AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #41 Skrevet 19. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis de skal selge om 10-15 år så er det nok mange som ikke hadde turt å kjøpe et hus med 4-5 gamle bad. Det er dyrt nok å pusse opp 1-2 bad. Anonymkode: 6f899...2c1 Vi skal ikke selge. Vi skal bo der. Dette blir et hus på tomten til mine foreldre, så vi kommer ikke til å selge. ts Anonymkode: 95746...b21 1
Eikenøtt Skrevet 19. november 2019 #42 Skrevet 19. november 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ofte besøk og de overnatter ofte. Barna hadde jo greid å dele bad nå, men om noen år blir de tenåringer og da er det jo veldig greit å slippe å dele. vi tenker å ha ett gjestedo rett ved inngangen. Og ett gjestebud i hovedetasjen. ts Anonymkode: 95746...b21 Det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor det skulle være så galt for barna å dele? De bruker jo ikke badet samtidig? Og skulle det være krise og de begge MÅ dusje NÅ har dere jo et vanlig gjestebad også? Tenker det er helt unødvendig med et bad til hvert barnerom. (for ikke å snakke om at de ikke skal bo hjemme de neste 20 årene heller) 8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #43 Skrevet 19. november 2019 Så mange bad hadde jeg ikke orket selv om jeg var millionær😅 Et foreldrebad, et på deling til barna og et til gjestene hadde vært ok. Mange bad er tidkrevende å holde rene, selv med vaskehjelp (regn med mye større utgifter til vaskehjelp). Anonymkode: 54b34...af2 5
Ullvott Skrevet 19. november 2019 #44 Skrevet 19. november 2019 Jeg ville gått for ett bad til hvert soverom pluss gjestetoalett i tillegg hvis jeg hadde hatt råd. Skjønner ikke hvorfor så mange mener at barna absolutt må dele bad, særlig ikke siden det er en av hvert kjønn og at de snart er tenåringer. Det er ikke noe problem med renholdet heller: barna kan helt fint ha ansvar for renhold og orden på sitt eget bad fra de er 12-13 år gamle. 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #45 Skrevet 19. november 2019 Jeg bor i utlandet og her er det normen at hver soverom har tilhørende bad. Veldig deilig uten tvil. Anonymkode: a6cfd...e10 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #46 Skrevet 19. november 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal ikke selge. Vi skal bo der. Dette blir et hus på tomten til mine foreldre, så vi kommer ikke til å selge. ts Anonymkode: 95746...b21 Men da er det vel ikke noe å tenke på, greit å ha bad til barna og alle barnebarna når de kommer på besøk. Anonymkode: 6f899...2c1 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #47 Skrevet 19. november 2019 20 minutter siden, Eikenøtt skrev: Det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor det skulle være så galt for barna å dele? De bruker jo ikke badet samtidig? Og skulle det være krise og de begge MÅ dusje NÅ har dere jo et vanlig gjestebad også? Tenker det er helt unødvendig med et bad til hvert barnerom. (for ikke å snakke om at de ikke skal bo hjemme de neste 20 årene heller) Jo, de bruker badet samtidig. Vi må alle opp ca. Samtidig i hverdager. Ja, men vi har ofte overnattingsgjester. ts Anonymkode: 95746...b21
Gjest Villfisker Skrevet 19. november 2019 #48 Skrevet 19. november 2019 28 minutter siden, Ullvott skrev: Jeg ville gått for ett bad til hvert soverom pluss gjestetoalett i tillegg hvis jeg hadde hatt råd. Skjønner ikke hvorfor så mange mener at barna absolutt må dele bad, særlig ikke siden det er en av hvert kjønn og at de snart er tenåringer. Det er ikke noe problem med renholdet heller: barna kan helt fint ha ansvar for renhold og orden på sitt eget bad fra de er 12-13 år gamle. Helt enig. Ansvar for å holde rent, har de bare godt av. Har bodd mange plasser for flere år siden, og sett folk som hverken kan vaske do, eller vaske klær. Det har alle godt av å lære seg.
Kågebruker Skrevet 19. november 2019 #49 Skrevet 19. november 2019 Tøysete med så mange bad. 2 bad er nok. 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #50 Skrevet 19. november 2019 Vi har et bad per "soverom" + et gjestedo i første etasje slik at folk skal slippe å løpe rundt i hele huset for å gå på do, og et lite bad i tilknytning til "loftstua" siden vi av og til har såpass mange gjester at folk må bo der (i tillegg til at det er praktisk når folk er på takterassen og skulle slippe å gå helt ned i 1. etasje). Vi har valgt å slå sammen "barneroms-badene" da, de var små og lå vegg i vegg, for jeg synes det er greit med litt størrelse på badene og. Så hvis de får lyst å drepe meg for den avgjørelsen når de blir større så får de bare finne seg et annet rom. Men eget bad for foreldresoverommet kunne jeg ALDRI greid meg uten nå som jeg er vant til det Veldig greit å kunne rote som jeg vil ute å være redd for gjester. Vi har vaskehjelp, så det kan jo hende jeg ikke hadde vært like positiv skulle jeg vaske så mange bad på jevnlig basis. Vi bor i utlandet og her er det ganske vanlig med mange bad, men jeg syntes jo det var litt vel spesielt i starten, siden jeg kommer fra bygda der man har 1. hovedbad, 1 gjestedo og et kombinert vaskerom/bad. Anonymkode: d72c3...677 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #51 Skrevet 19. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Miljøsløseri å varme opp fem bad. Burde holde med ett bad pluss et ekstra WC. Anonymkode: 4c22c...3f0 Helt enig, kan ikke barna dele og så et til dere voksne + gjestetoalett. Hvor lenge kommer barna til å bo hjemme? Anonymkode: af7a3...fd4
Alvario Skrevet 19. november 2019 #52 Skrevet 19. november 2019 Ja, det kunne jeg veldig gjerne hatt😊 Selv har vi tre bad, og kunne gjerne hatt ett par til👌 1
Gjest theTitanic Skrevet 19. november 2019 #53 Skrevet 19. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes kanskje det er litt overflødig på barnerom, du må jo i tillegg ha ekstra do til gjester og vaskerom - kanskje i flere etasjer det også? Dessuten må du regne 200000 på et vanlig bad, så det kan også bli veldig dyrt... Til foreldresoverom og kanskje til gjesterom kan det være fint da (bortsett fra at det på gjesterommet vil bli bruk lite om dere ikke ofte har gjester). Så dette koker vel ned til begrensninger i lommebok og størrelse. Anonymkode: a9d1b...3d1 200000? Det var da billig bad. Hvor får du det til den prisen?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #54 Skrevet 19. november 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi har ofte besøk og de overnatter ofte. Barna hadde jo greid å dele bad nå, men om noen år blir de tenåringer og da er det jo veldig greit å slippe å dele. Anonymkode: 95746...b21 Er det ikke egentlig lurt at de lærer seg å ikke la skjeggstubb og sanitetsbind ligge og flyte, sånn med tanke på at de trolig skal flytte sammen med noen etterhvert? Det er ikke sikkert at de kommer til å ha eget bad da... Anonymkode: 0da73...9de 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #55 Skrevet 20. november 2019 Vi var fem stykker i familien på ett bad, da jeg vokste opp. Det gikk fint det. Hadde våre faste tider om morgenen på badet, og så skulle man sminke/pynte seg ellers, kunne man bruke rommet sitt til det. Men om du ønsker så mange bad, så kjør på! Sikkert veldig praktisk, men. Anonymkode: 88344...d9d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #56 Skrevet 20. november 2019 Personlig synes jeg det høres ganske råflott ut. To bad burde være mer enn nok. Anonymkode: 292bd...f81 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #57 Skrevet 20. november 2019 9 timer siden, theTitanic skrev: 200000? Det var da billig bad. Hvor får du det til den prisen? ?? Spørs hvor mye italienske fliser, Selvrensende boblebad, takdusj, spotter og gullkraner du skal ha så klart 😂 Spøk til side - foreldrebad er nok dyrere enn dette, mens et bade til barnerom på 3 kvm nok ikke koster så mye? 200000 er vel en ganske vanlig pris påregne i snitt. Anonymkode: a9d1b...3d1 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #58 Skrevet 20. november 2019 12 timer siden, Villfisker skrev: Enig. Tenk så å kunne vaske 40, 60, 90, syntet, og bomull samtidig. Hadde vært fantastisk. Om man driver vaskeri så ja, ellers må da storfamilier med 5 barn kunne klare seg med 2 store kvalitetsmaskiner. Vi andre fattiglus med mindre familier og færre unger klarer oss jo fint med 1 maskin. Anonymkode: 4a6f8...819 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #59 Skrevet 20. november 2019 12 timer siden, Villfisker skrev: Enig. Tenk så å kunne vaske 40, 60, 90, syntet, og bomull samtidig. Hadde vært fantastisk. Må ha en plass å henge opp alt også 😂 ikke alt som egner seg for tørketrommel heller. Anonymkode: f49c2...02d
Eikenøtt Skrevet 20. november 2019 #60 Skrevet 20. november 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, de bruker badet samtidig. Vi må alle opp ca. Samtidig i hverdager. Ja, men vi har ofte overnattingsgjester. ts Anonymkode: 95746...b21 Altså, kjør på! Det er deres hjem. Jeg synes dog det er unødvendig - de aller aller fleste husholdninger i Norge må også opp sånn cirka samtidig og klarer seg helt fint uten hvert sitt bad (også søsken, gutter og jenter) - tilogmed med gjester på besøk. Jeg delte bad med mine søsken (vi var fire, to av hver) og vi fikk det helt fint til å gå rundt - skulle ikke skjønne hvorfor dine ikke skulle klare det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå