AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Hva er best å gjøre når jeg er utbrent? Har fortsatt prøvetid, har jobbet i 5 måneder nå og innser at denne jobben ikke passer for meg. Har vel ikke rett på dagpenger enda? Har lite lyst å holde det gående, da risikerer jeg å bli sykmeldt over lenger tid. Har hele veien tenkt at det blir bedre, men det blir verre og verre. Jeg ønsker en jobb uten lederansvar. Var egentlig ikke kvalifisert til denne jobben, men var heldig og fikk den. Nå innser jeg at det var en tabbe. Aner ikke hvor raskt jeg kan få en ny jobb heller. Anonymkode: c0b7c...c8a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 1) Hold ut og søk andre jobber. 2) Gå til legen for sykemelding. Anonymkode: f6927...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1) Hold ut og søk andre jobber. 2) Gå til legen for sykemelding. Anonymkode: f6927...cb8 Kan jeg søke jobber og gå på jobbintervju osv mens jeg har sykmelding? Har aldri vært syk eller hatt en sykedag i livet omtrent. Det føles så lite akseptert å være sykmeldt i min omgangskrets. Ønsker bare å slutte. Driter i om jeg får penger. I dag dro jeg hjem fra jobb kl 17, med masse ugjort og ubesvarte mailer. Møter som regel opp i 6-7 tiden. Anonymkode: c0b7c...c8a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 Høres ut som at du må lære deg å prioritere arbeidsoppgaver. Ta en prat med lederen din. Anonymkode: 17e1b...e2a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kan jeg søke jobber og gå på jobbintervju osv mens jeg har sykmelding? Har aldri vært syk eller hatt en sykedag i livet omtrent. Det føles så lite akseptert å være sykmeldt i min omgangskrets. Ønsker bare å slutte. Driter i om jeg får penger. I dag dro jeg hjem fra jobb kl 17, med masse ugjort og ubesvarte mailer. Møter som regel opp i 6-7 tiden. Anonymkode: c0b7c...c8a Ikke gjør det. Å sikre en inntekt er veldig vesentlig her i livet. Anonymkode: f6927...cb8 3
Bixity Skrevet 19. november 2019 #6 Skrevet 19. november 2019 Hvis du driter i pengene så er det vel bare å slutte?
Tibbie Skrevet 19. november 2019 #7 Skrevet 19. november 2019 Hvis du sier opp (uavhengig om det er før eller etter prøvetiden), så har du ikke rett på dagpenger før det har gått noen måneder (tror at det er tre). Hvis du blir sagt opp, får du dagpenger med èn gang. Du kan selvfølgelig søke andre jobber hvis du blir sykemeldt, spesielt om det er fordi du mistrives sånn i den du har nå. Hvis du hater jobben din intenst, så bør du kanskje si opp mens det ennå er prøvetid. Da har du ikke så lang oppsigelsestid. Men da kan det være greit å spare ekstra på siste lønning i tilfelle det tar litt tid før du finner noe nytt 1
Forundret.. Skrevet 20. november 2019 #8 Skrevet 20. november 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg søke jobber og gå på jobbintervju osv mens jeg har sykmelding? Har aldri vært syk eller hatt en sykedag i livet omtrent. Det føles så lite akseptert å være sykmeldt i min omgangskrets. Ønsker bare å slutte. Driter i om jeg får penger. I dag dro jeg hjem fra jobb kl 17, med masse ugjort og ubesvarte mailer. Møter som regel opp i 6-7 tiden. Anonymkode: c0b7c...c8a Hvilken type jobb er dette?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #9 Skrevet 20. november 2019 Hvorfor tenker du paa aa faa sykemelding? Du er jo ikke syk! Anonymkode: 57402...984
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #10 Skrevet 20. november 2019 Fem måneder er ingenting. Du må jo snakke med lederen din om det som ikke fungerer. Du jobber for lange dager og virker som du stresser. Da må du prioritere og delegere. Hvis du ikke klarer det selv, må du få hjelp av lederen din. Ikke si opp jobben uten å ha noe annet å gå til. Ikke be om sykmelding hvis du ikke er syk. Anonymkode: 7d75a...a8d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #11 Skrevet 20. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tenker du paa aa faa sykemelding? Du er jo ikke syk! Anonymkode: 57402...984 Hvis han fortsetter litt til vil han bli det. Jeg ble syk av stresset og presset i min forrige jobb. Presset meg hele tiden for å nå målene og rekke alt jeg skulle. Kollapset helt til slutt, klarte så vidt å komme meg inn på badet for å ta en dusj. Kastet opp fordi jeg var så utmatta. Endte opp med å gå til legen og ble da sykemeldt. I starten hadde jeg ikke overskudd til å søke jobber, var så vidt jeg fikk til noe husarbeid. Litt om litt begynte jeg å søke jobber etter hvert som jeg begynte å bli bedre, og jeg fikk endelig en ny stilling. Innen jeg startet opp i den var jeg blitt frisk igjen. Har et helt annet liv nå, takk og lov. Må for øvrig si at jeg selv ble ganske sjokkert over hvordan kroppen min bare «stoppet opp». Hadde det ikke vært for det hadde jeg bare fortsatt å pushe på på den gamle jobben. Så jo, man kan definitivt bli syk av for mye stress og press. Og det er bedre å gå til legen før man kræsjer helt, for da kan det ta fryktelig lang tid å bli frisk igjen. Ts, ikke slutt i jobben din uten å ha noe å gå til. Og så ville jeg logget meg av kg og heller tatt en prat med fastlegen din og forklart situasjonen. Du kommer til å få høre masse «du er ikke syk, du kan ikke få sykemelding» her. Men dette vurderer legen din best. Anonymkode: 104ce...e74 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #12 Skrevet 20. november 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis han fortsetter litt til vil han bli det. Jeg ble syk av stresset og presset i min forrige jobb. Presset meg hele tiden for å nå målene og rekke alt jeg skulle. Kollapset helt til slutt, klarte så vidt å komme meg inn på badet for å ta en dusj. Kastet opp fordi jeg var så utmatta. Anonymkode: 104ce...e74 Man må faktisk ta ansvar selv, også. Si nei, forklare at man ikke makter, rett og slett ikke gjøre ting. En person som rekker alt han skal, får enda flere oppgaver fra sjefen. Anonymkode: 7d75a...a8d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #13 Skrevet 20. november 2019 Du har tre valg: 1) Gå til legen og få sykemelding. Men det forutsetter jo at du faktisk blir syk av jobben din, og at jobben kjører deg ut mentalt og fysisk. Mange fastleger er litt strenge med sykemelding uten grunn, så det er åpenbart at det er en vurderingssak hvorvidt det vil gjelde for deg. Vanligvis sykemeldes du da for 1-2 uker i starten. 2) Du kan holde ut, søke nye jobber, og bytte jobb når du får en ny. Når du går ut av prøvetiden din vil du mest sannsynlig få lenger oppsigelsestid, men du slipper å bli arbeidsløs i de månedene du ikke har fått ny jobb. 3) Du kan slutte. Velger du selv å si opp, må du vente 2 måneder minst for å motta noen form for dagpenger fra NAV. Anonymkode: ac8cb...921
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå