AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Hei! Jeg har hjemmeeksamen denne uken, med leveringsfrist på førstkommende mandag. Tingen er at jeg ble syk ila helgen, og var hos lege i går (fikk påvist CRP godt over 100). Fikk antibiotika, som jeg da må ta gjennom hele denne eksamenen (logisk nok). Problemet er bare at jeg er helt utslitt, og jeg klarer ikke å tenke (og har ikke fått kommet i gang med skriving). Er det veldig teit å ringe legekontoret på torsdag igjen for å få legeerklæring sånn at jeg kanskje kan få en dag eller to ekstra på hjemmeeksamen? Er litt redd for å «løpe ned» legekontoret😅 Men studieansvarlig er ikke på jobb på mandag, så tror ev. legeerklæring må leveres før helgen... Anonymkode: b5ccc...b26
Gjest Jeeeeeeea Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Jeg ville ha kontaktet legen. Du vil jo ikke klare å prestere like bra nå som om du var frisk. Lykke til og god bedring!
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 Om eksamen allerede er i gang, er det for sent å søke. Det må avklares på forhånd Anonymkode: 08f8c...e46
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 HiOA: Sitat Selv om du leverer legeerklæring på sykdom i løpet av perioden for en hjemmeeksamen eller liknende, gir det ikke automatisk rett til forlenget tid. Det er derfor viktig at du tar kontakt med fakultetet ditt og hører om det kan finnes en løsning dersom du skulle bli syk under hjemmeeksamen eller liknende oppgaver. UiO: https://www.uv.uio.no/iped/studier/sykdom-informasjon.html HiOF: Sitat Utsettelse av innleveringsfrist for ulike typer hjemmeeksamener og praktiske eksamener gis normalt ikke. Unntak kan være dokumentert akutt sykdom som gir rett til tilrettelegging. Anonymkode: fc921...f62
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om eksamen allerede er i gang, er det for sent å søke. Det må avklares på forhånd Anonymkode: 08f8c...e46 Dette er feil på mitt universitet i alle fall. Anonymkode: f44c7...78d 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #6 Skrevet 19. november 2019 Du burde ha spurt om legeerklæring allerede i går. Høgskoler og universiteter er veldig strenge på dette, at du må levere en attest innen 2-3 dager. Som vil si i går eller i dag. Du ville mest sannsynligvis ikke ha fått en ekstra dag, men utsatt eksamen. Anonymkode: 8d505...8d1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #7 Skrevet 19. november 2019 Tusen takk for svar alle sammen! Og takk for god bedring-ønsker:) Jeg kontaktet studieansvarlig (NTNU), og fikk beskjed om at jeg kunne få forlenget tid med legeerklæring. Men kan ringe henne i morgen igjen for å være sikker. Er bedre, som i at jeg ikke har feber lenger, men har fortsatt vondt i halsen og blir ganske utslått av medisinene. Anonymkode: b5ccc...b26
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #8 Skrevet 19. november 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om eksamen allerede er i gang, er det for sent å søke. Det må avklares på forhånd Anonymkode: 08f8c...e46 Men det kan jo ikke gjelde ved akutt sykdom? Jeg hadde jo ikke akkurat planlagt å bli syk... og jeg visste jo heller ikke at jeg kom til å bli det🤷🏼♀️😅 Anonymkode: b5ccc...b26 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #9 Skrevet 19. november 2019 Min erfaring er ar universitetene er ruunde i kantene på dette Anonymkode: 85054...840 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #10 Skrevet 19. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er ar universitetene er ruunde i kantene på dette Anonymkode: 85054...840 Høres bra ut😊 Anonymkode: b5ccc...b26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå