Gå til innhold

Skole/barnehagevegring ved samlivsbrudd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

To av mine tre barn har fått vegring for skolen /barnehagen i kjølvannet av samlivsbrudd. 

Det er en daglig kamp å få de avgårde. De har mye "vondt i magen" (psyko somatisk, har vært hos lege) og vil helst være hjemme med mamma (enda jeg er sammen med dem 90% av tiden). 

Hvordan går jeg frem for å få hjelp til dette? Jeg gråter hver morgen fordi barna har det vondt, og fordi jeg stadig må holde meg hjemme fra jobb pga dette. Noen råd?? Det mest krevende er barnet i barnehagen (4). H'n nekter å gå, selv når favoritt aktivistene skal skje...

Desperat etter hjelp. 

Anonymkode: a1683...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

DU gråter hver morgen? Det forstod jeg ikke. 

Anonymkode: ffff8...67a

Ja jeg gråter selvsagt over at DE gråter og har det vondt. Bare en måte å si det på...

(...alt man skal henge seg opp i...😳)

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg gråter selvsagt over at DE gråter og har det vondt. Bare en måte å si det på...

(...alt man skal henge seg opp i...😳)

Ts

Men viser du dem dette? I så fall forsterker du problemet enormt... 

Barnet bestemmer ikke om det skla i barnehagen eller ikke. Møt barnet på følelsen om at det heller vil være hjemme, men forklar at du må på jobb (du må jo det, du kan ikke være hjemme pga dette!), og at det er lov å savne mamma, men ha det fint i barnehagen, vi sees etterpå. Avtal med ansatte i bhg om hvordan dere gjør avskjeden. 

Det er ikke unormalt at barna reagerer etter samlivsbrudd, men man bør jobbe hardt for å opprettholde det normale i det unormale! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...