Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi satt å hadde pause og hun snakket om at hun skulle hatt seg noen nye bukser men at hun aldri fant noen som satt pent og at størrelsene var blitt så små. Jeg ga henne noen tips ang butikker hun burde sjekke ut og hun takket for det. 

Så sa jeg at jeg på min side hadde problemer med at buksene ble posete på meg (er tynn og så og si null former :(

Og da avbryter hun meg og sier: "HUFF JA DET MÅ VÆRE FÆLT Å VÆRE TYNN DU!!!!" 

Jeg ble helt satt ut og visste ikke hva jeg skulle si. For meg er det er problem å være for tynn ja, men hun opplevde vel at jeg gne det inn at hennes bukser ble for små, jeg aner ikke.. 

Men gjorde jeg noe galt i å nevne det? 

Anonymkode: d72c2...49f

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er mye mer press og negativitet knyttet til å være feit enn å være tynn. det er sårt for mange.

Anonymkode: e82c3...e13

• Liker 18
Skrevet

Hvis du tok det opp akkurat samtidig, så kan jeg forstå at hun nok følte seg litt såret av kommentaren din - er man litt stor ser man ikke at det kan være ulemper ved å være tynn, og hun følte det nok som en slags skryt eller noe.

Galt av deg? Nei, egentlig ikke, men timingen var kanskje ikke den beste?

• Liker 9
Skrevet

Det er tydeligvis et sårt tema for henne da, det er ikke enkelt å være en av dem som vanlige størrelser ikke passer!

Anonymkode: 0ab96...9c3

• Liker 5
Skrevet

Du har da for faen lov til å utrykke dine egne frustrasjoner på lik linje som henne. Folk ass, som om vi tynne ikke har lov til å klage i det hele tatt. Å være tynn er ikke alt her i livet. Makan.

• Liker 21
Skrevet

Hun tok det nok i verste mening, slik man noen ganger gjør. Det du mente, ble nok oppfattet annerledes. Sånt skjer.

Anonymkode: 33b31...c53

• Liker 5
Skrevet

Jeg mener at det ikke var galt av deg å si det. At du nevnte at du ikke hadde noen former reduserte også at kommentaren din bar preg av å såre henne eller skryte. 

Jeg er også ganske tynn, men har fettet på de ''rette'' plassene for å si det sånn. Trener ikke, men får høre hele tiden at jeg ser trent ut. Personlig bryr jeg meg ekstremt lite om kropp og har aldri blitt påvirket av sosiale medier eller reklamer. Ikke noe som opptar meg mye i hverdagen. Hadde en psykisk lidelse for noen år siden, og gikk en periode i gruppebehandling. Da fikk jeg høre av en i gruppen at ''Ja, kan ikke forstå hvorfor du er her. Du er så tynn og pen''. Personen som sa det var 40 år, og hadde 3 barn. 

Min erfaring er at folk tenker mye på hvordan kroppene til andre ser ut og sammenligner seg. Selv var jeg veldig isolert frem til universitetet, så da jeg endelig kom meg ut blant mennesker ble jeg veldig overrasket over at det var så mye fokus på dette. Jeg var veldig deprimert på den tiden og følte ikke jeg hadde noe i livet. Virker som enkelte tillegger andre å være suksessfull fordi de er tynne. Jeg synes det er ekstremt rart. 

Anonymkode: 465be...eaa

• Liker 2
Skrevet

Ikke tenk på det. Dama syns synd på seg selv fordi hun har lagt på seg. Det går over.

Anonymkode: ffe92...a2c

• Liker 2
Skrevet

Den kommentaren kan vel oppleves som et stikk hvis man ikke er gode venner.. 

Anonymkode: 602c5...7b4

• Liker 2
Skrevet

Er tynn selv og må si jeg ikke har problem med å finne bukser som passer, så syntes kommentaren din kan lett oppfattes som frekk selv om den ikke var ment sånn

Anonymkode: 7f3d9...c11

• Liker 4
Skrevet

Oops, det var strengt tatt feil tidspunkt å klage over posete bukser på. 🤭

Anonymkode: 29248...562

• Liker 4
Skrevet

Feite jævler 🤣

Anonymkode: 1b140...22a

• Liker 2
Skrevet (endret)

Veldig frekt av henne å glefse til deg, når du kun forsøkte å vise forståelse/vise frustrasjon fra din side også. Du gjorde ikke noe galt i å nevne det - du kunne ikke forutse at hun kom til å være følsom. Det at hun reagerte på den måten, er en refleksjon over at hun har lav selvtillit. Når man har lav selvtillit, så er det vanlig å anta at andre har negative intensjoner mot oss, rettet mot usikkerhetene våre, eller å simpelt bare ta seg nær av kommentarer man ellers ikke ville reagert på om usikkerheten ikke var der. 

I tillegg tror jeg hun forstår ganske godt selv at du ikke mente noe med kommentaren, men likevel valgte å la seg styre av følelsene sine og glefse til deg. Det er ikke akkurat sånn man skal oppføre seg mot folk på arbeidsplassen, da man helst vil initiere så lite konflikt som mulig. Irrasjonelt av henne.

Jeg vil også si at det er hyklersk av henne å tilby lite forståelse for kroppskomplekser forbundet med tynnhet. Det er ganske old fashion å tenke at kun store folk kan ha kroppskomplekser.

Endret av simsmachop
  • Liker 2
Skrevet

Du sa ikke noe galt. Hun som tar alt i verste mening og koker suppe på spiker. Skit i det og gå videre. Man klarer ikke gjøre alle tillags hele tiden. 

Anonymkode: dc34c...96b

• Liker 1
Skrevet
På 19.11.2019 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Vi satt å hadde pause og hun snakket om at hun skulle hatt seg noen nye bukser men at hun aldri fant noen som satt pent og at størrelsene var blitt så små. Jeg ga henne noen tips ang butikker hun burde sjekke ut og hun takket for det. 

Så sa jeg at jeg på min side hadde problemer med at buksene ble posete på meg (er tynn og så og si null former :(

Og da avbryter hun meg og sier: "HUFF JA DET MÅ VÆRE FÆLT Å VÆRE TYNN DU!!!!" 

Jeg ble helt satt ut og visste ikke hva jeg skulle si. For meg er det er problem å være for tynn ja, men hun opplevde vel at jeg gne det inn at hennes bukser ble for små, jeg aner ikke.. 

Men gjorde jeg noe galt i å nevne det? 

Anonymkode: d72c2...49f

Kanskje litt dårlig timing av deg 🙈 Litt sånn "jeg har ingen venner jeg" , ah så kjipt, jeg selv har egentlig altfor mange venner, det er faktisk litt stressende til tider. Spesielt hvis du ikke er en god venninne, så forstår jeg at hun oppfattet det litt frekt/ irriterende. Reaksjonen hennes var dog helt overkill.

Noe galt har du jo ikke gjort - bare litt dårlig timing å ta opp problemet ditt når det er den nøyaktige motsatsen til hennes problem. Tror ofte det kan oppleves litt kjipt/kleint av den andre. 

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke sosialt akseptabelt å klage over at man er for tynn. 

Vi kan være enige i at det er idiotisk. Men slik er det. Så om man vil bli sett på som sosialt oppegående dropper man slike kommentarer. 

I alle fall når kommentaren kommer som motsvar til en "tykk" diskusjon. Merkelig å reagere som henne, men hun og alle rundt dere ville uansett tenkt sitt når du klarer å si noe slikt. 

Anonymkode: 04ce8...08f

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er tynn selv og må si jeg ikke har problem med å finne bukser som passer, så syntes kommentaren din kan lett oppfattes som frekk selv om den ikke var ment sånn

Anonymkode: 7f3d9...c11

Og du er tynnest i verden du da, kanskje?

Anonymkode: ab964...439

Skrevet

Jeg synes ikke problemet ditt er mindre verdt enn problemet hennes. Men du bæsja på leggen her, ser du ikke det? Hun har nettopp snakket om at hun sliter med å finne bukser fordi hun har lagt på seg, og du parerer med at du er for tynn? Ser du ikke at du la stein til byrden her? 

Eksempelet med for få/for mange venner over her var faktisk veldig bra. Jeg tviler ikke på at du sliter med å finne bukser, men lær deg når det er greit å klage over det, da. 

Anonymkode: 666b9...097

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du er tynnest i verden du da, kanskje?

Anonymkode: ab964...439

Her har vi et godt eksempel på "problemet" i tråden ;) 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke problemet ditt er mindre verdt enn problemet hennes. Men du bæsja på leggen her, ser du ikke det? Hun har nettopp snakket om at hun sliter med å finne bukser fordi hun har lagt på seg, og du parerer med at du er for tynn? Ser du ikke at du la stein til byrden her? 

Eksempelet med for få/for mange venner over her var faktisk veldig bra. Jeg tviler ikke på at du sliter med å finne bukser, men lær deg når det er greit å klage over det, da. 

Anonymkode: 666b9...097

TS har ikke "bæsja på leggen". Å være tynn kan være akkurat like frustrerende som å være feit, det er bare ikke sosialt akseptert, fordi det er så mange overvektige som er misunnelige og tror det er helt himmelsk å være formløs som en spiker. 

Jeg var tynn og skranglete da jeg gikk på barneskolen, og jeg hadde KJEMPE komplekser for det, nettopp fordi det var sosialt akseptert å kommentere tynne barn. Typ: "Får du ikke mat hjemme?", "Du ser syk ut" og "Nå må du se til å ete, jente!". De samme folkene ville aldri bedt en overvektig unge om å spise mindre. Det tok mange år før jeg var komfortabel med kroppen min, og jeg mistet nesten karakteren i gym fordi jeg skulket så mye for å slippe fellesdusjen. 

En feit person kan slanke seg. En person som er for tynn kan ikke "bare" spise mer og vipps så har de former. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...