AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Som en kvinne med utseendet med meg, har jeg merket at menn fra litt høyere sosial klasse har vært interessert. Jeg har vanket litt med de folka, og også blitt "kjent" med kvinner oppvokst i de miljøene. Men jeg merker at jeg ikke trives. Ikke at de var ufine mot meg, men hadde likevel en følelse av å være hun "mindreverdige" som prøvde å snike seg oppover på den sosiale rangstigen. Kvinnene gikk med chanelvesker, nyeste iphone, jakker til kanskje 8000 og generelt dyre klær, restylane i leppene og fine leiligheter. Reiste på masse dyre feriereiser og snakket dritt om hverandre når de var borte fra hverandre. Mennene? Ikke at de SA det, men jeg var redd for at kompisene skulle si sånne ting som at "funnet henne på brukthandelen eller?" Jeg har ikke gjort noe med utseendet mitt. Jeg er redd for å ha fulle skap hjemme så jeg går ikke i splitter nye klær. Men jeg følte meg nesten ustelt, som en uteligger ved siden av. Jeg likte heller ikke måten de kunne behandle folk på eller måten de så på arbeiderklassen...slik som jeg er fra. Jeg merker at jeg trives best der jeg kan være litt den som arbeider, og ikke den som kommanderer osv. Er jeg sær? jeg ble bare ikke lykkelig av å sitte i flotte restauranter hele tiden mens folk arbeidet for meg. Han betalte alt liksom og jeg skulle også få taxi i stedet for kollektivtransport 😛 Anonymkode: 06cc5...c2a 7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Snork Zzzz.. Anonymkode: fbf86...afc 18
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 Dette høres ikke som folk høyt oppe på den sosiale rangstigen, dette høres ut som folk med masse penger. Sånne med mange ting og tomme bokhyller. Det er ok det, men det er ikke som at økonomisk kapital er den eneste som avgjør hvor man er statusmessig. I mange miljøer vil disse bli ansett som å være harry. Anonymkode: 9d72c...c12 29
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 Du er ikke sær ts. Man merker det på sossene at de ser ned på de med mindre penger enn de selv. Og de ser ned på de som ikke bor i sossestrøk og byer. Anonymkode: e4e8c...4cd 8
Tomina Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 Like barn leker best, finn deg andre å henge sammen med, noen som du ikke kjenner deg underlegen. 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #6 Skrevet 19. november 2019 Ler meg skakk av slike folk. Føler meg 1000 x rikere enn dem, på helt andre verdier enn penger. Så nei, jeg kunne ikke hatt en slik omgangskrets. Hadde nok ikke klart å skjule hvor oppgitt jeg hadde blitt av dem. Anonymkode: 1b224...7d8 3
SoWhat? Skrevet 19. november 2019 #7 Skrevet 19. november 2019 Ikke alle er som de du beskriver her! Det er Ikke så vanlig med et så dårlig miljø at de også baksnakker hverandre. De du beskriver fins da, men ikke tenk at alle med mye penger er sånn. Høres ut som om du har vært i et ungdomsmiljø av bortskjemte og uoppdragne unger fra Bærum 😄 for der forekommer slikt 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #8 Skrevet 20. november 2019 De ha kanskje lommeboka full, men hjernen er tom... Anonymkode: 77db4...d71 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #9 Skrevet 20. november 2019 Du høres egentlig ganske fordomsfull ut ts Anonymkode: e727c...b09 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #10 Skrevet 20. november 2019 Jeg klarer fint å tilpasse meg all slags folk, og tenker ikke/henger meg ikke så mye opp i om det er sosser eller annet... Anonymkode: c2bab...0b3 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #11 Skrevet 20. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres egentlig ganske fordomsfull ut ts Anonymkode: e727c...b09 Det er det du som gjør, slik du sitter der og dømmer et menneske på internett som du kun har lest ett innlegg fra. Anonymkode: c0795...6a4 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #12 Skrevet 20. november 2019 Synes slike folk er harry og uinteressante, å flashe penger er bare harry. (Og nei er ikke misunnelig, er vokst opp med penger og har kjøpt bolig uten å ta opp lån + har masse penger på konto som forskudd på arv). Men vennene mine kommer fra overalt og går ikke rundt og tror jeg er bedre enn andre fordi jeg har penger. Anonymkode: 261aa...4e4 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #13 Skrevet 20. november 2019 Jeg liker folk som er genuine, ærlig og ekte. Som setter pris på de samme tingene som meg. Så for min del, uten å dømme, tror jeg ikke jeg hadde passet inn med «fiffen» Jeg tror det er helt andre verdier som blir satt pris på der enn hva jeg ser på som verdifullt. Jeg får energi av positive mennesker, som setter pris på de små tingene, som ikke bryr seg om status og penger, men som ser større verdi i å glede andre enn å ha mest mulig selv. Liker interessante litt alternative mennesker. Spirituelle, med godhet og omtanke for verden og menneskene rundt seg. Anonymkode: 97840...031 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #14 Skrevet 20. november 2019 Høres ut som en trolletråd inspirert av Exit. Slike statusmiljø lever sitt eget liv, best å la de holde på. Penger ødelegger stadig flere i landet. Den sunne jordnære nordkvinnen er det ikke mange igjen av. Anonymkode: c5d08...cfc 4
Gjest O.G. Skrevet 20. november 2019 #15 Skrevet 20. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som en trolletråd inspirert av Exit. Slike statusmiljø lever sitt eget liv, best å la de holde på. Penger ødelegger stadig flere i landet. Den sunne jordnære nordkvinnen er det ikke mange igjen av. Anonymkode: c5d08...cfc Mens det liksom er flust av jordnære nord menn?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #16 Skrevet 20. november 2019 42 minutter siden, O.G. skrev: Mens det liksom er flust av jordnære nord menn? ‘Det er ikke så mange kvinner som bare godtar alt lenger....og de som gjør det vil ikke ha meg, eller jeg vil ikke ha dem’ Anonymkode: 36a6f...2e8
Gjest O.G. Skrevet 20. november 2019 #17 Skrevet 20. november 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: ‘Det er ikke så mange kvinner som bare godtar alt lenger....og de som gjør det vil ikke ha meg, eller jeg vil ikke ha dem’ Anonymkode: 36a6f...2e8 Og godt er det. Veike menn som deg fortjener ikke noe dame.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #18 Skrevet 20. november 2019 Kjenner meg litt igjen i deg ts. Jeg har også bra utseende og bra jobb. Utad kan folk tiltrekkes meg. Men jeg liker ikke overfladiske folk og folk som liker å vise at de har penger.. folk som ser litt ned på andre. Jeg trives rett og slett ikke sammen med de. Derfor har jeg venner som jeg kan være meg selv sammen med. Der vi kan snakke om livet og om nære ting. Jeg vil at folk skal like meg for den personen jeg er.. ikke fordi jeg er gift med mannen min, fordi barna er flinke i idrett eller fordi jeg er pen eller har en bra jobb. Flott hus og bil osv. Jeg er oppvokst i en jordnær familie med beina godt plantet på jorda. Og slik vil jeg ha det Anonymkode: 1e153...37b
I Grosny Skrevet 20. november 2019 #19 Skrevet 20. november 2019 (endret) 12 timer siden, O.G. skrev: Og godt er det. Veike menn som deg fortjener ikke noe dame. Det var da voldsomt til nedlatende holdning mot veike menn. Jeg begynner å bli ganske lei av denne negativiteten mot de som er stygge, feite, veike og sånn, og særlig menn får null respekt hvis de framstår veike. Menn har også rett til å være seg selv, veik eller sterk, pen eller stygg. Endret 20. november 2019 av I Grosny 1
Gjest O.G. Skrevet 21. november 2019 #20 Skrevet 21. november 2019 9 timer siden, I Grosny skrev: Det var da voldsomt til nedlatende holdning mot veike menn. Og det har du et problem med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå