Gå til innhold

Cellulitter fra helv&#" - HJELP?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at mange har det og at man bare bør leve med det, men når de forplanter seg mer enn noe annet på jorda så må noe gjøres 😮  Jeg har gått fra å ha noen få cellulitter på låra å rumpa til MYE. De har også forplantet seg opp på magen og til og med på armene. Det er så stygt at jeg gruer meg til sommeren, det har aldri vært så ille som nå. 

Er det noen som har erfart noe som helst som virker? Jeg har vurdert å forsøke anticellulitt vakum apparat, noe liknende denne https://www.ludostore.no/anti-cellulitt-vakuumterapi-apparat.html?gclid=Cj0KCQiA5dPuBRCrARIsAJL7oeiINgOg7fdJsABTV4Ez33VDOkS4tnpN8pSnxHL1gbSLmGjvpZC-sH8aAvf-EALw_wcB

Jeg har en kontorjobb hvor jeg sitter mye, men går noen turer med hunden hver dag. Ikke at det blir mye trening av det for han stopper mer enn han går.... Har investert i en tredemølle og har booty builder strikker og matte som jeg kan trene med.

Er det styrketrening som er best eller er det en kombinasjon? 

Når det gjelder mat så skal jeg bli flinkere på hva jeg faktisk putter i meg og spise mer grønt og drikke mer vann. 
Jeg drikker en del kaffe og elsker farris. Har hørt at kullsyre ikke er spesielt bra, stemmer det? 

Tar i mot alle tips og råd og ønsker dere en fin dag 🙂 

 

 

Anonymkode: 9b438...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her, beklager med denne ble nok lagt på feil tråd. Får ikke endret den selv siden jeg skriver som anonym. Flott om noen flytter den til rett tråd. 

Anonymkode: 9b438...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som hjelper er å gå ned i vekt og trene. Cellulitter kommer pga fett som stikker ut gjennom bindevevet på en måte. Mindre fett betyr mindre cellulitter. Tørrskrubbing av området med typ skrubbe-vott hjelper midlertidig, så du kan jo skrubbe deg selv hver dag gjennom sommeren. Stimulerer bindevev og jevner ut fettet visstnok. 

Eller så kan du tenke på at de fleste damer får cellulitter og kose deg i sola. 

Anonymkode: ecf04...ee8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ille er dette problemet? Kunne du funnet et bilde av omtrent hvordan det ser ut på henholdsvis underkropo og armer?

Vanlige cellulitter kan man ikke gjøre så mye med, men i noen tilfeller kan det tyde på sykdom og da finnes det hjelp å få for å hindre det i å utvikle seg videre. 

Anonymkode: 668dd...f23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er det som hjelper. Jeg hadde og har ennå noe på når og rumpe. Har trent i rundt et halvt års tid, og begynner å ta mer form. Gått fra Large til Small og cellulittene er snart borte. 

Anbefaler rett og slett styrketrening og kardio.

Anonymkode: cd4e0...a47

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 20.11.2019 den 18.59, AnonymBruker skrev:

Trening er det som hjelper. Jeg hadde og har ennå noe på når og rumpe. Har trent i rundt et halvt års tid, og begynner å ta mer form. Gått fra Large til Small og cellulittene er snart borte. 

Anbefaler rett og slett styrketrening og kardio.

Anonymkode: cd4e0...a47

Takk for svar. Hvor ofte og mye trente du styrke og cardio? Trente du dette samme dager, eller delte du det opp? 

Anonymkode: 9b438...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser du skriver at du drikker kaffe og farris, jeg fikk MYE mindre cellulitter ved å kutte ut pepsi max og kaffe. Så fikk vi soda streamer og jeg fikk cellulittene tilbake, kullsyre er jo karbohydrater.

 

Anonymkode: 2fc01...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre man er så overvektig at man har delvis ødelagt hudens elastisitet så kan det absolutt fikses. Jeg har sett det selv.

Men det finnes ingen quick fix. Det er ikke noe man kan drikke, en spesiell øvelse man kan gjøre en gang i blant eller en type massasje eller lignende. 

Det det krever er en livsstilsendring. Styrketrening, bra kosthold sammensatt med fokus på endring av kroppssammensetning. Overflødig fett må slankes bort, og musklene må øke i størrelse for å stramme opp - spesielt om huden er noe slappere enn før. Er huden for slapp kan det bli veldig vanskelig uansett.

Ting som kan hjelpe i prosessen, men som har liten til ingen effekt alene er:

- hyppig og kraftig massasje av problemområder

- drikke rikelig med væske

- muligens enkelte kremer, skeptisk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser du skriver at du drikker kaffe og farris, jeg fikk MYE mindre cellulitter ved å kutte ut pepsi max og kaffe. Så fikk vi soda streamer og jeg fikk cellulittene tilbake, kullsyre er jo karbohydrater.

 

Anonymkode: 2fc01...a50

Kullsyre er karbondioksid i vann og har ingenting med karbohydrater å gjøre. Da ville sukkerfri brus vært en selvmotsigelse.

Koffein og brus har neppe noen stor påvirkning i seg selv. Koffein kan nok ha en positiv effekt så lenge man drikker rikelig med væske da det er vanndrivende og vann på feil sted er en del av problemet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange merkelige uvitende svar 😂🙈

Anonymkode: 4ac35...836

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke heller jobbe med selvbildet?

Anonymkode: 92b35...113

Ja, og ignorere alle mulige tegn på en usunn livsstil... 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Hvor ofte og mye trente du styrke og cardio? Trente du dette samme dager, eller delte du det opp? 

Anonymkode: 9b438...9d5

Hei igjen. Jeg trener 5 ganger i uka (det er litt mye, men en av dagene er aktiv restitusjon). 

Jeg har bein mandag, overkropp tirsdag, svømming (aktiv restitusjon) onsdager, løper intervall torsdag og tar bein igjen fredag. 

Grunnen til at jeg har mye styrke er på grunn av overvekt. Jeg ønsker å unngå mye ekstra hud, så unngår for mye kardio fordi jeg da går fortere ned i vekt. Merker allerede at jeg har en del ekstra hud på magen (graviditet og overvekt....), og vil minimere etterslep av hud på sikt. 

Anonymkode: cd4e0...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...