AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #1 Skrevet 20. november 2019 Vi har avtalt at alle familier tar med en matrett hver, også ordner «juleteamet» som består av foreldrene til halve klassen med kaker og kaffe/ te. Hvordan organiserer dere mat/ kaker på juleavslutninger? Hvilke matretter passer å ta med på en juleavslutning? Anonymkode: e7843...c77
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #2 Skrevet 20. november 2019 Her tar jenteforeldrene med mat og gutteforeldrene drikke, i fjor var det motsatt. Anonymkode: 2106c...fa2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #3 Skrevet 20. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her tar jenteforeldrene med mat og gutteforeldrene drikke, i fjor var det motsatt. Anonymkode: 2106c...fa2 Kan jeg spørre hva som er vanlig å ta med av mat/ retter? Anonymkode: e7843...c77
solmåneogstjerner Skrevet 20. november 2019 #4 Skrevet 20. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hva som er vanlig å ta med av mat/ retter? Anonymkode: e7843...c77 Det kommer jo helt an på hva som er avtalt (Hva du har fått beskjed om...). Vi får enten forholdsvis detaljert beskjed om hva vi skal ha med, eller så skriver vi i Facebook gruppa hva vi tar med. Så kan andre se det og velge noe annet. Vanlig: kaker, pastasalat, karbonader, kylling, brød og smør, drikke osv osv. Dere må jo ha et visst system på dette slik at det blir en noenlunde grei fordeling av retter. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #5 Skrevet 20. november 2019 Pizzasnurrer. Wraps. Kanelsnurrer. Muffins. Rundstykker. Pepperkaker. Anonymkode: 1038a...3e8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #6 Skrevet 20. november 2019 4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Det kommer jo helt an på hva som er avtalt (Hva du har fått beskjed om...). Vi får enten forholdsvis detaljert beskjed om hva vi skal ha med, eller så skriver vi i Facebook gruppa hva vi tar med. Så kan andre se det og velge noe annet. Vanlig: kaker, pastasalat, karbonader, kylling, brød og smør, drikke osv osv. Dere må jo ha et visst system på dette slik at det blir en noenlunde grei fordeling av retter. Hittil har vi bare fått beskjed om å ta med en matrett hver. Det er mulig at klassekontakten sender ut en mail og spør hva hver og en skal ta med. Anonymkode: e7843...c77
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #7 Skrevet 20. november 2019 Takker for tipsene forresten! Anonymkode: e7843...c77
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #8 Skrevet 20. november 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hva som er vanlig å ta med av mat/ retter? Anonymkode: e7843...c77 Kaker, påsmurte rundstykker, pizzaboller, frukt, kjeks, gjærbakst, er det mest vanlige. Drikke er kaffe, brus og saft. Anonymkode: 2106c...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #9 Skrevet 20. november 2019 Vi har heldigvis ikke fått beskjed om å ha med dette! 😃 Anonymkode: 58f1e...897
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #10 Skrevet 20. november 2019 Her ville jeg bedt om klarere retningslinjer. Om alle tar med en rett, risikerer man aaaaalt for mye mat, og gjerne helt skjevfordelt mat. Ti sjokoladekaker og ingen middagslignende mat, osv. Første fn-dagen i bhg til eldsten tok alle på avdelingen med hver sin langpannekake... for å si det sånn: det var "litt" til overs... når hvert barn kom med 1-2 voksne, og det da var 1 hel langpanne pr 1-2 person. Jeg tar alltid kontakt og mer om info, for om man bare sitter og venter, får man som regel ikke svar på det man lurer på. Anonymkode: 67cca...839
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #11 Skrevet 20. november 2019 Vi får som regel beskjed om å ta med litt mat til fellesbord, uten at dette er presisert nærmere. Har aldri opplevd at det ikke har fungert. Er det en julefrokost, er det som regel mest påsmurte rundstykker etc, mens det gjerne er en del kaker dersom det er etter skoletid/kveldstid. Nå sist hadde vi et arrangement på kveldstid for hele trinnet, og da var det alt fra salater og påsmurte skiver til boller, fruktfat og kjekspakker. De fleste kommer ikke for matens skyld, så det meste duger helt fint! Anonymkode: ec6b7...3eb
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #12 Skrevet 20. november 2019 Hos oss pleier det å være pizzasnurrer,lefseruller,div gjærbakst,påsmurte rundstykker,pastasalat,vårruller,stekt ris. Stekt ris forsvant først😊Av kaker er det langpannekaker,lapper/vafler,gele i porsjonsstørrelser og frukt. Anonymkode: 5ec7f...d54
T-Rex Skrevet 20. november 2019 #13 Skrevet 20. november 2019 Dere kødder nå? Jeg er barnløs, så jeg vet ikke. Men det var da aldri noe sånt i hine hårde, den gangen det faktisk fantes mange husmødre. Så dette må være tull? 2
vscare Skrevet 20. november 2019 #14 Skrevet 20. november 2019 1 minutt siden, T-Rex skrev: Dere kødder nå? Jeg er barnløs, så jeg vet ikke. Men det var da aldri noe sånt i hine hårde, den gangen det faktisk fantes mange husmødre. Så dette må være tull? Vet ikke hvordan det var for 30+ år siden, men da jeg var i barnehagealder/barneskolealder for 20 år siden så var det akkurat samme opplegget, så helt nytt er det neppe😅 For å svare på spørsmålet til TS: Jeg har ikke barn selv, men har mange kolleger og venner som har, og jeg har oppfattet at matretter det ofte går i på slike arrangementer er forskjellige typer salater (pastasalat, brokkolisalat, potetsalat, vanlig grønn salat, etc.), foccacia, innbakte pølser, rundstykker med diverse pålegg, kjøttboller i tomatsaus, lefseruller med spekeskinke eller røykelaks, minipizzaer eller pizzasnurrer, fylte horn, fruktspyd, og grønnsaker og dipp! 3
T-Rex Skrevet 20. november 2019 #15 Skrevet 20. november 2019 (endret) 2 minutter siden, vscare said: Vet ikke hvordan det var for 30+ år siden, men da jeg var i barnehagealder/barneskolealder for 20 år siden så var det akkurat samme opplegget, så helt nytt er det neppe😅 Milde himmel! Er det rart folk blir utbrent, og må gå ned i stillingsprosent! (Ja, jeg er gammel.) Endret 20. november 2019 av T-Rex 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #16 Skrevet 20. november 2019 Eneste vi har er at vår klasse skal ha med så og så mye av alt, og så må man skrive hva man skal ha. F. Eks neste arrangement trengs 100 boller (20 pr brett = 5 brett) 3 langpannekaker 4 middagsretter 5 kanner kaffe 3 brett smurt pålegg (bare eksempel, så ikke tenk på antall), så svarer folk, 1 øangpannekake f. Eks eller 1 brett boller osv). I bhg var det påmeldingssliste. Både for å se hvor mange som kom og hvem som tok med hva (ikke veldig spesifikt hva, men sånn at man så det ikke krasjet og alle tok med hver sin sjokoladekake). Klassen har også spesifikt bedt om å sende med at hver elev har fått lapp med helm,, dere tar med eggerøre til 6 personer, eller 2 pk pålegg (lærerne ville ha påskelunsj med elevene og spurte klassen om det ville være med på det). Alt av mat barn flest liker tar vi med på avslutninger. Anonymkode: 04dd9...e94
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #17 Skrevet 20. november 2019 Vi har julefrokost der alle foreldre tar med pålegg. Og til juletrefest får halve beskjed om søtmat, og halve saltmat. Anonymkode: 08d18...fb6
solmåneogstjerner Skrevet 20. november 2019 #18 Skrevet 20. november 2019 3 timer siden, T-Rex skrev: Dere kødder nå? Jeg er barnløs, så jeg vet ikke. Men det var da aldri noe sånt i hine hårde, den gangen det faktisk fantes mange husmødre. Så dette må være tull? Sånn er det. Og ja, det var ikke slik da jeg var liten. Det har mamma ihvertfall ikke opplevd heller. Hun er overrasket over alt styret som har kommet etterhvert. Mange flere samlinger og mer mas om alt man skal ha med.
Rararara Skrevet 20. november 2019 #19 Skrevet 20. november 2019 mon erfaring er at det som det går mest av er mat det er lett å spise uten bestikk. Pizzasnurrer, lefser, påsmurt osv. Jeg har vekslet mellom pastasalat, karbonadesmørbrød (varme), pizzasnurrer (ble veldig kjapt tomt). En gang feilberegnet jeg tiden helt og måtte ta med en pizza fra pizzarestaurant. Mulig noen hevet øyebryn av det, men den forsvant meget kjapt den også. Hos oss tar vi med det vi vil, men tenker at de fleste ikke har rukket middag.
Arkana Skrevet 20. november 2019 #20 Skrevet 20. november 2019 Her tar jenteforeldrene med kake og gutteforeldrene en liten premie til loddtrekningen, og så er det omvendt på sommeravslutningen. Alle tar med drikke, glass og tallerkener til seg/sin familie og rydder opp etter seg selv etterpå. Enkelt og veldig greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå