Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg skal på et intervju hos Manpower i morgen, til en stilling i bank. Jeg fikk beskjed om å ta med verifiserte vitnemål. Kommer de til å legge stor vekt på karakterer? Noen med erfaring rundt dette? Jeg har mye arbeidserfaring.

Anonymkode: 6df48...b68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidserfaring trumfer det meste:)

Skrevet
13 minutter siden, Anim92 skrev:

Arbeidserfaring trumfer det meste:)

Kommer helt ann på jobb og yrke.

Skrevet
2 minutter siden, Fjeud skrev:

Det er til en bankvert stilling 

Skrevet
3 timer siden, Fjeud skrev:

Ja, det kan stemme men da snakker vi om feks jobber med strengt lovverk eller leger/sykepleiere etc. Veldig mange jobber (ikke minst de aller fleste manpower formidler) vektlegger arbeidsinnsats høyt. 

Skrevet
21 minutter siden, Anim92 skrev:

Ja, det kan stemme men da snakker vi om feks jobber med strengt lovverk eller leger/sykepleiere etc. Veldig mange jobber (ikke minst de aller fleste manpower formidler) vektlegger arbeidsinnsats høyt. 

Ingen ser på leger sine karakterer i Norge. De yrkene de er strenge på karakterer i er det fordi de kan velge mellom flere, og karakterer er en bedre prediktor på jobbprestasjon enn erfaring.

Skrevet
3 timer siden, Fjeud skrev:

Ingen ser på leger sine karakterer i Norge. De yrkene de er strenge på karakterer i er det fordi de kan velge mellom flere, og karakterer er en bedre prediktor på jobbprestasjon enn erfaring.

Greit greit greit😂

Skrevet

Har vært med i en del ansettelsesprosesser og der ble det aldre lagt vekt på karakterer.  Det gikk på om det var bestått og helheten ellers. 

Anonymkode: f2a2e...87e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært med i en del ansettelsesprosesser og der ble det aldre lagt vekt på karakterer.  Det gikk på om det var bestått og helheten ellers. 

Jeg er jo selvsagt litt flau over resultatene, men jeg har jobbet alt for mye ved siden av 🙈 og har en plan om å prøve å forbedre karakterene. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo selvsagt litt flau over resultatene, men jeg har jobbet alt for mye ved siden av 🙈 og har en plan om å prøve å forbedre karakterene. 

Tror ikke du skal være redd for det. Har aldri opplevd at man har hengt seg opp i det. Bestått betyr jo at utdanningen din er godkjent og når du først kommer på intervju så er stort sett kjemi/personlig egnethet viktigst så lenge det formelle er i orden. Er i såfall i veldig spesielle stillinger at de krever at du viser bra karakterer.  

Skrevet

Ser aldri på karakterene. Er fravær, orden og forstyrrelse som blir vektlagt

Anonymkode: 83bd5...4e8

Skrevet

Om de tar seg tid til å prate med deg, og du har bestått utdanningen som kvalifiserer deg for jobben, så teller intervjuet mye mer enn papirene du har med deg.

Skrevet
4 minutter siden, godfisk skrev:

Om de tar seg tid til å prate med deg, og du har bestått utdanningen som kvalifiserer deg for jobben, så teller intervjuet mye mer enn papirene du har med deg.

Får håpe på det 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...