Gå til innhold

barnevernet - graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sitter her og funderer på om barnevernet griper inn i saker hvor et eller begge foreldre har noe form for slags syndrom? Feks. sterk aspergers eller autisme? Noen som vet, eller har erfaring?

Anonymkode: d847f...f0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis de får greie på det og foreldrene ikke utøver god omsorg. 

Anonymkode: 20667...ca7

Skrevet

Nei. Man kan være god forelder selv om man er autist. Som min mann fx. Nå er jeg nevrotypisk, men alt handler om hvorvidt barnet får god omsorg og oppfølging. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, hvis de får greie på det og foreldrene ikke utøver god omsorg. 

Anonymkode: 20667...ca7

Ikke på bakgrunn av diagnose alene, nei. 

• Liker 2
Skrevet

Ja det satt du vel å lurte på. Flaks vi har et barnevern og-aspergerfoum for det er der kvinneguiden er blitt

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Nei. Man kan være god forelder selv om man er autist. Som min mann fx. Nå er jeg nevrotypisk, men alt handler om hvorvidt barnet får god omsorg og oppfølging. 

Godt å høre at det er slik! 😊

- ts

Anonymkode: d847f...f0d

Skrevet

Jeg kjenner til et autistisk par, de har ikke barnevernet innblandet i sitt liv. Men til gjengjeld så er de veldig gode foreldre til barnet sitt.

Anonymkode: dd70e...436

Skrevet
5 timer siden, minister-mio skrev:

Ja det satt du vel å lurte på. Flaks vi har et barnevern og-aspergerfoum for det er der kvinneguiden er blitt

😂😂

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde grepet inn tvert om et foreldrepar har aspergers/er autister. Det ligger i diagnosen å ikke lese mennesker godt. Det sier seg selv at man ikke får et bra samspill med en sånn type funksjonshemming.

Anonymkode: 4cc61...8ba

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde grepet inn tvert om et foreldrepar har aspergers/er autister. Det ligger i diagnosen å ikke lese mennesker godt. Det sier seg selv at man ikke får et bra samspill med en sånn type funksjonshemming.

Anonymkode: 4cc61...8ba

Ingen med aspergers er like, mange med denne diagnosen får hjelp allerede i barnehagealder til å lære empati/sosialt samspill. Og hvis kun en av foreldrene har diagnosen, vil jo den andre partneren være fungerende. Etterhvert som barnet vokser opp kan man jo være åpen om diagnosen og den foreldren sine utfordringer 

Anonymkode: 6ad11...bd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...