Gå til innhold

Foreldrer som "ommøblerer" huset vårt hver gang de er på besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et hus uten særlig unødvendig pynt, men litt forskjellig står det jo rundt omkring "i barnehøyde". Denne familien har tvillinger på halvannet år, og hver gang de er på besøk flyttes alt av løsøre rundt/bort slik at tvillingene fritt kan springe rundt uten at noe skal falle ned. De spør aldri om det er greit, bare gjør det, og jeg bruker alltid en del tid på å møblere tilbake alt de har flyttet på. Jeg har tre barn selv, men gjorde da aldri dette da det var så små? Hva med dere, er dette helt greit av disse foreldrene?

Anonymkode: da1f8...098

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager "foreldrer" i overskriften.

Skrevet

Hadde vært helt greit om noen gjorde det hos oss. Og det gjør folk også, fordi vi ikke tenker på at noen ting er greit å flytte vekk. De ønsker vel å snakke litt med dere da, ikke bare løpe etter tvillingene. Stor forskjell på å ha én halvannetåring kontra to. 

Anonymkode: c720c...1fd

• Liker 28
Skrevet

De tar bort ting som kan bli ødelagt? Det er jo kjempebra. Ideelt sett så hadde de vel sagt 'er det greit at jeg tar bort denne, så ikke den knuser?' 

Det kan vel ikke ta så lang tid å sette det på plass igjen? Og det er vel bedre enn at det blir ødelagt? 

Hvis dette er så vanskelig så kanskje dere skal møtes andre steder i stedet? 

• Liker 29
Skrevet
2 minutter siden, Daria skrev:

Hvis de ikke hadde gjort det og ungene deres hadde revet ned og ødelagt noe - ville du synes det var greit?

Selvsagt ikke. Og det er greit at ting flyttes på, men her snakker vi om at alt i barnehøyde stues bort, uten at de i det hele tatt spør om det er greit. Jeg sier som sagt ingenting, men synes det er litt småfrekt.

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Selvsagt ikke. Og det er greit at ting flyttes på, men her snakker vi om at alt i barnehøyde stues bort, uten at de i det hele tatt spør om det er greit. Jeg sier som sagt ingenting, men synes det er litt småfrekt.

Hva er "alt?

Anonymkode: da7e3...981

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er "alt?

Anonymkode: da7e3...981

Alt som kan veltes, knuses, osv. Til og med litt større ting som stoler og småbord, sånn at barna bedre kan "løpe fritt".

• Liker 2
Skrevet

Hvis de hadde spurt hadde du syntes det var greit da? Hvis de ikke skal flytte tingene, så får de nok dessverre ikke gjort stort annet enn å løpe etter barna hele tiden. To stykker i den alderen må jo passes på konstant dersom det er ting som kan bli ødelagt i barnas rekkevidde. Hvis det plager deg så kanskje du kan gi beskjed om at dere kan møtes et annet sted enn hjemme hos dere. 

Anonymkode: d0eb1...114

• Liker 8
Skrevet

Sure kjerringer bør ikke ha besøk av små tvillinger. Det er det eneste jeg tenker etter å ha lest dette.

Anonymkode: 6113e...cc8

• Liker 39
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis du ikke synes det er greit, får du jo si fra? Ideelt sett burde de spurt først, men de gjør det jo ikke for å være vanskelige, snarere tvert imot.

• Liker 13
Skrevet

Ohmygod  Klager du på foreldre som tar hensyn? 

Suns det er bra at de gjør det, for å følge med tvillinger med argusøyne er håpløst. Så bra gjort av dem tenker jeg. 

Og helt ærlig så kan det ikke være så mye jobb å rydde på plass vel? Jeg syns du er litt sær her. 

• Liker 18
Skrevet

Sure kjerringer bør ikke ha besøk av små tvillinger. Det er det eneste jeg tenker etter å ha lest dette.

Jeg er høflig, snill og blid. Altså helt i motsetning til deg.

• Liker 4
Skrevet

De burde spurt, og de hadde ikke trengt å ta vekk alt! 

Samtidig så er dette noe jeg lett kunne gjort hos enkelte folk. Har en svigerinne med design hjem, der pynten koster 1500+++, og jeg har tre gutter (de er ingen apekatter, men fort at noen piller på noe, de leker og er uheldige etc). Vi har pynt hjemme, og de er vant til å ta hensyn, men hos oss er pynten fra skeidar, kjøpt på salg til 75kr...  så det er ingen krise. Hun har og barn, men Er mer godvilje om de knuser noe..  

Anonymkode: 4c01d...602

• Liker 3
Skrevet

Hadde det vært bedre om ting hadde stått fremme og ungene hadde revet det ned?

Skrevet
1 minutt siden, padawan skrev:

Hadde det vært bedre om ting hadde stått fremme og ungene hadde revet det ned?

Selvsagt ikke. Og jeg synes det hadde vært helt i orden og ikke reagert i det hele tatt om de kun flyttet på småting som kunne knuses, for eksempel, men synes det er sært at de, uten å spørre, også flytter på ting som stoler og bord for at ungene skal ha større plass å løpe rundt på.

• Liker 3
Skrevet

Helt ærlig, er foreldrenes jobb å lære barna de ikke skal røre andres ting, i såfall ikke fly fritt i andres hjem. Litt oppdragelse er det lov å gi.

Anonymkode: 44ff8...0c0

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er høflig, snill og blid. Altså helt i motsetning til deg.

Sure kjerringer

Bør ha besøk av små tvillinger 

Du er så passiv aggressiv 

Tvillingene bare litt impulsive 

Ingen liker martyrer

Da er det bedre med apekatter

Skrevet

Sure kjerringer

Bør ha besøk av små tvillinger 

Du er så passiv aggressiv 

Tvillingene bare litt impulsive 

Ingen liker martyrer

Da er det bedre med apekatter

He he, nice try.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...