Gå til innhold

Oppsigelse av felles leiekontrakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden flyttet jeg inn i en leilighet sammen med en venn. Han leide der fra før av med en annen person som ønsket å flytte ut, og jeg tok over vedkommendes rom. Nå har omstendighetene endret seg og jeg ønsker å flytte fra byen. Jeg har i lengre tid prøvd å finne en passende person som ønsker å flytte inn, uten hell. Leiligheten leies visstnok ut som én enhet, og dermed må både jeg og vennen min si opp hvis jeg skal flytte. Noe han ikke har planer om. Dersom jeg ikke finner noen til å overta rommet mitt, kan jeg kreve at han også sier opp sammen med meg? Eller evt fortsetter å bo der, men at han da må betale hele husleien? 

Håper noen vet hvordan dette fungerer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva står det i kontrakten og hvem har du skrevet kontrakt med?, huseier eller denne personen som leide leiligheten fra før?.

Anonymkode: 421f3...e70

• Liker 1
Skrevet

Vi har begge skrevet under kontrakt med huseier. Leiligheten leies ut som én enhet, der vi betaler én felles husleie. Av en eller annen grunn satte huseier meg som hovedleietaker, og med den andre personen som medleier. Så det er ikke mulig at jeg alene sier opp, da må jeg evt finne en annen person som kan overta og skrive ny kontrakt med han. Hvis begge sier opp har vi 3 mnd oppsigelsestid. Jeg og den andre personen har ikke skrevet noen egen kontrakt internt. Men hvis jeg ønsker å si opp kontrakten kan vel ikke den andre personen "tvinge meg" til å fortsette leieforholdet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...