Gå til innhold

Bygge hus. Er det vilt å ha ett bad til hvert soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie med to voksne og to halvstore barn. I tillegg har mannen min foreldre som bor langt unna som overnatter her når de kommer. Vi skal bygge hus og vurderer 4 bad og ett gjestetoalett. 

Det er ikke så vanlig i Norge, men er det ikke veldig praktisk? Vi skal alle ut av huset ca. Samtidig og er så lei av baderomskø! Vi har ett barn av hvert kjønn, så ikke så lett for de å dele bad heller...

Anonymkode: 95746...b21

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke orket å vaske fire badrom. Burde holde med to bad og et wcrom.

Anonymkode: 67eda...00b

• Liker 22
Skrevet

Hvis dere har råd til det, så hvorfor ikke? Høres jo ut som en drømmeløsning :) 

Anonymkode: d20ae...3d3

• Liker 25
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke orket å vaske fire badrom. Burde holde med to bad og et wcrom.

Anonymkode: 67eda...00b

Vi har vaskehjelp annenhver uke, og ellers må barna vaske sine egne bad. 
ts

• Liker 15
Skrevet

Høres helt fint! Foreldrene til samboeren min har 4 toalett i huset og der er så deilig å være hos dem❤️ jeg vet at jeg alltid kan gå på do når jeg må og ikke må vente.

Anonymkode: 09fec...6aa

• Liker 10
Skrevet

Har man råd, er det jo helt topp! Hadde jeg definitivt gått for. Og stort vaskerom med flere vaskemaskiner. 

Anonymkode: 2cfdd...6d9

• Liker 9
Gjest Villfisker
Skrevet

Om man har råd til det, ser jeg bare fordeler med det. Eliminerer do/dusj - kø, og man slipper med å stresse med å krasje på badet før jobb f.eks.

Gjest Villfisker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har man råd, er det jo helt topp! Hadde jeg definitivt gått for. Og stort vaskerom med flere vaskemaskiner. 

Enig. Tenk så å kunne vaske 40, 60, 90, syntet, og bomull samtidig. Hadde vært fantastisk.

Skrevet

Høres supert ut, men ville ha hatt små bad til alle utenom foreldrebadet. 

Anonymkode: 07891...537

• Liker 4
Skrevet

Det hadde jeg definitivt gått for om barna var mindre. Nå skitner de ikke ut klærne sine hver dag lengre. Føler ikke behovet for mer enn én stor maskin nå. Behovet for flere bad er større nå. 
ts

• Liker 3
Skrevet

Høres supert ut, men ville ha hatt små bad til alle utenom foreldrebadet. 

Anonymkode: 07891...537

Ja, og vi tenker å legge barnas bad vegg i vegg med hverandre. På den måten blir det jo billigere også. 
ts

• Liker 2
Skrevet

Miljøsløseri å varme opp fem bad. Burde holde med ett bad pluss et ekstra WC. 

Anonymkode: 4c22c...3f0

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ett bad når vi på det meste er 6 mennesker!? Det hørtes ikke særlig trivelig ut.

Vi står mellom 3 eller 4. Jeg kunne egentlig tenkt meg 5 slik at jeg og mannen hadde hvert vårt også, men det får jeg ikke gehør for i heimen🤪
ts

• Liker 5
Skrevet

Synes kanskje det er litt overflødig på barnerom, du må jo i tillegg ha ekstra do til gjester og vaskerom - kanskje i flere etasjer det også? Dessuten må du regne 200000 på et vanlig bad, så det kan også bli veldig dyrt... Til foreldresoverom og kanskje til gjesterom kan det være fint da (bortsett fra at det på gjesterommet vil bli bruk lite om dere ikke ofte har gjester).

Så dette koker vel ned til begrensninger i lommebok og størrelse. 

Anonymkode: a9d1b...3d1

• Liker 2
Skrevet

Synes kanskje det er litt overflødig på barnerom, du må jo i tillegg ha ekstra do til gjester og vaskerom - kanskje i flere etasjer det også? Dessuten må du regne 200000 på et vanlig bad, så det kan også bli veldig dyrt... Til foreldresoverom og kanskje til gjesterom kan det være fint da (bortsett fra at det på gjesterommet vil bli bruk lite om dere ikke ofte har gjester).

Anbefaler forresten dobbel dusj og dobbel vask på foreldrebadet -det er veldig deilig!

• Liker 6
Skrevet

Vi var 5 stk på et bad. Litt slitsomt men det gikk jo. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ofte besøk og de overnatter ofte. Barna hadde jo greid å dele bad nå, men om noen år blir de tenåringer og da er det jo veldig greit å slippe å dele. 

vi tenker å ha ett gjestedo rett ved inngangen. Og ett gjestebud i hovedetasjen. 

ts

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler forresten dobbel dusj og dobbel vask på foreldrebadet -det er veldig deilig!

Ja! Det er deilig. Vi er jo der stort sett samtidig om morgenen. 
ts

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ett bad når vi på det meste er 6 mennesker!? Det hørtes ikke særlig trivelig ut

Det gikk da helt fint da vi vokste opp. Man kan vaske seg og pusse tenner på kjøkkenet også. 

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er irrelevant. Lille Norge er kun en liten dråpe i havet, sammenlignet med resten av verden ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...