AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Jeg hadde nylig et jobbintervju som jeg synes gikk ganske bra. Svarte greit på det jeg ble spurt om og følte meg ikke særlig nervøs, bare litt spent. Tenker det er vel normalt i en sånn setting. Men plutselig brøt intervjueren inn og spurte: «Er du nervøs»? Jeg svarte jeg var litt nervøs, men følte det gikk greit. Derpå skrev han noe i notatene sine, før han fortsatte intervjuet. Og DA ble jeg nervøs 😅 Etterpå gikk det noen dager, og så fikk jeg avslag. Følte jeg meg ganske mislykket, og tenker kanskje jeg fremstod som mer nervøs enn jeg følte meg. Hadde dog ikke skjelvende stemme eller klamme hender, og jeg pratet passelig mye og i passende tempo, uten å spore av på tema. Så skjønner egentlig ikke hvorfor intervjuer tok det opp. Er det vanlig å bli spurt på et intervju om man er nervøs? Hva tenker dere som intervjuer jobbsøkere, er det et spørsmål dere stiller ofte? Anonymkode: 7ddd9...312 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Hei. Du er ikke mislykket, ut fra egne erfaringer så er det faktisk "et ufint" spørsmål, har jobbet med mennesker i ulike situasjoner, og ser jeg vedkommende er nervøs, så spør jeg aldri. Det kan og være en eller annen form for "testing," alle oppegeånde mennesker vet at slike situasjoner kan føre til nervøsitet. Personlig har jeg opplevd så mye "rart," at jeg aldri lar meg påvirke av slike spørsmål. ( Det har jeg gjort tidligere ) men etter mange jobbintervju så har jeg utviklet en evne til å heve meg. Det merker de. Mitt svar på et slikt spørsmål vil være: "det går fint," og så smile, men tenker nå mitt. Anonymkode: bd840...57c 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 Ofte er det ett spørsmål som kan stå i intervjuguider, er ikke sikker intervjueren tenkte så mye over det når han spurte og ikke sikkert svaret ditt hadde så stor betydning for helhetsinntrykket. Er vel vanlig å svare at man selvfølgelig er litt spent, at noe ennet ville være unaturlig. Anonymkode: 5aad3...cec
Rucula Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 Hvis personen som blir intervjuet fremstår på en litt merkelig måte, flakker med blikket, svarer dårlig for seg, skjelver på hendene osv så prøvde nok intervjueren å finne ut om personen er veldig nervøs, eller om personen faktisk er litt rar. Er man nervøs, kan mye undskyldes. Men det er jo litt uvanlig å være så konfronterende.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 4 minutter siden, Rucula skrev: Hvis personen som blir intervjuet fremstår på en litt merkelig måte, flakker med blikket, svarer dårlig for seg, skjelver på hendene osv så prøvde nok intervjueren å finne ut om personen er veldig nervøs, eller om personen faktisk er litt rar. Er man nervøs, kan mye undskyldes. Men det er jo litt uvanlig å være så konfronterende. Om personen er rar? "Hun flakket med blikket, skalv og var nervøs i stemmen - FOR en rar person, hun får ikke jobben" Altså, dummeste jeg har lest😂 Anonymkode: 403f7...98d 2
Rucula Skrevet 19. november 2019 #6 Skrevet 19. november 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om personen er rar? "Hun flakket med blikket, skalv og var nervøs i stemmen - FOR en rar person, hun får ikke jobben" Altså, dummeste jeg har lest😂 Anonymkode: 403f7...98d Ja.. om personen svarer rart på spørsmålene jeg stiller, eller oppfører seg unormalt, kan en mulig forklaring være at vedkommende er svært nervøs. Dette unnskylder oppførselen og personen blir ikke avskrevet
Gjest Juks Skrevet 19. november 2019 #7 Skrevet 19. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men plutselig brøt intervjueren inn og spurte: «Er du nervøs»? Dette var dårlig intervjustil. Dette kunne vedkommende spurt om før eller etter intervjuet, ikke midt i. Utover det er det mer vanlig å få avslag etter jobbintervju, enn det er vanlig å få jobb. Kun 1 får jobb, av mange. At du ikke fikk jobb trenger ikke engang å handle om deg eller intervjuet ditt, men kanskje det var noen andre som var bedre kvalifisert eller enda vassere på intervjuet deres. Dette skal du ikke ta personlig Gå videre i livet. Se på det som en nyttig erfaring
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #8 Skrevet 19. november 2019 Enig med han over, se på det som en nyttig erfaring, aldri ta noe personlig FØR de faktisk kjenner deg og har sett deg i jobb, alle kan utvikle seg. Anonymkode: bd840...57c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå