Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest lesemusa
Skrevet

Jeg har lest en god del av den - og synes den er fantastisk morsom og veldig "inspirert" skrevet, om det sier deg noe. Den er overraskende frisk til å være 500 (?) år gammel.

Har du lest den, eller skal du?

Skrevet
Jeg har lest en god del av den - og synes den er fantastisk morsom og veldig "inspirert" skrevet, om det sier deg noe. Den er overraskende frisk til å være 500 (?) år gammel.

Har du lest den, eller skal du?

Men du kom aldri igjennom? :)

Jeg har ikke lest den, men har planer om det i sommer.

Skrevet

Jeg har lest det. Den er verd det selv om den er lang. Korte og greie kapittler, så den egner seg til "ett kapittel hver kveld før jeg skal sove". Les den nyeste oversettelsen som ble gjort i forbindelse med Verdensbiblioteket.

Skrevet
Jeg har lest det. Den er verd det selv om den er lang. Korte og greie kapittler' date=' så den egner seg til "ett kapittel hver kveld før jeg skal sove". Les den nyeste oversettelsen som ble gjort i forbindelse med Verdensbiblioteket.[/quote']

Jeg vet ikke hvilken oversettelse jeg har den i.

Gjest lesemusa
Skrevet

Jeg kom ikke gjennom den, for jeg leste i den mens jeg bodde utenlands og lånte den av han jeg bodde hos. Da jeg kom hjem fikk jeg andre ting å tenke på, men jeg har absolutt planer om å fullføre den. Fin bok å lese i en ferie eller når man har tid til overs - jeg hadde ganske travle hverdager og "datt" litt av etter en stund, det hendte handlingen ikke gikk så fort framover. Men språket, ordbruken, temaet, karakterene og alt er veldig morsomt og medrivende - har du mulighet bør du selvsagt lese den på spansk. Jeg leste en eller annen engelsk oversettelse.

Jeg husker jeg skrev ned en del av uttrykkene som ble brukt i boka - for eksempel skulle våre helter "avheste" (unhorse) en ridder de møtte :) Man får en del sære bilder i hodet innimellom.

Skrevet

Begynte på den, men syns den var ubegripelig kjedelig - så vanvittig mange gjentagelser!

La den bort og tviler på at jeg kommer til å ta den frem igjen.

Skrevet

Jeg tvang meg igjennom første tredjedel fordi det er en av de "viktige klassikerene" man etter sigende må lese. De resterende to tredjedelene leste jeg fordi jeg falt for boka.

Det fremgår vel tydelig hva jeg synes? :)

Gjest lesehesten
Skrevet
Jeg tvang meg igjennom første tredjedel fordi det er en av de "viktige klassikerene" man etter sigende må lese. De resterende to tredjedelene leste jeg fordi jeg falt for boka.

Det fremgår vel tydelig hva jeg synes? :)

Hvilke episoder i boka likte dere best da?

Skrevet

Hvilke episoder i boka likte dere best da?

Kampen mot vindmøllene er jo en klassiker. Jeg likte også beskrivelsen av forberedelsen til det store festmåltide i slutten av boka. Men egentlig er det så mange scener som er minneverdige på hver sin måte at jeg ikke kan nevne noen uten å nevne alle. Gjennom hele boka skildres den vidunderlig trofaste "væpneren" på en fantastisk måte.

Skrevet

Jeg liker Don Quijote veldig godt. Den har også en finurlig komposisjon som jeg liker. Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...