Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har hatt arbeidstrening via NAV og vil fortelle litt om prosessen rundt det hele? Måtte du skaffe praksisplass selv, og hvordan gikk du i så fall fram? Fikk du stønad i form av tiltakspenger? 

Anonymkode: c7b18...404

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har hatt arbeidstrening via NAV og vil fortelle litt om prosessen rundt det hele? Måtte du skaffe praksisplass selv, og hvordan gikk du i så fall fram? Fikk du stønad i form av tiltakspenger? 

Det er fleksibelt og avtales gjerne individuelt. Er du i tiltak har du antakeligvis en veileder, og denne kan søke for deg, og du kan søke bedrifter selv. Jeg har ikke tiltakspenger fordi jeg har en annen stønad. Men du kan sjekke om du har rett til tiltakspenger.

Anonymkode: 0e624...124

Skrevet

Hvordan går man fram hvis man skal søke selv? Blir det som å skrive en slags åpen søknad? 

Skrevet

Lurer litt på drt samme. Er selv søkt inn på ARR via nav. Er det dette du er på å?

Anonymkode: 1ce39...edb

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer litt på drt samme. Er selv søkt inn på ARR via nav. Er det dette du er på å?

Jeg og min veileder har snakket om at arbeidstrening kanskje kan være et alternativ å sjekke ut nærmere over nyttår, men ingenting bestemt sikkert enda. Så er derfor jeg er litt nysgjerrig på hvordan dette foregår, hva man selv må gjøre i forbindelse med dette osv. 

Ts

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke ARR for min del nei, da jeg ikke har noen helsemessige "issues" som må tas hensyn til/tilrettelegges for. 

Ts

Skrevet

Jeg måtte finne arbeidssted selv, det måtte alle fikk jeg beskjed om. Spurte da et sted jeg ville jobbe, om de hadde mulighet til å ta meg inn på arbeidstrening. Så ga jeg kontaktinformasjon til veileder som da ringte og snakket med arbeidsgiveren. Så skrev vi avtale (skjema ligger på nav.no) og leverte det til veileder. Jeg hadde dagpenger den første mnd, så gikk jeg over på tiltakspenger for dagpengeperioden min var over.

Jeg fikk jobb der etterpå.

Anonymkode: 37bc4...a97

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte finne arbeidssted selv, det måtte alle fikk jeg beskjed om. Spurte da et sted jeg ville jobbe, om de hadde mulighet til å ta meg inn på arbeidstrening. Så ga jeg kontaktinformasjon til veileder som da ringte og snakket med arbeidsgiveren. Så skrev vi avtale (skjema ligger på nav.no) og leverte det til veileder. Jeg hadde dagpenger den første mnd, så gikk jeg over på tiltakspenger for dagpengeperioden min var over.

Jeg fikk jobb der etterpå.

Anonymkode: 37bc4...a97

Møtte du opp personlig på det aktuelle stedet eller tok du kontakt skriftlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...