AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #1 Skrevet 20. november 2019 Jeg ønsker separasjon. Klarer ikke mer. Har det så vondt og det har vart over tid. Vi har et ørlite håp om å få dette til likevel mtp barna. Jeg er i tvil men holder det lille håpet fast. Ønsker likevel å kjenne meg fri nå. Også til å evt gå på en date med en annen. Dette nekter mannen min meg. Kan han det? Han sier vi er fortsatt gift og det er å bryte løftet... Hva sier dere? Anonymkode: 2f14d...abf
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #2 Skrevet 20. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker separasjon. Klarer ikke mer. Har det så vondt og det har vart over tid. Vi har et ørlite håp om å få dette til likevel mtp barna. Jeg er i tvil men holder det lille håpet fast. Ønsker likevel å kjenne meg fri nå. Også til å evt gå på en date med en annen. Dette nekter mannen min meg. Kan han det? Han sier vi er fortsatt gift og det er å bryte løftet... Hva sier dere? Anonymkode: 2f14d...abf Bullshit. Han kan ikke nekte deg noe. Separasjon er separasjon. I juridisk forstand kan du både kreve å skifte boet og ha samværsavtale på barna. Anonymkode: 76812...54c 20
FluffyJuggernaut Skrevet 20. november 2019 #3 Skrevet 20. november 2019 Skjønner godt at ikke mannen ønsker å bli gående på gress mens du dater andre menn, tifelle du syns han var god nok likevel. Om du ønsker å være singel, slipp taket i mannen din. Personlig er utrolig respektløst det du foreslo, for selv om du ikke så det som direkte, så kan det oversettes til "jeg vil se om det finnes noen bedre der ute for meg, men om jeg finner ut at det ikke er noen andre som kan måle seg, så er du god nok likevel". 39
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #4 Skrevet 20. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker separasjon. Klarer ikke mer. Har det så vondt og det har vart over tid. Vi har et ørlite håp om å få dette til likevel mtp barna. Jeg er i tvil men holder det lille håpet fast. Ønsker likevel å kjenne meg fri nå. Også til å evt gå på en date med en annen. Dette nekter mannen min meg. Kan han det? Han sier vi er fortsatt gift og det er å bryte løftet... Hva sier dere? Anonymkode: 2f14d...abf Han kan jo prøve, men han har ikke noe hjemmelsgrunnlag for å kunne kreve. Iht lovens bokstav er dere fortsatt å regne som gifte inntil skilsmisse er innvilget. Anonymkode: 687d9...abb 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #5 Skrevet 20. november 2019 Selvsagt kan han ikke nekte deg å date andre. Han eier ikke deg. Og det løfte man liksom gir ved inngåelse av ekteskap, det er kun symbolikk. Bare ved å ta ut separasjon er dere jo på vei til å bryte hele poenget med ekteskapet (til døden skiller dere ad). Det kunne du faktisk, helt lovlig, også gjort uten en separasjon. Det hadde vært på grensen mot utroskap. Anonymkode: 54f2d...575 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #6 Skrevet 20. november 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker separasjon. Klarer ikke mer. Har det så vondt og det har vart over tid. Vi har et ørlite håp om å få dette til likevel mtp barna. Jeg er i tvil men holder det lille håpet fast. Ønsker likevel å kjenne meg fri nå. Også til å evt gå på en date med en annen. Dette nekter mannen min meg. Kan han det? Han sier vi er fortsatt gift og det er å bryte løftet... Hva sier dere? Anonymkode: 2f14d...abf Altså, han kan ikke nekte deg å date andre, men det handler om respekt for den man er gift med. Hvis mannen din fortsatt er elsker deg og ønsker deg i livet sitt så bør du gjøre ting riktig. Med riktig mener jeg, fullfør separasjon, flytt ut (dere bør ikke bo under samme tak hvis du skal date en annen) det hadde i så fall vært ekstremt respektløst ovenfor mannen din. Hvor gamle er dere? Eier dere bolig sammen? Hvis det er du som vil ut av forholdet så er det vel helst du som bør ut av boligen også. Anonymkode: dd88f...224 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #7 Skrevet 20. november 2019 36 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev: Skjønner godt at ikke mannen ønsker å bli gående på gress mens du dater andre menn, tifelle du syns han var god nok likevel. Om du ønsker å være singel, slipp taket i mannen din. Personlig er utrolig respektløst det du foreslo, for selv om du ikke så det som direkte, så kan det oversettes til "jeg vil se om det finnes noen bedre der ute for meg, men om jeg finner ut at det ikke er noen andre som kan måle seg, så er du god nok likevel". Akkurat det du skrev. Enormt respektløst! Du vet ikke hva du har før du har mistet det for godt. Kanskje mannen din plutselig kjenner sin verdi og ikke vil vente på at du skal finne ut av ting? En annen ting; Du nevner at du vil gå på date med en annen, er det en spesifikk person eller er det kun noe du ønsker å gjøre med hvem som helst? Bare lurte på om det var noen du har tenkt på/møtt mens du og din mann har vært gift. I så fall bør man virkelig gå i seg selv. Anonymkode: dd88f...224 8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #8 Skrevet 20. november 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker separasjon. Klarer ikke mer. Har det så vondt og det har vart over tid. Vi har et ørlite håp om å få dette til likevel mtp barna. Jeg er i tvil men holder det lille håpet fast. Ønsker likevel å kjenne meg fri nå. Også til å evt gå på en date med en annen. Dette nekter mannen min meg. Kan han det? Han sier vi er fortsatt gift og det er å bryte løftet... Hva sier dere? Anonymkode: 2f14d...abf Hva mener du med om han kan nekte deg? Du har jo allerede sagt at han nekter deg... Dersom du har et ørlite håp tenker jeg at du bør respektere ham. Dersom du vil gjøre det lettest mulig for barna, venter du for å respektere dem. Du kan jo unne deg andre friheter. Anonymkode: 74da7...a54
Shackle Skrevet 20. november 2019 #9 Skrevet 20. november 2019 Du har ett ørlite håp om å få det til å fungere for barna men du ønsker være fri samtidig? Høres ut som du prøver få både i pose og sekk her. Enten så har du bestemt deg for at det ikke fungerer, og står fritt til å begynne date nye menn eller hva enn frihet innebærer for deg eller så holder du deg på matta til du er sikker på din avgjørelse. IKKE forvent at mannen din skal stå som "standby" hvis det skulle vise seg at du ikke finner en bedre deal.. 12
Hartroa Skrevet 20. november 2019 #10 Skrevet 20. november 2019 I et samliv er alt frivillig, enten man er gift eller ikke. Ingen kan nekte noen å være utro selvom man er gift. Men når man blir sammen og når man gifter seg, så har man egne regler og de fleste par velger da å være trofaste til den ene. Separasjon skal være en tid der paret er separert fra hverandre. Altså ikke bor sammen, men man er fortsatt gift. Denne tiden er tenkt til at paret skal finne ut om det er mulig og ønskelig å fortsette sammen. I denne perioden skal det også være mekling, dersom det er barn inne i bilde. Noen par velger er allerede enige ved separasjon om at det aldri vil bli de to igjen og de blir enige om at begge kan date andre. Med andre ord, man setter hverandre fri. Dersom man har et håp om å finne tilbake til hverandre, så er det vel naturlig å ikke date andre. Om man gjør det, så signaliserer man at man er klar for å gå videre og man signaliserer at man er ferdig med den personen man er separert i fra. Så i ditt tilfelle så snakker du med to tunger. Du har et lite håp om å få det til, men samtidig vil du date andre. Jeg forstår din manns frustrasjon. 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #11 Skrevet 20. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker separasjon. Klarer ikke mer. Har det så vondt og det har vart over tid. Vi har et ørlite håp om å få dette til likevel mtp barna. Jeg er i tvil men holder det lille håpet fast. Ønsker likevel å kjenne meg fri nå. Også til å evt gå på en date med en annen. Dette nekter mannen min meg. Kan han det? Han sier vi er fortsatt gift og det er å bryte løftet... Hva sier dere? Anonymkode: 2f14d...abf Eh. Hvis du vil date er du ferdig med hele ekteskapet. Hadde du følt at han virkelig ville satset mer på deg om han ",ville føle seg fri og date"? Skill deg nå med det samme. Du har virkelig ingen planer om å fikse ekteskapet med mannen din. Anonymkode: 028e9...e4d 8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #12 Skrevet 20. november 2019 Jeg forstår også hennes manns frustrasjon. Han har et ørlite håp om at ting skal funke mens hun ønsker å date andre. Kanskje du kan gi oss noen svar på hvorfor ting er som det er og hvorfor du ikke ønsker å være med mannen din mer? Hvorfor er å date en annen et bedre alternativ? Er det i det hele tatt et bedre alternativ? Anonymkode: dd88f...224
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #13 Skrevet 20. november 2019 Du kan holde på med hvem du vil. Men du må skjønne at mannen din mest sannsynlig ikke vil ta deg tilbake etterpå. Det hadde ikke jeg villet heller. Anonymkode: d0de2...859 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #14 Skrevet 20. november 2019 TS Oppklaring. Tar ut separasjon pga vold. Håpet mitt består i om behandling av mannens psykiske lidelse vil ha effekt. Han har nektet meg å treffe andre. Det jeg lurer på om han har lovhjemmel til dette. Og jeg forstår det slik at det har han ikke. Når det er sagt. Jeg har ingen intensjon om å date andre. Det sitter langt inne for meg. Men jeg vil kjenne på friheten i en separasjon. Hvis ikke har det ikke noe for seg. Vi har allerede bodd fra hverandre seks måneder. Endret bildet seg nå? Takk for svar til alle. Anonymkode: 2f14d...abf
Gjest Alterego666 Skrevet 20. november 2019 #15 Skrevet 20. november 2019 Han har ikke myndighet til å nelte deg noe som helst, dette høres litt barnslig-aggressivt ut. Likevel: Om du dater og har sex, kan dette godt være det som gjør at han kutter veoen tilbake til en vel fungerende ekteskap. Du bør altså tenke godt gjennom hba du ønsker og hvilke kostnader du er villig til å ta for å oppnå dette. Du er i en vanskelig posisjon, og jeg ønsker deg lykke til.
Gjest Alterego666 Skrevet 20. november 2019 #16 Skrevet 20. november 2019 Jeg misliker slike tråder hvor TS kommer med helt vesentlig tilleggsinformasjon langt ute i tråden. #barenevner
Gjest O.G. Skrevet 20. november 2019 #17 Skrevet 20. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har nektet meg å treffe andre. Det jeg lurer på om han har lovhjemmel til dette. Anonymkode: 2f14d...abf Men det vet du da at han ikke har.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #18 Skrevet 20. november 2019 Høres ut som han vll fortsatt ha full kontroll, nei han har ikke lovhjemmel for dette. Ikke la han fortsatt kontrollere deg Anonymkode: a572e...97a 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #19 Skrevet 20. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker separasjon. Klarer ikke mer. Har det så vondt og det har vart over tid. Vi har et ørlite håp om å få dette til likevel mtp barna. Jeg er i tvil men holder det lille håpet fast. Ønsker likevel å kjenne meg fri nå. Også til å evt gå på en date med en annen. Dette nekter mannen min meg. Kan han det? Han sier vi er fortsatt gift og det er å bryte løftet... Hva sier dere? Anonymkode: 2f14d...abf Som andre sier så eier han deg ikke. Du kan gjøre hva du vil. Likevel må du tenke over risikoen du løper ved å date andre. Alt slikt er jo nytt og spennende i livet ditt. Du kan fort bli stormforelsket i en som plutselig gir deg full oppmerksomhet. Akkurat slik mannen din i sin tid også gav deg. Uten å være sikker så vil jeg tro at det å treffe andre menn tar deg enda lenger vekk fra mannen din og dermed muligheten til å reparere forholdet. Om det er det du ønsker da. Anonymkode: 1fae2...65b
FluffyJuggernaut Skrevet 20. november 2019 #20 Skrevet 20. november 2019 Jeg forsto det slik at han nektet å ta deg tilbake om du datet andre. Om du har levd i ett voldelig forhold så er det jo bare bra at du kommer deg bort, og helst ikke se deg tilbake. Om han får hjelp til å bli bedre pappa er jo det flott, men mellom dere er jo skaden allerede skjedd, så hvorfor du ønsker å gi han en ny sjanse i fremtiden skjønner ikke jeg, men det er heller ikke min sak. Men jeg ville tatt ut seperasjon og lukket døren helt. For og være i limbo blir bare å være forvirrende for alle, spesielt barna. Om han da bruker det som unnskyldning til å ikke dra på behandling, så vet du at det bare var enda ett forsøk på å manipulere deg uansett. Om han blir å jobbe med seg selv og forandrer seg, så er jo det uansett noe han må vise over år, ikke bare noen måneder. Og det er helt urimelig at du og barna skal sette livene deres på vent til han får orden på seg selv. Om det er det at du er redd for reaksjonen når du skal bryte det av, og det er derfor du gjør det halvveis, så er det forståelig på en måte. For de fleste vet at det er den farligste tiden når en mishandler mister kontroll over offret/ofrene sine. Så kanskje bør du og barna få opphold på krisesenter når han får beskjeden, og til det er trygt for dere og komme tilbake til hjemmet deres igjen. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå