AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 "Før i tiden", altså før mobiltelefoner ble allemannseie, hadde man alarmklokker ved siden av sengen som gikk på strøm. Ble det da strømbrudd om natten, kom det ikke noe alarm på morgenen og vekket en. Folk forsov seg derfor hver gang det hadde vært et strømbrudd. Nå bruker jo folk mobilen til alarm, og den går på batteri, så den gamle årsaken til hyppige forsovelser er borte. Betyr dette at folk forsover seg mindre nå enn før? Eller er folk latere og sløvere og forsover seg faktisk mer? Selv har jeg ikke forsovet meg på 12-13 år. Det var to-tre tilfeller da sønnen min gikk i første klasse på barneskolen at vi forsov oss, men ingenting siden det. Hva med deg? Forsover du deg i blant, eller er du blant dem som aldri gjør det? Kjenner du til noen notoriske forsovere f.eks. på jobb eller skole? Hvilke unnskyldninger har de som forsover seg? Anonymkode: b0382...328
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Mange slumrer jo veldig mye, det er ofte vanskelig å ha styr på hvor mange ganger man slumrer fordi man gjør det automatisk. Plutselig har man slumret en gang for mye 😛 Kanskje man også med uhell har lyden av eller altfor lav lyd slik at man ikke hører alarmen godt nok. Anonymkode: 50f1a...f4a 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Før i tiden", altså før mobiltelefoner ble allemannseie, hadde man alarmklokker ved siden av sengen som gikk på strøm. Vekkerklokker "før i tiden" ble trukket opp. Anonymkode: 661a9...874 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 De fleste hadde vel batteridreven vekkerklokke før også. Jeg tror de fleste forsovelser både før og nå dreier seg om enten å ha glemt å sette på vekking eller at man skrur av alarmen i halvsøvne, ikke strømbrudd eller annen svikt av vekkerklokka. Anonymkode: 256cc...1f9 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 Jeg forsover meg en gang i blant. Bruker minstebarnet som vekkeklokke, men av og til så sover han lengre enn vanlig. Det verste var sist gang han forsov seg. Jeg hadde fri, men barna skulle på skolen. Vi sto opp halv 10. Skolen begynner halv 9. Hele huset sov ut. Tror vi trengte det, og skolen var heldigvis forståelige. Har nå alarm på telefonen, og forsover meg sjeldent nå. Anonymkode: e1b19...0e4 2
Skiftenøkkel Skrevet 19. november 2019 #6 Skrevet 19. november 2019 telefonen opplever jeg ikke som 100% pålitelig, plutselig driver den med oppdateringer og omstart på nattes tid. som regel virker alarmen likevel, men ikke alltid. lærlingene hos oss forsover seg ofte. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #7 Skrevet 19. november 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vekkerklokker "før i tiden" ble trukket opp. Anonymkode: 661a9...874 Jeg er over 50, og har hatt radioalarmklokker hele tiden. Når jeg skrev "før i tiden" i anførselstegn, og fortsatte med snakk om mobiler, så mente jeg altså tiden rett før mobiler ble vanlig. Nitti-og åttitallet. TS Anonymkode: b0382...328
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #8 Skrevet 19. november 2019 Før hadde jeg vekkerklokke med batteri. De siste årene har jeg brukt telefon. Har selvfølgelig skrudd av alt av autooppdateringer, og alle alarmer er stilt inn slik at de er høye nok - velger bare tidspunktet så er volum og lyd forhandsinnstilt. Jeg kan ikke huske en eneste gang jeg har forsovet meg. Anonymkode: bf139...18e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #9 Skrevet 19. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er over 50, og har hatt radioalarmklokker hele tiden. Når jeg skrev "før i tiden" i anførselstegn, og fortsatte med snakk om mobiler, så mente jeg altså tiden rett før mobiler ble vanlig. Nitti-og åttitallet. TS Anonymkode: b0382...328 På 80- og 90-tallet var batteridrevne vekkerklokker helt vanlig. Mye vanligere enn radioalarmklokker, selv om det også var helt normalt. Anonymkode: 256cc...1f9 2
Million Skrevet 19. november 2019 #10 Skrevet 19. november 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: På 80- og 90-tallet var batteridrevne vekkerklokker helt vanlig. Mye vanligere enn radioalarmklokker, selv om det også var helt normalt. Anonymkode: 256cc...1f9 Jeg har hatt alarmklokke/radio på nattbordet i alle år jeg også. Og alle jeg kjenner hadde en sånn på rommet sitt. Helt standard. Endret 19. november 2019 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #11 Skrevet 19. november 2019 Har forsovet meg 1 gang, dette var med vanlig vekkerklokke på batteri sent på 90tallet. Har ikke gjentatt seg, og aldri med mobil, så legger skylden på alarmen😂 Anonymkode: 3c387...ec6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå