Gå til innhold

Teit med gjestebok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å ha gjestebok? Jeg snakker om en bok eller noe som legges ut til at gjestene skal skrive "ååå dere er så fine og lykke til og jeg er glad i dere" i.

Har bare vært i et par bryllup, i et var det ikke noen slik gjestebok, og i det andre var det - jeg ble litt overrasket egentlig, hadde ikke hørt om det før. Jeg husker at jeg tenkte at det jeg hadde å si til dem hadde jeg jo allerede skrevet i bryllupskortet som fulgte med gaven. Nå måtte jeg presse frem noe mer overentusiastisk tull, ellers ville det jo se ut som om jeg ikke ønsket dem lykke til liksom.

Nå skal jeg gifte meg selv og tenker at det hadde jo på en måte vært koselig med "minnebok", men vil ikke at gjestene skal føle seg presset. Er ikke helt enig med meg selv om jeg synes sånn gjestebok er teit eller ikke. Dere som skal ha det, hvorfor skal dere ha det? Og dere som ikke skal ha det, hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde ikke gjestebok, men fikk alle gjestene til å skrive navnet sitt i albumet vårt! Gøy å ha navnetrekket til alle som var til stede - særlig i etterkant! :)

K

Skrevet

Vi har tenkt å legge hvite kort og penner på et bord, så kan de som vil skrive en liten hilsen som vi kan ha i albumet etterhvert. Kommer bare til å si at de som har lyst kan skrive en liten stemningsrapport, signaturen sin eller evt tegne litt, ikke noen voldsomme og overentusiastiske greier.

Skrevet

Jeg tror vi skal ha gjestebok, men vi har nok ikke tenkt til å gjøre så mye ut av det. Min erfaring er at kort og telegrammer ofte blir lagt i en eske, som etter hvert blir satt på loftet. Selv om de ikke nødvendigvis blir glemt for det er det litt mer tiltak å hente de fram. En bok kan stå i bokhylla, og man kan kikke i den når som helst. Fint å ha både bilder og hilsner, og ting som invitasjon/program/meny/bordkort samlet på ett sted, tror jeg. men jeg er enig i at det fort kan virke litt mot sin hensikt hvis gjestene føler at de blir "tvunget" til å lire av seg hyggelige selvfølgeligheter.. Vi kommer sikkert til å legge den ved siden av gavebordet, så kan gjestene skrive en hilsen samtidig som de ser på gavene - hvis de vil!!

Skrevet

Vi skal ha gjestebok, men sammen med et (to)engangskamera. Toastmaster informerer om dette slik at alle blir tatt bilde av. Alle får en side hver også skriver de navnetrekket sitt nederst på siden, så limer vi inn bildet i etterkant.

Hadde ikke tenkt at de måtte skrive noen ord også, kan heller bare la det være opp til hva hver føler for :wink:

Skrevet

Jeg har aldri hørt om gjestebok i forbindelse med bryllup tidligere. Navntrekk på på alt fra kjevle, ostefat, bilder, brødfjøl osv. er jo derimot ganske vanlig.

Jeg tror det i ettertid kan være veldig hyggelig å ha en gjestebok. "Problemet" er bare at det ofte er vanskelig å skrive noe på kort varsel. Hva med å nevne i invitasjonen at dere legger ut en gjestebok...og at dere vil sette stor pris på om de tar seg tid til å skrive i den?.

:)

Gjest gjest1
Skrevet

Har ikke vært i så mange bryllup og har ikke vært i ett hvor det har vært femlagt en gjestebok.

Det er jo for såvidt en koselig ting å signere en gjestebok og toastmaster kan jo gjøre folk oppmerksomme på at den finnes men det bør jo ikke være noe plikt å skrive i den.

Vi skal ikke ha gjestebok, ser ikke noe poeng i det.

Men jeg hadde ikke reagert negativt om det var gjestebok i bryllup hvor jeg er gjest.

Skrevet

vi hadde gjestebok.det er faktisk utrolig hyggelig å lese i senere. i samme bok skrev vi opp alle gavene vi fikk og vi skal lime inn bilder,bordkortene våre,knappehulsblommen til min mann,talen fra min mann..bare gjøre det til en bok med masse minner fra den dagen.skal jo selvfølgelig ha album med brudebilder i ,men den er litt annerledes og jeg kommer ikke til å angre tror jeg.

Skrevet

Vi har tenkt å ha gjestebok. Jeg synes i allefall det er en veldig koselig ting!

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde gjestebok. Nå ette år etterpå, syns jeg det er veldig koselig å lese alle hilsnene.

Skrevet

Jeg må vel innrømme at jeg syns det er litt teit...

Særlig hvis det forventes at man skal skrive noe mer en navnetrekket. Hilsen til brudeparet skrives jo i kortene. (Og jeg gjør meg i alle fall alltid flid med både kortet og teksten i det!) Og å bare ha signaturene til gjestene ser jeg heller ikke noe poeng i.

Gjest Superteit?
Skrevet
Jeg må vel innrømme at jeg syns det er litt teit...

Særlig hvis det forventes at man skal skrive noe mer en navnetrekket. Hilsen til brudeparet skrives jo i kortene. (Og jeg gjør meg i alle fall alltid flid med både kortet og teksten i det!) Og å bare ha signaturene til gjestene ser jeg heller ikke noe poeng i.

Enig!!

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi forventet ingenting, bare la den frem og informerte om at den var der.

For øvrig har jeg samlet alle kortene vi fikk i et album i samme stil, og kortene koser jeg meg også med innimellom :)

Gjest gjest1
Skrevet

For øvrig har jeg samlet alle kortene vi fikk i et album i samme stil, og kortene koser jeg meg også med innimellom :)

Det har vi tenkt å gjere også. Syns det er kosleg med gjestebok, men gjestene får jo sjølvsagt skrive kva dei vil, vi forventar jo ikkje noko. Eg for min del syns forresten det er veldig hyggeleg å skrive helsingar! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Og i dag fikk vi kort fra svigermor i posten, der hun gratulerer oss med morgendagen. Limes straks rett i i kort-albumet

Gjest gjest1
Skrevet
Og i dag fikk vi kort fra svigermor i posten' date=' der hun gratulerer oss med morgendagen. Limes straks rett i i kort-albumet[/quote']

Oj, så kosleg!!!! :)

Skrevet

ska me og gjer :) e jo kjempekoselig å ha minner frå alt den dagen :-) e jo likavell valfritt om ein berre skrive navnet sitt eller ei helsing :) da e jo og ei måte å huska dagen på..,ei koseleg måte syns eg!!! :ler:

Skrevet

Vi skal også ha gjestebok, men forventer ikke at gjestene skriver så mye, men det er jo lov til å håpe på en liten hilsen :wink:

Vi skal få en til å ta bilder av alle gjestene, som vi limer inn senere, på motsatt side av den di har skrevet på. Det er helt vanlig i utlandet å gjestebok. Har nå bodd i utlandet i mange år, og syns at det er en liten ting jeg vil ta med meg hjem til mitt bryllup i Norge. Jeg syns derfor ikke at det er noe teit med gjestebok, gleder meg til den dagen jeg kan sette meg ned å lese i den :P

Gjest Ayla6
Skrevet

Vi la fram albummen, som vi skulle sette bildene inn i senere, på gavebordet. Toastmasteren opplyste om at det var mulighet for å skrive noen ord i denne for de som hadde lyst. Noen skrev litt,andre mye og noen skrev ikke. Etterpå skrev jeg gavelista inn i albummen, og limte inn bildene. Det ble et kjempekoselig album! :)

Hei Tex! Du gifta deg i fjor du også, gjorde du ikke? :P

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei Tex! Du gifta deg i fjor du også, gjorde du ikke? :P

Jepp. Har bryllupsdag i dag faktisk :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...