Gå til innhold

Mobilabonnement fra Ice?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde dem noen. måneder før jeg byttet. Bor i Oslo Sentrum og hadde dårlig dekning og samtaler ble brutt. 

Anonymkode: e1a96...567

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2019 den 11.41, #Rasshøl skrev:

Jeg hadde ikke problem med dekningen. Jeg hadde full dekning, her jeg bor. De setter ned hastigheten, etter at de inkluderte GB, i abonnementet er brukt opp. 

No shit, det er jo slik det fungerer hos alle da. Det er jo ikke slik at du betaler for 1GB også får du akkurat den samme hastigheten gratis til det uendelige når du har brukt opp det du har betalt for. Dersom hastigheten var såpass at den var brukbar, så hadde ingen betalt for datapakker 

Ice var rævva før de fikk bankid på mobil. Etter det så er de som alle andre og jeg er fornøyd. Bortsett fra at 99 kr-abonnementet har blitt dyrer så skal se om jeg finner noe til 99 kr et annet sted

Anonymkode: d9035...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

No shit, det er jo slik det fungerer hos alle da. Det er jo ikke slik at du betaler for 1GB også får du akkurat den samme hastigheten gratis til det uendelige når du har brukt opp det du har betalt for. Dersom hastigheten var såpass at den var brukbar, så hadde ingen betalt for datapakker 

Ice var rævva før de fikk bankid på mobil. Etter det så er de som alle andre og jeg er fornøyd. Bortsett fra at 99 kr-abonnementet har blitt dyrer så skal se om jeg finner noe til 99 kr et annet sted

Anonymkode: d9035...5f5

Feil! Du veit ikke hva du preiker om. 

JEG HADDE 6GB PLUSS 1000GB EKSTRA FOR 99,- MEN DA DE 6GB I ABONNEMENTET VAR OPPBRUKT GIKK HASTIHETEN NED TIL HELVETE OG INGENTING LAST OPP ELLER NED. SÅ DE 1000GB FOR 99,- ER LURERI OG DRITT FRA ICE. DET FUNKER IKKE!!!!!

Endret av #Rasshøl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Feil! Du veit ikke hva du preiker om. 

JEG HADDE 6GB PLUSS 1000GB EKSTRA FOR 99,- MEN DA DE 6GB I ABONNEMANGET VAR OPPBRUKT GIKK HASTIHETEN NED TIL HELVETE OG INGENTING LAST OPP ELLER NED. SÅ DE 1000GB FOR 99,- ER LURERI OG DRITT FRA ICE. DET FUNKER IKKE!!!!!

Du har tydeligvis ikke peiling på hva slags avtale du har inngått. Det er ikke ICE sin skyld. 

1000 GB-tilbudet deres gjelder der hvor de opererer med ICE-dekning. Er det Telia-dekning brukes data av den andre kvoten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Du har tydeligvis ikke peiling på hva slags avtale du har inngått. Det er ikke ICE sin skyld. 

1000 GB-tilbudet deres gjelder der hvor de opererer med ICE-dekning. Er det Telia-dekning brukes data av den andre kvoten.

Det har du rett i. Går du for 1000 GB-tilbudet til Ice må du sjekke dette kartet først:

https://www.ice.no/dekning/

Har selv 1000 GB-tilbudet fra Ice. Og her funker det veldig bra. Her er det Ice+ dekning. 

Anonymkode: 27a51...118

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd. 

Kundeservicen der er formidabel. Jeg var i USA og brukte så mye data og telefon at det gikk langt over grensen jeg hadde på abonnementet. Så telefonen min ble automatisk stengt. Jeg var alene med unger i en bobil så jeg var avhengig av å ha tilgang til telefon. Idioti av meg å ikke sjekke om det var noen grense selv. 

Jeg fant ut om dette på en fredag, en time før de stengte. De brekte seg baklengs og enda litt lenger, og fikset en spesialavtale til meg på sms og telefon samme dagen. Altså doblet "lovlig" beløp. Mandags morgen så hadde jeg mobildata igjen. 

Jeg valgte de fordi jeg hadde så god erfaring med kundeservicen deres på jobb, det angrer jeg ikke på. 

Anonymkode: 1b84d...cf6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
11 timer siden, Husholdning1 skrev:

Det var ice dekning der jeg bodde, ellers hadde jeg aldri bestilt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, #Rasshøl skrev:

Det var ice dekning der jeg bodde, ellers hadde jeg aldri bestilt det. 

Tydeligvis hadde du ikke ICE+ som kreves der. Da er det denne kvoten som ville blitt brukt av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Tydeligvis hadde du ikke ICE+ som kreves der. Da er det denne kvoten som ville blitt brukt av. 

Feil. Det var ice+ dekning. Ikonet for ice+ var ALLTID gult. Det betyr at det er ice+ dekning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, #Rasshøl skrev:

Feil. Det var ice+ dekning. Ikonet for ice+ var ALLTID gult. Det betyr at det er ice+ dekning. 

Tvilsomt. Selvsagt kan tekniske problemer forekomme, men du ser ut til å være nokså alene om å ha opplevd dette. Da tyder det mer på at man ikke har forstått avtalen.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde Telenor før det ringte en fyr fra ICE og spurte hvor mye jeg brukte i måneden på telefon, oppga det jeg brukte og han sa at det kunne de redusere med ingen bindinstid, har eget foretak så er avhengig av telefon, sjekket til og med dekningskartet deres og jo da på hytta skulle det være utmerket dekning.

SKULLE være, realiteten var en helt annen, elendig nett, ingen summetone til tider noe som gjorde telefonen praktisk talt ubrukelig.

Men kundeservicen der var helt topp, de strekte seg veldig langt for og prøve og fikse problemet uten hell, så det endte med at jeg måtte gå tilbake til Telenor, så min erfaring er det at bor du i by er det ikke noe problem, men i de litt mere grisgrendte strøk så kan det være litt utfordrende.

Anonymkode: 98482...ec9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Tvil så mye du vil. Ice er ræva! Ferdig med dass!!!

Selvsagt skal jeg gjøre det. Jeg kan ikke basere meg på tvilsomme påstander som er langt fra egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ice i noen år nå, og er fornøyd. Ting fungerer, og jeg har foreløpig ikke hatt behov for kundeservice. For noen år siden var det litt komplisert å få intillingene til mms o.l. til å fungerer, Men har inntrykk av at ice har fått på plass bedre løsninger nå. Jeg hadde iallefall ingen problemer med å få satt opp min nyeste mobil.

Ice-abonnement har en veldig reell ulempe som jeg ble gjort oppmerksom på hos en hytteeiger som tilbringer mye tid med svenske hyttenaboer. Det er visstnok umulig å mms fra en norsk ice-mobil til en utenlandsk mobil. Så hvis du har tenkt å spamme dine svenske hyttenaboer med nusselige kattebilder på mms, så er ice ikke for deg.

Denne begrensningen påvirker ikke meg, så jeg fortsetter fornøyd med ice-abonnement.

Anonymkode: 64bb2...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest #Rasshøl
1 time siden, Husholdning1 skrev:

Selvsagt skal jeg gjøre det. Jeg kan ikke basere meg på tvilsomme påstander som er langt fra egne erfaringer.

Driter vel jeg i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, #Rasshøl skrev:

Hvor bor du da?

Anonymkode: 27a51...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...