Zulu Skrevet 27. mai 2005 #1 Del Skrevet 27. mai 2005 Så var det dette med dumme spørsmål da.... :oops: Men, jeg er helt blank på dette med kajakk, men syntes det ser så utrolig morsomt ut og har lyst til å kjøpe meg en skjærgårdskajakk for å bruke på godværsdager :-) Men da melder spørsmålene seg...hva bør jeg velge...Har ikke tenkt å bruke over 10.000 kr på kajakk, men har lyst på en stødig lettpadlet kajakk for det. Har sett en brukt Prijon Kodiak og eieren sier denne er 5, noen og tjue meter og veier 27,5 kg, og da lurer jeg på - har det noe betydning hvor stor jeg er når jeg skal velge kajakk? Jeg synes over 5 meter virker så veldig stort. Er selv 167 og 75 kg. Tips råd innspill etc mottas med STOR glede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 27. mai 2005 #2 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg er ganske sikker på at du ikke bør kjøpe den. Jeg har padlet en sånn en gang. Er 1.79 høy, 72 kilo og sterk i overkroppen. Den føltes som en balje, og nådde godt oppunder armene mine... Helt klart laget for store personer. Kjæresten min er 2 meter, han har en Prijon Touryak, den er et hakk mindre enn Kodiak'en, og rikelig stor nok for ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zulu Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 27. mai 2005 Takk for svaret allium - jeg slår nok fra meg den da ja Syntes den hørtes litt stor ut og innbiler meg at det må bli vanskligere/tyngre å padle så store kajakker. Savner egentlig at produsentene oppgir litt mer om hvem kajakken er egnet for - størrelse messig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 27. mai 2005 #4 Del Skrevet 27. mai 2005 "Rainbow Laser" virkar ganske ok! Stødig og lett. Sjå tråden min om kajakk, der var det mange tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 27. mai 2005 #5 Del Skrevet 27. mai 2005 Prijon Kodiak har en lillebror som heter Seayak som passer bedre til små og mellomstore personer. Har den selv og har vært godt fornøyd med den. Men jeg ville ha sjekket Rainbow også, var jeg deg. Har ikke prøvd den selv, men den virker som en veldig ok og anvendelig hav-/turkajakk. Både Kodiak, Seayak og Rainbow er imidlertid havkajakker. Disse er både tyngre og dyrere enn en skjærgårdskajakk, og du trenger egentlig ikke mer enn sistnevnte til det bruket du skisserer. Her kan du kanskje finne noen gode tips i valg av kajakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudi Skrevet 31. mai 2005 #6 Del Skrevet 31. mai 2005 Samboeren min har en Kodiak og den er svær, selv til han! Selv har jeg Seyak, som er helt fin til meg på 172cm*65kg. Jeg vil anbefale deg å ihvertfall "prøvesitte" kajakken før du kjøper den, så du får en visst føling på størrelsen. Om du kjøper en alt for stor kajakk mister du "kontakten" med den, og det kan være kjekt å ha på ujevn sjø. Kodiak er, som nevnt, en havkajakk og den er heller ikke spesielt rask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå