i om behandling av mannens psykiske lidelse vil ha effekt. 

Anonymkode: 2f14d...abf

Hvis du tar ut seperasjon pga vold er det vel ca.0 sjanse for gjenforening. Han er jo farlig for deg

Jeg hadde data andre med god samvittighet .

Anonymkode: c3934...72a

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du på date i en seperasjon? Må vel gå an å holde seg på matta det året man er separert. Ta hensyn til ungene. Bruk tiden på å være alene og finn ut hva du vil.

Anonymkode: e8e0a...df3

Skrevet

Men, altså. Det er ikke forbudt å være utro i Norge. Det kan du tilog  med være mens dere er lykkelig gift om du ønsker det. Det er heller ikke forbudt å dumpe kona si om hun dater / ligger med andre. Selv ikke om dere er separert eller har pause i forholdet. Om dere så er helt / formelt skilt før du dater andre, så kan han velge å aldri ta deg tilbake. Han kan også dumpe deg om du ser på andre menn. Om han ønsker det. Eller om du spiser kylling. Norge er et fritt land. Om han ikke vil ta deg tilbake etter separasjon. UANSETT GRUNN. Så har han rett til det.

Skrevet

Jeg foreslår at du separerer deg, dater hvem du vil (eller ikke), og ALDRI tar mannen din tilbake! Finn deg selv, og innse at du fortjener et lykkelig liv uten klump i magen!

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Oppklaring. Tar ut separasjon pga vold.

Håpet mitt består i om behandling av mannens psykiske lidelse vil ha effekt. 

Han har nektet meg å treffe andre. Det jeg lurer på om han har lovhjemmel til dette. Og jeg forstår det slik at det har han ikke.

Når det er sagt. Jeg har ingen intensjon om å date andre. Det sitter langt inne for meg. Men jeg vil kjenne på friheten i en separasjon. Hvis ikke har det ikke noe for seg. Vi har allerede bodd fra hverandre seks måneder.

Endret bildet seg nå?

Takk for svar til alle. 

Nei. 

Du kan ikke forklare ditt svik med hans vold. 

Anonymkode: 028e9...e4d

Skrevet

Nei. 

Du kan ikke forklare ditt svik med hans vold. 

Anonymkode: 028e9...e4d

Hvis vold ikke er tilstrekkelig for å ta ut seperasjon og på alle vis forlate et ekteskap, så lurer jeg på hva som er det. 

• Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet
6 timer siden, FluffyJuggernaut skrev:

Jeg forsto det slik at han nektet å ta deg tilbake om du datet andre. Om du har levd i ett voldelig forhold så er det jo bare bra at du kommer deg bort, og helst ikke se deg tilbake.

True!

Skrevet
7 timer siden, Alterego666 skrev:

Han har ikke myndighet til å nelte deg noe som helst, dette høres litt barnslig-aggressivt ut.

Likevel: Om du dater og har sex, kan dette godt være det som gjør at han kutter veoen tilbake til en vel fungerende ekteskap. 
Du bør altså tenke godt gjennom hba du ønsker og hvilke kostnader du er villig til å ta for å oppnå dette.

Du er i en vanskelig posisjon, og jeg ønsker deg lykke til.

Velfungerende ekteskap? De er reparert pga vold 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Separert 

Skrevet

Selvfølgelig kan han nekte deg det. Du er da ikke et fritt menneske som kan ta egne valg!

Gjest Alterego666
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I know. Dette ble delt i ettertid. Hun bør løpe.

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ønsker separasjon. Klarer ikke mer. Har det så vondt og det har vart over tid.

Vi har et ørlite håp om å få dette til likevel mtp barna. Jeg er i tvil men holder det lille håpet fast. 

Ønsker likevel å kjenne meg fri nå. Også til å evt gå på en date med en annen. Dette nekter mannen min meg. Kan han det? Han sier vi er fortsatt gift og det er å bryte løftet... Hva sier dere? 

Fri?! Fri til å knulle andre menn mens dere reparerer forholdet? Om du har et håp om å gå ekteskapet til fungere igjen, tror du det blir bedre av at du vil date andre menn? Det tyder i alle fall ikke på at du har et snev av håp om at ekteskapet noen gang skal ordne seg. Du burde være fast bestemt på at du er ferdig med ekteskapet før du dater. Han kan ikke nekte deg det, men det er respektløst av deg å gjøre det. 

Anonymkode: 730d8...6d4

Skrevet

Fri?! Fri til å knulle andre menn mens dere reparerer forholdet? Om du har et håp om å gå ekteskapet til fungere igjen, tror du det blir bedre av at du vil date andre menn? Det tyder i alle fall ikke på at du har et snev av håp om at ekteskapet noen gang skal ordne seg. Du burde være fast bestemt på at du er ferdig med ekteskapet før du dater. Han kan ikke nekte deg det, men det er respektløst av deg å gjøre det. 

Anonymkode: 730d8...6d4

HAN er respektløs som var voldelig mot henne. 

Anonymkode: f3d6d...f7e

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig bør du gå når du har vært utsatt for vold, men er det virkelig en god idè å tenke på dating med andre nå? 
Kanskje du helst bør være litt alene samt finne ut hva du vil med livet. Jeg har selv vært gift med ei som aldri var utsatt for vold og som hadde det bra hjemme. Hun søkte om separasjon og begynte å date uka etter. Var helt jævlig for meg. Ikke at jeg bryr meg om din mann siden har var voldelig. #barenevnerdet 🙂

Anonymkode: dd88f...224

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig bør du gå når du har vært utsatt for vold, men er det virkelig en god idè å tenke på dating med andre nå? 
Kanskje du helst bør være litt alene samt finne ut hva du vil med livet. Jeg har selv vært gift med ei som aldri var utsatt for vold og som hadde det bra hjemme. Hun søkte om separasjon og begynte å date uka etter. Var helt jævlig for meg. Ikke at jeg bryr meg om din mann siden har var voldelig. #barenevnerdet 🙂

Det jævlige var vel mest at hun sa til deg når hun begynte å date. Dere har jo ikke noe med hverandres kjærlighetsliv.

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jævlige var vel mest at hun sa til deg når hun begynte å date. Dere har jo ikke noe med hverandres kjærlighetsliv.

Det handler om respekt. Hadde ikke gjort henne noe vondt og vi bodde fortsatt under samme tak hvor vi har felles barn. Tenker at det kunne kanskje vært litt greit å venta noen mnd kanskje???

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om respekt. Hadde ikke gjort henne noe vondt og vi bodde fortsatt under samme tak hvor vi har felles barn. Tenker at det kunne kanskje vært litt greit å venta noen mnd kanskje???

Så lenge hun ikke tok dem med hjem eller la ut kyssebilder i some, angikk det hverken deg eller barna. 

Skrevet

Her var det mange som kanskje hverken leste eller forstod hva TS ønsker å gjøre :klaske:

Hun ønsker å kjenne seg fri. Etter et voldelig forhold synes jeg det er et helt naturlig ønske. Det å slippe å gå på nåler hele tiden.

Som et fritt menneske kan man velge å gå på en date, - og man kan velge å ikke gå på en date. Det er opplevlesen av å faktisk selv kunne velge som er befriende. Ikke at man kommer til å styrte rett inn på Tinder og ha seg med at som kan krype og gå mens voldsmannen sitter hjemme og venter tålmodig på sin kone.

TS ønsker å gjenvinne friheten sin. Å selv kunne velge hva hun vil gjøre uten å bli slått gul og blå fordi valget om fiskekakert til middag på en torsdag var feil og det skulle hun vite, så hun har selv bedt om å få juling.

Anonymkode: 687d9...abb

• Liker 3
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker separasjon. Klarer ikke mer. Har det så vondt og det har vart over tid.

Vi har et ørlite håp om å få dette til likevel mtp barna. Jeg er i tvil men holder det lille håpet fast. 

Ønsker likevel å kjenne meg fri nå. Også til å evt gå på en date med en annen. Dette nekter mannen min meg. Kan han det? Han sier vi er fortsatt gift og det er å bryte løftet... Hva sier dere? 

Hvis dere har et ørlite håp om å få dette til likevel, er i hvertfall det håpet enda mindre dersom dere dater andre, ville jeg tro.

Nekte deg det, kan han jo ikke. Men han kan jo ønske det, og ønske at dere jobber litt omkring det håpet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...