AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 En må jo ha enorme industrielle gryter for å lage grøt til 10-15 personer! Hvordan løser dere det? Anonymkode: 1eb48...cbe
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Du trenger jo ikke akkurat noen enorm gryte, en 8-10 liters kjele burde holde godt og det har vel flertallet i skapet. Men jeg hadde uansett valgt å bruke 2-3 mer normalstørrelse gryter. Lettere å ha kontroll da. Anonymkode: b069e...b94 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 Det holder med én stor gryte eller to litt store gryter. Jeg pleier alltid å koke opp grøten, og så fort den er kokt opp, setter jeg den i ullteppe i en stol. Der står den godt innpakket i to timer, og så er den klar. Du trenger kanskje 1 l ris, 2 l vann, 4-5 l melk og 3 ts salt. Vannet kokes inn i risen før melken has i, og når melken også koker, settes grytene bort. Du trenger da en 10 l gryte eller 2 5 l gryter. Anonymkode: 0264b...7fe
Måbarefåsiat... Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 Jeg koker hurtighet, en eller to poser om gangen. Har den ferdige grøten i en større gryte og holder den varm der. Vi pleier å ha opptil 20 pers på grøtfest.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 Jeg har to mellomstore jerngryter til den mengden personer. Får-i-kål gryta kunne tatt alt, men vanskelig å lage så stor porsjon. Lager i stekovnen. Har to stk, men antar man kan lage en, og holde den varm på ovnen mens den andre står i ovnen. Årsaken til at jeg anbefaler dette er at man har full kontroll, og slipper at ting svir seg mens man også må hilse på gjester, styre i huset, skifte klær, og så videre. Og har mye, godt tilbehør. Diverse spekemat, og også litt annen mat på siden. Anonymkode: de783...533 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå