AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Hei Er det flere som ser problemet med å legge ut en hilsen i avisene, om det er farsdag, bursdag, fødselsannonse, bryllup og lignende, der en kan samle inn "likes"? Synes det er så sårt å se at vår 1-årshilsen til datteren vår fikk 1-2 hjerter, mens flere av de andre bursdagshilsene har fått 20+. Vi er riktignok tilflyttere og har liten omgangskrets i området, men likevel... På facebook og generelt synes jeg er det er er jag om likes, men har aldri brydd meg om det personlig helt til nå, da jeg sjekket avisen digitalt og oppdaget dette... Anonymkode: 49553...a31
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Bryr meg ikke. Jeg leser ikke de «hilsningene» i aviser, er litt sånn «alle fremmede, se på oss» opplegg. Hva er greia liksom? Anonymkode: 6b741...a47 9
Pillarguri Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 Det er mulig jeg misforstår innlegget ditt, men oppfatter det som om du har lagt ut bursdagshilen på avisens nettsider. Hvis det er tilfelle så er det ikke rart at du ikke får likes. For det første må man være innlogget abonnent og for det andre så er det ikke mange som går inn der for å se etter bilder. Skal du få likes på bilder så må du legge det ut på FB eller IG. 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 Man liker ikke bilder av folk man ikke kjenner, tror jeg. Siden dere har lite omgangskrets der så er det derfor. Så kommer det an på om omgangskretsen blir oppmerksom på bildet og om de i det hele tatt bruker digital avis... Ikke bruk energi på å tenke på dette. Anonymkode: 6c936...e7d 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei Er det flere som ser problemet med å legge ut en hilsen i avisene, om det er farsdag, bursdag, fødselsannonse, bryllup og lignende, der en kan samle inn "likes"? Synes det er så sårt å se at vår 1-årshilsen til datteren vår fikk 1-2 hjerter, mens flere av de andre bursdagshilsene har fått 20+. Vi er riktignok tilflyttere og har liten omgangskrets i området, men likevel... På facebook og generelt synes jeg er det er er jag om likes, men har aldri brydd meg om det personlig helt til nå, da jeg sjekket avisen digitalt og oppdaget dette... Anonymkode: 49553...a31 Vi har det også slik. Jeg forstår deg. Vi legger ut minimalt med bilder. Hva med å opprette en Facebook-side for bare din slekt, også bare poste bilder der i fremtiden!? Eventuelt kun bruke mms til de som faktisk bryr seg. ♥️ Anonymkode: 03ca0...1e2 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #6 Skrevet 19. november 2019 På nettversjonen til avisa her så kan man trykke så mange ganger man selv vil på sin egen hilsen. Skjønner ikke poenget med å kunne hjerte hilsninger. Anonymkode: 84a63...d5c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #7 Skrevet 19. november 2019 Min unge har ingen bilder av seg i noen SoMe. Jeg foretrekker å la henne velge dette selv når hun er voksen nok til å ta slike avgjørelser. Anonymkode: 77ed3...a9f 4
Tibbie Skrevet 19. november 2019 #8 Skrevet 19. november 2019 Tipper at de andre har fått mange hjerter på innleggene fordi de først har delt det på Facebook. Siden du har en ett-åring tipper jeg at vi er rundt samme alder, og svært få på vår alder går inn på hilsningene i nettavisen uten noen spesiell grunn. Jeg bryr meg ikke om at randoms har bursdag eller jubileum. Men hvis noen hadde linket til en avishilsen, så hadde jeg nok gått inn for å lese og gi et hjerte jeg også Så ikke føl deg furt!
Tibbie Skrevet 19. november 2019 #9 Skrevet 19. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min unge har ingen bilder av seg i noen SoMe. Jeg foretrekker å la henne velge dette selv når hun er voksen nok til å ta slike avgjørelser. Anonymkode: 77ed3...a9f Er det galt med et nyfødtbilde i avisen? Skal hun publisere det selv når hun er 30, liksom? Hvilke minner skal hun se tilbake til? Fatter ikke hvorfor du skriver dette. Er det for å være mammapoliti mot TS? 3
Gjest ti10 Skrevet 19. november 2019 #10 Skrevet 19. november 2019 Har du tenkt over at det ikke nødvendigvis bare er venner og familie som gir likes her? Det kan være andre personer også med litt mindre hederlige hensikter som gir uttrykk for at de liker bildet. Hva med å heller bruke en lukket gruppe på Facebook? Er det ikke viktigere og hyggeligere å få reaksjoner fra folk du kjenner enn folk du ikke aner hvem er, uansett hvilken hensikt de måtte ha med å gi likes?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #11 Skrevet 19. november 2019 1 time siden, Tibbie skrev: Er det galt med et nyfødtbilde i avisen? Skal hun publisere det selv når hun er 30, liksom? Hvilke minner skal hun se tilbake til? Fatter ikke hvorfor du skriver dette. Er det for å være mammapoliti mot TS? Mammapolitiet? Nei. Jeg vil bare gjøre ta oppmerksom på at det ikke er noe å bry seg om. Anonymkode: 77ed3...a9f 2
Millimani Skrevet 19. november 2019 #12 Skrevet 19. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Mammapolitiet? Nei. Jeg vil bare gjøre ta oppmerksom på at det ikke er noe å bry seg om. Anonymkode: 77ed3...a9f Folk har delte meninger om alt
Tibbie Skrevet 19. november 2019 #13 Skrevet 19. november 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mammapolitiet? Nei. Jeg vil bare gjøre ta oppmerksom på at det ikke er noe å bry seg om. Anonymkode: 77ed3...a9f TS trenger ikke å bry seg om at hun får lite oppmerksomhet på barnets bursdag, fordi du ikke legger ut bilder av barna dine på some? 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #14 Skrevet 20. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Bryr meg ikke. Jeg leser ikke de «hilsningene» i aviser, er litt sånn «alle fremmede, se på oss» opplegg. Hva er greia liksom? Anonymkode: 6b741...a47 Det er greit, de færreste gjør vel egentlig det. Spesielt etter avisene har blitt mer og mer digital, jeg sitter heller ikke og følger med Men «greia» kan være som for oss, at i vår familie har vi alltid postet hilsen i avisen. Jeg som barn synes det var morsomt å se bursdagshilsen i papiravis. Når sant skal sies så abonnerer vi ikke lengre papirform men leser digitalt, så mulig vi går andre tider i møte. ts Anonymkode: 49553...a31
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #15 Skrevet 20. november 2019 11 timer siden, Pillarguri skrev: Det er mulig jeg misforstår innlegget ditt, men oppfatter det som om du har lagt ut bursdagshilen på avisens nettsider. Hvis det er tilfelle så er det ikke rart at du ikke får likes. For det første må man være innlogget abonnent og for det andre så er det ikke mange som går inn der for å se etter bilder. Skal du få likes på bilder så må du legge det ut på FB eller IG. Det stemmer, la ut annonse under bursdagshilsener på nett. Jeg er ikke interessert i å få likes, men det oppleves sårt å se den flotte datteren vår få så lite hjerter sammenlignet de andre barna. Det må jeg innrømme. Men det er uaktuelt å legge dette ut på SoMe for å få hjerter/likes, det jeg først og fremst irriterer meg over er at avisen er blitt som SoMe med «likes»-funksjon. Nettopp fordi det da blir en forskjell mellom noe så trivielt som hilsener. Min mening. Ts Anonymkode: 49553...a31
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #16 Skrevet 20. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Man liker ikke bilder av folk man ikke kjenner, tror jeg. Siden dere har lite omgangskrets der så er det derfor. Så kommer det an på om omgangskretsen blir oppmerksom på bildet og om de i det hele tatt bruker digital avis... Ikke bruk energi på å tenke på dette. Anonymkode: 6c936...e7d Takk for dette Nei jeg synes det hjalp å få delt et sted at det føltes sårt, nå er det mer irritasjon over at aviser skal kopiere SoMe-dritten med likes og sånt. Jeg må innrømme at når jeg deler eller skriver noe på FB så får jeg drøssevis med liker-klikk, og det irriterer meg at «folk» ikke heller skriver kommentarer som vi gjorde da SoMe var nytt. Jeg bør vel ikke irritere meg heller... For da bruker jeg jo energi på dette likevel. Men det gjør jeg visst. Ts Anonymkode: 49553...a31
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #17 Skrevet 20. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har det også slik. Jeg forstår deg. Vi legger ut minimalt med bilder. Hva med å opprette en Facebook-side for bare din slekt, også bare poste bilder der i fremtiden!? Eventuelt kun bruke mms til de som faktisk bryr seg. ♥️ Anonymkode: 03ca0...1e2 Takk! Neste gang «annonserer» jeg heller via andre kanaler til familie, uten tvil ts Anonymkode: 49553...a31
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #18 Skrevet 20. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: På nettversjonen til avisa her så kan man trykke så mange ganger man selv vil på sin egen hilsen. Skjønner ikke poenget med å kunne hjerte hilsninger. Anonymkode: 84a63...d5c Det er bare rart... Men for all del Det skal jeg ikke sjekke ut om det går, det får bare være. ts Anonymkode: 49553...a31
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #19 Skrevet 20. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Min unge har ingen bilder av seg i noen SoMe. Jeg foretrekker å la henne velge dette selv når hun er voksen nok til å ta slike avgjørelser. Anonymkode: 77ed3...a9f Det har ikke min unge heller, men det er ikke saken sånn sett. Derfor irriterer det meg at avisen skal ha hjertelikes, det er noe jeg forbinder med SoMe-kanaler. Avisen er ikke det samme som SoMe. Men mulig det går den veien... 7 timer siden, Tibbie skrev: Er det galt med et nyfødtbilde i avisen? Skal hun publisere det selv når hun er 30, liksom? Hvilke minner skal hun se tilbake til? Fatter ikke hvorfor du skriver dette. Er det for å være mammapoliti mot TS? 👏 spot on Tenker at nyfødtbilder i en lokalavis samt bursdagshilsen og hele den pakken ikke går ut på det samme som å poste det ut på f.eks Facebook. Selv om jeg ser flere og flere gjør det. Og det er så normalt at jeg ikke tenker over at andre gjør det, sitter ikke og tenker at jeg er verre eller bedre som lar være å dele. Helt oppriktig. 6 timer siden, Tibbie skrev: TS trenger ikke å bry seg om at hun får lite oppmerksomhet på barnets bursdag, fordi du ikke legger ut bilder av barna dine på some? Hehehe 😂 ts Anonymkode: 49553...a31
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #20 Skrevet 20. november 2019 8 timer siden, Tibbie skrev: Tipper at de andre har fått mange hjerter på innleggene fordi de først har delt det på Facebook. Siden du har en ett-åring tipper jeg at vi er rundt samme alder, og svært få på vår alder går inn på hilsningene i nettavisen uten noen spesiell grunn. Jeg bryr meg ikke om at randoms har bursdag eller jubileum. Men hvis noen hadde linket til en avishilsen, så hadde jeg nok gått inn for å lese og gi et hjerte jeg også Så ikke føl deg furt! Det har jeg ikke tenkt på, selvsagt må det være noe sånt. Så nesten for meg at andre sjekker avisen på nett ofte 😂 Vet du, jeg har sett andre legger ut link til hilsen fra aviser på Facebook, når jeg tenker meg om. Har lagt det mer bak meg, men det irriterer meg fordi det da kan skape store forskjeller. Det er ikke til å stikke under en stol at enkelte drives av likes og tenker at likes=popularitet/godt likt. Har et par i omgangskretsen min som er litt i overkant opptatt av sånt. På første side var det kun vår jente som hadde 2 hjerter, mens alle andre hadde 20 og vel så det. Når det kommer opp på den måten så kjente jeg på det. For da fortjener hun også flere, hehe... ts Anonymkode: 49553...a31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå