AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Jeg og min mann har nå bestemt oss for å gå veien mot prøverør. Jeg har prøvd hormontabletter i 1 år uten hell. Vi har prøvd i 3 år totalt. Det er meg det er galt med, ikke han. Mitt spørsmål er hvor mye kostet det for dere inkludert medisiner? Jeg vet det blir dekket etter en sum. Men hvor mye burde vi spare opp? Takknemlig for svar 🙂 Anonymkode: 465b1...d97
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Mener vi la ut ca 12 000 i medisiner på første forsøk. Så kom det noen diversekostnader, som egenandeler, parkering utenfor klinikken, noen prøver vi ikke dro inn for å ta, kanskje 2-3000. På andre forsøket måtte vi igjen ut med medisiner til ca 12 000. Man må først dekke alt selv, så dokumentere, så be om refusjon. Jeg stresset ikke veldig med dette, mener det gikk ganske raskt når jeg først sendte inn. Men i mellomliggende periode behøver man selvfølgelig å dekke dette. Ville nok hatt minst 30 000 tilgjengelig, slik at pengene ikke stopper prosessen. Mulig mer om du trenger andre/mer medisiner. Anonymkode: a6ef9...a7b 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 (vi slapp fly, hotell, og så videre. Kommer dette i tillegg må dere ha en del mer) Anonymkode: a6ef9...a7b 2
Lemmon Skrevet 22. november 2019 #4 Skrevet 22. november 2019 Feil... Du betaler maksimalt 19.500 for tilsammen 3 offentlige forsøk. Egenandel per uttak 1.500 og Max 10.000 i medisiner + noen kroner i konsultasjon 😊 det går såpass lang tid mellom hvert innsett at du rekker å gå penger tilbake. Hilsen mamma til to icsi- barn
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #5 Skrevet 22. november 2019 45 minutter siden, Lemmon skrev: Feil... Du betaler maksimalt 19.500 for tilsammen 3 offentlige forsøk. Egenandel per uttak 1.500 og Max 10.000 i medisiner + noen kroner i konsultasjon 😊 det går såpass lang tid mellom hvert innsett at du rekker å gå penger tilbake. Hilsen mamma til to icsi- barn Her er det du som tar feil. Egenbetalingssummen på medisiner er på 17 730 kroner. Anonymkode: b44ff...b0e 5
VeronicaAmanda Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 Jeg har gått på høydose dette forsøket (første forsøk) og oversteg egenandelen på medisinene denne runden. Det kommer helt ann på hvor mye man trenger. Men alt etter 17730,- dekkes av HELFO + egenandel på sykehuset (dette må du bekoste selv). Alle normale legekonsultasjoner går på vanlig egenandelsats/frikort ordningen.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 10 timer siden, Lemmon skrev: Feil... Du betaler maksimalt 19.500 for tilsammen 3 offentlige forsøk. Egenandel per uttak 1.500 og Max 10.000 i medisiner + noen kroner i konsultasjon 😊 det går såpass lang tid mellom hvert innsett at du rekker å gå penger tilbake. Hilsen mamma til to icsi- barn Her tar du feil. Engangssummer for medisin 17500kr ish, 351kr per konsultasjon inntil frikort, deretter uttaket og innsett er 1500 kr uansett om du har frikort eller ei. Mannen må også betalte for konsultasjonstimene han blir innkalt på. Jeg måtte gå en extra uke på hormoner, mer penger ut... og nok en feil informasjon fra din side, det går ikke ALLTID såpass lang tid at du får pengene tilbake. Kjenner jeg blir irritert av sånne høye-på-pæra folk som deg. Du er en vel av de som syns prosessen er smertefri og enkel også?? 🙄 Anonymkode: f4aee...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, VeronicaAmanda skrev: Jeg har gått på høydose dette forsøket (første forsøk) og oversteg egenandelen på medisinene denne runden. Det kommer helt ann på hvor mye man trenger. Men alt etter 17730,- dekkes av HELFO + egenandel på sykehuset (dette må du bekoste selv). Alle normale legekonsultasjoner går på vanlig egenandelsats/frikort ordningen. Tror jeg har lest 20 ganger at du går på høydose nå 🙈 Du trenger ikke nevne det i annenhver post du legger ut. Mange som står på samme dosering som deg, det er ikke så veldig spesielt. Anonymkode: b44ff...b0e 3
Neutral90 Skrevet 23. november 2019 #9 Skrevet 23. november 2019 Så så, rolig nå. Jeg hadde innsett en mnd siden, og da var egenandelen dekt av frikort. 1
Lemmon Skrevet 23. november 2019 #10 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her tar du feil. Engangssummer for medisin 17500kr ish, 351kr per konsultasjon inntil frikort, deretter uttaket og innsett er 1500 kr uansett om du har frikort eller ei. Mannen må også betalte for konsultasjonstimene han blir innkalt på. Jeg måtte gå en extra uke på hormoner, mer penger ut... og nok en feil informasjon fra din side, det går ikke ALLTID såpass lang tid at du får pengene tilbake. Kjenner jeg blir irritert av sånne høye-på-pæra folk som deg. Du er en vel av de som syns prosessen er smertefri og enkel også?? 🙄 Anonymkode: f4aee...5b3 Frekke folk over alt... med 13 innsett kan jeg ikke si det var en smertefri prosess nei. Men tvillinger fikk vi. Prisene har antagelig gått opp siden vi holdt på.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #11 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er en vel av de som syns prosessen er smertefri og enkel også?? 🙄 Anonymkode: f4aee...5b3 Jeg synes prossesen var smertefri og enkel. Hva er problemet med det? 🤔 Anonymkode: b44ff...b0e 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #12 Skrevet 23. november 2019 Så ekle utsagn det er i denne tråden. Hva med å være litt ok med hverandre? Merker jeg nesten ikke er aktiv på dette prøverforumet lenger. Det er så mye ufordragelige anonyme kommentarer. Anonymkode: ab3ae...592 5
VeronicaAmanda Skrevet 23. november 2019 #13 Skrevet 23. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg har lest 20 ganger at du går på høydose nå 🙈 Du trenger ikke nevne det i annenhver post du legger ut. Mange som står på samme dosering som deg, det er ikke så veldig spesielt. Anonymkode: b44ff...b0e Deg må det feile noe🙄 får slutte å lese innleggene mine om du henger deg opp i det💁🏼♀️😡 Det jeg ville frem til er; medisinene koster mer om man bruker høyere dose. Så da når man egenandelen fortere (gjerne på første forsøk). Så ikke tro at man når egenandelen først etter 3 forsøk, for det gjelder ikke alle. 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #14 Skrevet 24. november 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Så ekle utsagn det er i denne tråden. Hva med å være litt ok med hverandre? Merker jeg nesten ikke er aktiv på dette prøverforumet lenger. Det er så mye ufordragelige anonyme kommentarer. Anonymkode: ab3ae...592 Er nok samme bruker som liker å være en dritt. Synd at det skal ødelegge så mye. Anonymkode: 1e2f0...601 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #15 Skrevet 25. november 2019 På 22.11.2019 den 23.15, Lemmon skrev: Feil... Du betaler maksimalt 19.500 for tilsammen 3 offentlige forsøk. Egenandel per uttak 1.500 og Max 10.000 i medisiner + noen kroner i konsultasjon 😊 det går såpass lang tid mellom hvert innsett at du rekker å gå penger tilbake. Hilsen mamma til to icsi- barn Beløpet har altså økt en del siden mine 7 forsøk. Med det behøver man minst 40 000. Ikke de 30 000 jeg anbefalte. Ellers klarer man ikke å legge ut for neste forsøk. Frem til man får pengene tilbake. Anonymkode: a6ef9...a7b 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #16 Skrevet 26. november 2019 Jeg har brukt mellom 9000 og 16.000 per forsøk avhengig av medisiner. Tror Helfo har brukt omtrent 4 uker på å refundere beløpene. Har vel sendt demkvitteringer fen ganger på grunn av avbrutte forsøk. Men måtte ut med rundt 19.000 før jeg kom over grensa og kunne starte å sende kvitteringer. Tipper du kommer langt med 30.000. Anonymkode: 1d195...cc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå